Vsakoletni kranjski teden mladih, ki se odvija v mesecu maju, tradicionalno poskrbi tudi za ljubitelje težke kovine. V prijetnem okolju atrija rock bara Down Town je v preteklih letih nastopilo že lepo število domačih metal bendov, ta dogodek pa je vsako leto lepa popotnica in otvoritev za poletno koncertno dogajanje. Tokrat je pred Down Townom na oder stopila žanrsko pestra trojica – Mist, Dekadent in The Canyon Observer.
Čeprav je celo četrtkovo popoldne grozilo, da se bodo oblaki utrgali in bi se tako moral koncert preseliti v Trainstation, se je vreme k sreči obdržalo, je bila pa zgodnje večerna sivina še posebej primerna kulisa za prve nastopajoče, štiri dekleta in eno brado, ali drugače, ljubljansko doom metal zasedbo Mist. Konkretna dumačina, ki se zgleduje predvsem po starih prdcih kot so Black Sabbath in Pentagram je bila čudovito ogrevanje, punce in Blaž pa so dokazali, da se jim številni koncertni kilometri (tudi po evropskih odrih) še kako obrestujejo. Bend je na odru suveren in uigran kot Bobby Liebling po kilometrih belega, zvok jim je služil odlično, napredek v vseh pogledih pa so predvsem komadi novejšega datuma. Ti so mnogo bolje strukturirani ter močnejših aranžmajev, ostrejša in še bolj rušila pa je rifaža, ki jo je oplemenitil tudi prihod Blaža Tanška (ex-Teleport). V prvi vrsti pa je mnogo močnejši in prepričljivejši Ninin vokal, še bolj pa enigmatična in karizmatična odrska prezenca. Odprtih rok čakamo dolgometražni prvenec!
Tudi Dekadent so več kot upravičili visoka pričakovanja, saj je tudi njihova koncertna forma zadnje čase končno le na visokem nivoju. Po izdaji četrtega studijskega albuma Veritas so fantje znova z vso silo zavzeli koncertne odre in tudi tokrat so poskrbeli za viharni set, ki je bil popoln že na samem začetku z uvodno, nesmrtno himno Dissident Dream. Na samem začetku je sicer ponagajal zvok, ki je povsem pokopal kitare, a se je hitro popravil in hitro so nas zaobjeli žgoči rifi, torpedirajoča ritem sekcija in nadzemeljske kitarske solaže. Artur se izvrstno izkazal tako z brutalnimi growli in kriki kot tudi čistimi vokali, ki so tokrat delovali precej bolj suvereno kot na zadnjih koncertih. Novi komadi, predvsem epska Valburga so več kot na mestu, vrhunsko uigran bend jih predstavi z odliko, zadnji komad pa je prišel na vrsto mnogo prehitro.
Kot zadnji so na oder stopili ljubljanski atmosferični sludge/noise mojstri The Canyon Observer, ki po februarski osvojitvi kubanskih odrov svoj nihilistični pohod nadaljujejo še po slovenskih. Na oder je sicer stopila samo inštrumentalna četverka, vokalist Hopsy pa je svoj prostor zavzel pod odrom, kjer ga je sprva večina opazovala z radovednostjo, po živalskem vokalnem nastopu pa verjetno še s strahom in nerazumevanjem. Večinoma v temo in meglo zaviti bend je z minimalističnim vizualnim pristopom izkušnjo glasbeno edinstvenega, kaotičnega dotika še nadgradil, svoje pa so dodale še stroboskopske luči. Te so metal iz stanje zamaknjenosti v stanje popolnega kaosa, popolnoma se je tako prilegel mizantropi zaključek z All of Her, Mine in ponavljajočimi verzi »Kill yourself…«. Lepa popotnica za domov.


































































na vrh