Prihajajo Sabaium! V »dihurčkovo kadilnico smrti«! V ljubljanskem koncu znanega glasbenega prizorišča in pribežališča skupin predstavljajo štajerski netilci ekstremov metalske »veseloigre« po dolgem času dodatno popestritev sicer barvitega glasbenega mozaika, ki ga prinaša klubska koncertna ponudba naše prestolnice.
Skupina, ki bo kmalu praznovala dvajset let svojega delovanja, je v letu 2010 z albumom »Connection Lost« potrdila, da je prestala preizkus zorenja. Album je visoka kakovostna izkaznica samoniklih pristopanj v uspešni koliziji premoščanja žanrskih barier med melodičnim death metalom in gotskimi elementi, celo elementi dooma (dobro jutro, prijatelji Paradise Lost).
Čeprav je skupina vljudno čakala do pol enajste zvečer, se v gornjem prostoru Orto Bara ni zbralo več kot trideset radovednih in željnih, da se s svojimi trdimi bučami zavrtijo v besni vrtinec deathmetalskega tornada. Roko na srce, veliko mikastenja z glavami tega večera zares ni bilo. A ne zaradi slučajne »anemičnosti« skupine (tega se ni bilo treba bati), pač pa zaradi preprostega dejstva, da je bil obisk tega večera znova klavrn, zato med koncertom, pa če se je skupina še tako trudila iztisniti iz sebe zadnji energijski kvant, ni bilo občutiti pravega energijskega fluksa na relaciji publika-skupina.
Kakorkoli, sekstet stopi na oder in v uvodu ponudi malho treh skladb aktualnega studijskega albuma »Connection Lost« (2010). Zvočna slika ni bila najbolj posrečena. Tisti, ki so stali bližje odru, so resnično potegnili kratko, prav tako pa je praznina v prostoru terjala svoj zvočni davek, saj ni bilo prave absorpcije zvoka, zato je vse pred odrom preklemano hrumelo! Kitare so bile pretiho nastavljene, zaradi česar so bile harmonije v melodičnih pasažah komaj razločne. Klaviatur se ni prav nič slišalo – izjemoma v pasažah, kjer so kitare prešle na »clean« ubiranje akordov. Prav tako je bil s takšnim hrumenjem zastrt Milkov čisti vokal. Vseeno pa je bistveno to, da so Sabaium s svojo odrsko predstavo, agilnostjo, kinetiko in dinamiko potrdili, da izkušene glasbenike takšna situacija nikakor ne more iztiriti. Bestialna izmenjava deathmetalskega grčanja na relaciji obeh kitaristov in povratnika v skupino Milka Krenerja (ta je sicer prvenstveno zadolžen za plasiranje čistih melodičnih vokalov) ter zavzeto igranje šesterca, stisnjenega na skromnem, a vselej gostoljubnem odru Orto Bara, je med koncertno minutažo funkcionirala.
Skupina je večinoma predstavljala album »Connection Lost«, presenetila z dejstvom, da iz albuma »Gravtiy Divine« ni v repertoar vključila niti ene skladbe, neboleč primanjkljaj tega pa sanirala z vključitvijo nove skladbe »Hollow Man«, ki naznanja, da se v ozadju zgodbe snuje nov album skupine. Sabaium so repertoar razgibali tudi s starejšimi klasikami albuma »Beyond« (»Serpent«, »Tiha pesem«, »Through Eternity«, »Promised Paradise«), posebno popestritev večera pa je prinesla skladba »Zadnja danitev«, sicer predelava skladbe »Last Offer« s prvenca »Embraced With Silence« (1999), ki ga je v repertoarju zastopala tudi »Black Heart«.
Sabaium so z nastopom v Orto Baru dokazali, da so danes prerasli v čvrsto in suvereno odrsko in ustvarjalno entiteto, ki je našla pravi kreativni zagon, stabilnost in umerjenost na pravo delavno temperaturo. Ne najbolj fascinantna izkušnja to pot, pa vendar skupina ni imela mnogo vpliva na situacijo. Z veliko nestrpnostjo pa lahko pričakujemo prihodnje artistične korake zasedbe, saj nova skladba »Hollow Man« nakazuje nadaljnje poglabljanje razvojnih usmeritev aktualnega studijskega izdelka »Connection Lost«.











na vrh