V nedeljo 6. 10. 2013 se je končal mednarodni glasbeni in konferenčni festival Waves Vienna 2013. Festival je od 3.-6. 10. ponujal pestro izbiro alternativnega, elektronskega, rock ter klubskega dogajanja na zanimivih lokacijah kot so FM Riverboat @ Clubschiff, Flex, Beatboxx, Fluck Wanne ter mnogo drugih. V svojem pestrem glasbenem programu, so lahko svojo nadarjenost in potencial prikazali ustvarjalci, zasedbe in posamezniki, ki se več ali manj šele uveljavljajo. Tu so imeli možnost, da si spletejo nove mreže sodelovanja, promocijo svojega ustvarjanja ter trdnejšo usidranje v evropske festivalske in koncertne ter založniške mreže.
Na festivalu je nastopilo tudi 9 slovenskih predstavnikov in sicer Werefox, N’Toko, Kill Kenny, The Toronto Drug Bust, It’s Everyone Else, Ian Green, Coma Stereo, New Wave Syria ter Milk Drinkers.
Naša pot festivala se je začela drugi dan, na četrtkovo sončno, a hladno jutro. Usmerili smo se proti javnemu izobraževalnemu zavodu in observatoriju Urania, kjer so potekale zanimive tiskovne konference, delavnice ter razpravljanja.
S podporo Generalnega direktorata Evropske komisije za širitev (European Commission's Directorate General for enlargement), so se predstavili predstavniki jugovzhodnih festivalov. Med govorniki so bili Login Kochishk (Taksirat; Makedonija), Roman Filež (Metal Days; Slovenija), Vladimir Vodalov (Exit festival; Srbija) ter Dijana Lakuš (PR Pozitivnog Ritma, Dimensions festival; Hrvaška). Povezovalec conference je bil Haris Bilalović (Radio&Televizija; Bosna). Poudarek govora je bil predvsem, kakšna je ponudba na festivalih ter kako so se festivali uveljavili in razvili v zadnjih letih. Login Kochishk omenja, da je to edini zimski festival na Balkanu. Med drugimi pa tudi najcenejši v Evropi, saj si ljudje težko privoščijo vstopnice za tovrstne dogodke. Zaradi ekonomske situacije si tudi ne morejo privoščiti nekega hitrega bistvenega napredka v razvoju, vendar se trudijo izboljšati položaj in prepoznavnost v Evropi. Tudi Vladimir Vodalov se zaveda, da če imaš denar, si lahko privoščiš nastop prepoznavnejše skupine na festivalu. Kar se mi zdi, da Exit festival, katerega bistvo leži v motu revolucije, nima toliko težav s privabljanjem imen svetovnega ranga. Skozi leta pa se je, sicer z omejenim številom obiskovalcev, med uspešne festivale uveljavil tudi MetalDays (MetalCamp). Roman Fileš omeni, da želijo ljudem ponuditi počitnice. Da se turisti sprostijo in uživajo v naravi, ki jim nudi okolica festivala. Vsekakor so ponudbe prispevale k večji prepoznavnosti festivala, kar jim omogoča ekonomsko rast, s tem zmožnost privabljanja glasbenikov večjega ranga in hkrati večjo prepoznavnost v Evropi.
Naslednja konferenca, ki vzbudila našo pozornost je bila predstavitev petih petih najboljših showcase evropskih festivalov. Predstavniki so bili Ed Pearson (The Great Escape; UK), Maarten Quaghebeur (Rockoco / Glimps; BE), Philipp Schnyder von Wartensee (m4music; CH), Helena Sildna (Tallinn Music Week / Musiccase; EE) ter Mirko Whitfield (South by Southwest festival,SXSW; US). Konferenca je bila dokaj kratka, povedan je bil kratek opis o festivalu, kaj ponujajo, malce statistike. Poudarjajo, da sami festivali ne tekmujejo medseboj, glasbenikom, ki se uveljavljajo, pa svetujejo naj imajo strategijo pri vstopu na sceno. Predvsem v smislu, naj razmislijo na katero tržišče želijo prodreti, kje si želijo imeti ciljno publiko ter naj si na podlagi tega tudi izberejo na katerem festivalu želijo nastopiti. Ker vse naenkrat vsekakor ni mogoče. Toda kako lahko glasbenik, ki je več ali manj prepoznaven le v svojem okolju ali pa delno v sosednjih državah, nastopi na tako velikih festivalih? Eno izmed možnosti je ponudil Waves festival ravno s to konferenco, kjer je imel glasbenik direktno priložnost ponuditi predstavniku svojo CD ploščo in tako upati, da dobi povabilo za nastop ter poverjene stroške bivanja ter poti. Na moje presenečenje, so nekateri festivali kot nekakšni goli posredniki med glasbenikom in publiko in je le-ta edini, ki finančno služi zgolj zaradi prepoznavnosti. V smislu, da je band tisti, ki si mora kriti vse stroške potovanja in bivališča. To je velik finančni zalogaj, posebno za tiste, ki se še uveljavljajo in si želijo pridobiti neko novo publiko. Poleg tega pa se pojavlja tudi vprašanje, kaj lahko, poleg visokega računa, neznani glasbeniki pridobijo na tako velikih festivalih, kjer je poplava izvajalcev? Kako lahko izstopijo? Nimam the izkušenj, toda vsekakor sem mnenja, da samoiniciativa, vztrajnost ter to, da verjameš v svojo ustvarjalnost in muziko, sigurno prinesejo sadove.
Vsekakor ti festivali naredijo dobro promocijo v svojo prid in so pritegnili mojo pozornost, da bi jih želela kdaj obiskati.
Waves festival, je letošnji fokus usmeril na posebni gostji Sloveniji ter Belgiji ter jima tako omogočil promocijo sodobne popularne glasbe in njuno trdnejšo vpenjanje v evropske festivalske in koncertne ter založniške mreže le-the. Slovenija se predstavi, je bil moto konference, kjer so predstavili živahno in bogato slovensko glasbeno sceno, nadalje značilnosti obetavnega glasbenega trga, prav tako, pa so se predstavili tuji glasbeniki, ki so povedali svoje izkušnje kako prodreti na slovensko glasbeno sceno. V prijetnem vzdušju in pogostitvi slovenskih vin, so se družili glasbeniki, promotorji, založniki, kritiki, novinarji, producenti ter tako navezovali morebitne stike in možnosti za naprej.
Na slovenskem dnevu, se je imel priložnost v živo, pred svojim koncertom v Beatboxx-u, predstaviti N’Toko. S odličnimi komadi “No Breaks”, “Mind Business”, “The Baddest” ter z nastopom, ki ponuja neverjetno naravno pestrost obraznih mimik, je navdušil prisotno množico ter s tem pritegnil marsikatero uho pomembnih založnikov in bukerjev. Po festivalu je N’Toko podal uradno izjavo za RockLine: “Na festivalu je bilo super, sam sem imel srečo, da sem bil v programu dobro izpostavljen in sem zato naletel na dobro publiko, poslušalo pa me je tudi precej pomembnih bukerjev in založnikov. Če se bo iz vsega tega kaj razvilo je seveda vprašanje za kasneje, vmes pa bo najbrž treba napisati še precej mailov. Celoten program festivala morda ni bil toliko po mojem okusu, prav tako se mi je zdelo, da zares ne živi z lokalno sceno. Sem bil pa navdušen nad nastopom Ice Age, pohvalil bi pa tudi nekaj slovenskih nastopov, ki sem jih uspel videti, predvsem It's Everyone Else. Sedaj me čaka izid novega albuma "Mind Business" na japonski založbi Call and Response, kratka pot v London, nato pa se bom trudil organizirati turnejo po Evropi in Japonski.”
povezava:
https://www.facebook.com/ntokomc?fref=ts
Na Slovenskem dnevu sta bila prisotna tudi člana skupine It’s Everyone Else, Lucijan Prelog in Pika Golob. Po koncu festivala, sta bila pozitivno razpoložena. Zadovoljna sta bila s samim koncertom, s publiko. Najbolj pa sta se razveselila nastopa živo na jutranjem šovu na Radiu FM4, kjer sta si pridobila lepe odzive poslušalcev. Bila jima je zanimiva logistična izkušnja, ki jima bo sigurno prišla prav v nadaljnjih izzivih. V živo ju bomo imeli priložnost ponovno videti 16. Novembra v klubu Gromka, kjer bosta nastopila skupaj z Bug ter s The Kojn.
povezava:
http://itseveryoneelse.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/ItsEveryoneElse
Večer nas je vodil vzdolž kanala rokava reke Donave in sicer najprej na ladjo MS Schlögen, na kateri je bilo čutiti prijetno atmosfero in kljub nenavadnemu prostoru za koncert smo pričakali nastop skupine Dans Dans. Skupino sestavljajo kitarist Bert Dockx, ki je na Waves festivalu nastopal tudi kot vodilni pevec v skupini Flying Horseman, basist Fred Lyenn ter bobnar Steven Cassier. Band, ki se uvršča v psychedelic garage-jazz , so letos izdali svoj drugi album in sicer Dans Dans “I/II”, katerega večji del so tudi zaigrali na samem festivalu. Harmonija, ki jo je čutiti med temi tremi virtuoznimi glasbeniki, te vsekakor ob odhodu ne pusti hladnega. V nekih trenutkih pa celo spominjajo na alternativno skupino Die Haut. Prsti kitarista Bert Dockx-ja na kitari ustvarjajo efekte na svojevrsten specifični način, ki te popeljejo v valove svojega sveta, da te niti udarci mimoidočih na tako majhnem prostoru, ne motijo. Band je vsekakor vreden svoje pozornosti.
povezave:
https://www.facebook.com/dans3dans
Dand Dans - koncertni repertoar:
1. Yesterday is here (orig. Tom Waits)
2. Gazelle (orig. Fred Lyenn)
3. The Sicilian clan (orig. Ennio Morricone)
4. Freedom suite, 2nd movement (orig. Sonny Rollins)
5. River Man (orig. Nick Drake)
6. Au Hasard (orig. Bert Dockx) / Ancient Aiethopia (orig. Sun Ra)
Petkov večer smo končali s mlado dansko post-punk skupino Iceage. Skupina, ki jo sestavljajo Dan Kjær Nielsen, Elias Bender Rønnenfelt, Johan Wieth ter Jakob Tvilling Pless, je leta 2011 izdala svoj prvi album z naslovom “New Brigade”. Letos pa so izdali še svoj drugi album “You’re Nothing” s katerim gredo tudi na mednarodno turnejo, kamor jih bo pot ponesla tudi čez lužo v Mexico City ter New York. Pevec s svojimi melanhoničnimi ter uporniškimi gibi po odru izraža neko svojo karizmo. in kljub slabemu ozvočenju, je bilo slišati, da ima izredno zanimiv glas ter način petja, ki je izven ritma. Njihov nastop na Waves festivalu me je sicer pustil z mešanimi občutki, a vseeno je bilo nekaj, kar me je pritegnilo, da sem si po festivalu ogledala tudi njihove video posnetke na internetu. Kjer pa glas pevca pride veliko bolj do izraza s studijsko priredbo kot je v živo na festivalu. Skupina po mojem okusu niso na prvo brco, vsekakor pa, če boste kdaj naleteli na ime Iceage s Copenhagen-a, priporočam ogled.
povezava:
https://www.facebook.com/IceageCopenhagenhttp://iceagecopenhagen.blogspot.com/
V sobotnem dnevu sta nas spremljala megla in mraz. Vsekakor, pa nas zvečer ni zeblo v FM4 Riverboat-u @ Clubschiff, kjer so nastopili člani slovenske zasedbe Werefox. Waves festival so izkoristili za promocijo svojega albuma, ter vzpostavitev novih kontaktov, ki bi jim prinesli večjo prepoznavnost v Evropi. Za skupino je bil to prvi skupni nastop v tujini, na katerem so se zelo dobro izkazali. Sestavljajo jo Bekko (kitara), Melée (vokal), David (bobni) ter Manuel (bas). Začeli so z zanimivim introm novega komada Radical C, ki te pritegne, da bi rad slišal še več. Z uvodno pesmijo “Beyond Mercy” pa so publiki nakazali, da so močan in udarni rokovski band, ki veliko obeta. Energija med člani Werefox se je z vsako pesmijo začela povezovati v eno. Kar je začutila tudi publika, ki je začela poplesavati na trdih zvokih kitare, basa in bobnih. Pevka Melée pa je s svojimi karizmatičnimi gibi, prisotnostjo ter glasom zavzela oder kot prava zvezda. Množica je bila navdušena nad njihovim nastopom. Sami, pa so se razveselili dejstva, da so bili s strani organizatorjev izbrani med najboljše izvajalce zadnjega koncertnega dneva festivala. Werefox je podal tudi uradno izjavo za RockLine: "Waves Vienna je bila zabavna izkušnja. Nikoli si nismo mislili, da bomo igrali na ladji iz 19. stoletja na Donavi! Clubschiff je res super koncertni prostor. Upamo, da smo na samem festivalu pridobili kake pristne kontakte, ter predvsem, da smo se dobro odrezali na našem prvem koncertu v Avstriji."
koncertni repertoar:
1. Radical C (Intro)
2. Beyond Mercy
3. A Shitload of Love
4. Fun on the Moon
5. The Boy in Me, the Girl in You
6. March of the Finest
7. Killer Lesson
8. The Redneck Genius Story
9. Did I Kill the Devil in You?
povezave:
http://werefoxband.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/werefoxmusic?ref=br_tf
Waves Vienna festival smo zaključili s islandsko skupino Múm, ki je nastopila v enem izmed znanem klubu Flex. Privabila je lepo množico mladih, ki so se predajali eksperimentalnim, post-rock, dream pop zvokom. Letos septembra so izdali novi album z naslovom “Smilewound”, s katerim se tudi predstavljajo na svoji turneji po Evropi. Múm so osvojili mnogo src po vsem svetu. Lahkotni vokali in harmonični gibi obeh pevk, preprosta melodija te popelje v pravljični svet, kjer je vse mogoče in čarobno. Če si ljubitelj tovrstne glasbe, je ogled skupine priporočljiv, saj ti ponuja lepo koncertno doživetje.
povezave:
https://www.facebook.com/mumtheband
http://mum.is/
Če pogledam skozi oči nekoga, ki je ljubitelj dobre glasbe ter rad raziskuje in odkriva nove glasbene skupine in muziko, potem je Waves Vienna festival pravi zanj in priporočam ogled.
Kljub temu, da so bila videti pomanjkanja v organizaciji ter promociji samega festivala med ljudmi, je to vendarle šele tretje leto odkar je festival aktiven. Vsekakor upam, da se bo vnaprej razvijal pozitivno in da se bo usidral med bolj prepoznavne festivale v Evropi, ki bi še naprej ponujal odskočno desko skupinam tako imenovanega »podzemlja«, da jih popelje na »svetlo«.
Avtorica vseh fotografij je Nina Ferkolj z izjemo "ladje" (avtor: Sašo Benko)









































na vrh