Festivalsko poletje je tik pred vrati ali pa v nekaterih primerih celo že v polnem zagonu. Temu utripu se bo zelo kmalu pridružila tudi najbolj festivalska dolina na svetu, Soča Festivalley, z veliko četverko festivalov na čelu; Overjam Reaggae, Metaldays, Motörcity in Punk Rock Holiday. Slednji je pod taktirko Fat Mikea in organizacijske ekipe Punk Rock Holiday tokrat doživel še svojo enodnevno mestno različico, festival Punk in Drublic. Ta je zrasel na zeljniku vodje NOFX Fat Mikea, ki je želel združiti svoji ljubezni do punka in craft piva iz česar je zrasel simpatičen festival, ki smo ga imel čast gostiti tudi v Ljubljani.
Že v zgodnjem popoldnevu smo tako lahko brbončice razvajali ob hmeljnih zvarkih domačih pivovarjev Tektonik, Bevog (prvič so predstavilo letošnje uradno pivo Punk Rocka), 22Brewing, Pivovarna Ressel, Barut Brewing & Blending, Reservoir Dogs in Maister Brewery, ki so jih dve uri v dvodecilitrske festivalske kozarčke točili popolnoma brezplačno. Ograjen in lepo urejen prostor pred Kinom Šiška se je počasi, a zanesljivo polnil in že v zraku se je čutilo, da bo vzdušje odlično.
Kot prva je ob šestih na oder stopila edina slovenska sila, kranjski The Mor(R)ons, ki so bili tematsko pravzaprav daleč najbolj primeren bend festivala. Ne samo, da igrajo punk (duh), radi imajo tudi pivo (duh). Celo tako močno, da so svoj čisto sveži album, ki je izšel le nekaj dni pred Punk in Drublic, poimenovali kar Lager. Tako kot ta zvrst piva so delovali tudi gorenjski Bedaki - sveže, lahkotno, nekomplicirano, a učinkovito in osvežujoče, predvsem pa z zvrhano mero nalezljive skatepunk energije, ki je za začetek sedla kot pena na dobrem lagerju.
Takoj, ko so Kranjčani z odra stopili za šank so oder zasedle varovanke Fat Mikeove založbe Fat Wreck Chords, Bad Cop/Bad Cop iz Los Angelesa. Basistka Linh Le je na oder prikorala kar v Municipal Waste majici, kar je sprva dalo misliti, da bodo punce kitarsko bolj ostre, a so bile bolj po meri ušesa nevajenega metaliziranega hc-ja. Svojemu rodnemu kraju primerno je bila ženska četverka povsem lahkotna in glasbeno ležerna ter v osnovi že skoraj po Blink 182 poppunkerska. S čimer ni v osnovi seveda nič narobe, a so bile punce na trenutke že skorajda pretirano pocukrane, rahlo moteč pa je bil tudi malenkost tečen vokal glavne vokalistke Stacey Dee. Punce so bile vsekakor dovolj energične, da so počasi se množečo publiko osvojile, a so bile, vsaj kar se tiče njihove glasbene podobe, hitro pozabljive.
Precej drugačno je bilo nadaljevanje, saj so na oder stopili someščani porednih policajk, fantje mrkih pogledov, The Bronx. Havaji srajce in poletne barve je zamenjala črnina in zares je tudi videz L.A.-jčanov potrdil, da so bili glasbeno najbolj »brutalen« bend dneva. Fantje pod vodstvom energičnega vokalista Matta Caughtrana so predstavili svojo precej bolj surovo in prvinsko zvenečo zmes punka in hc-ja, ki je tudi tematsko jezen in družbeno kritičen. Bržda so tudi zaradi tega The Bronx naleteli na odličen odziv publike, ki je od prvega do zadnjega jeznega rifa pod odrom skrbela za neprestani mosh, ki se mu je z odra kmalu pridružil tudi Matt in v njegovi sredini odpel komad ali dva. Eden bolj prepričljivih nastopov četrkovega dne.
V nekoliko drugačne glasbene vode so že pošteno polno prizorišče popeljali britanski veterani Snuff, ki so pred slabim dvema letoma praznovali trideset let svojega obstoja. Poleg The Mor(R)ons edini neameriški predstavniki na festivalu, so The Snuff sebi povsem tipično svoj nastop zaničili z dobršno mero žlahtnega, črnega in FOAD angleškega humorja, ob tem pa servirali izdatno energičen ter v ušesa hitro gomazeč in nalezljiv punk rock. Tega sta na mestih popestrila trombonist Oliver in klaviaturist Lee ter v Snuff vnesla nekaj ska elementov, fantje pa so navdušili in zažgali predvsem s hitiči Nick Northern, No One's Home in zaključnim Arsehole.
Še dlje v skajevske vode so zapluli kalifornijske staroste žanra Mad Caddies, najbolj plesni bend dneva, ki so s svojo pozitivnosto in sproščenostjo publiko spravili v eno veliko valovanje, ki je zvesto in glasno spodbujalo svoje ljubljence. Mad Caddies so z izdatno uporabo trobente in trombona v Šiško prinesli pravo karibsko reggae vzdušje, razveselili pa so tudi s priredbo Green Day zimzelena She in Propagandhi klasike And We Thought That Nation-States Were a Bad Idea.
Za konec pa še težkopričakovani, pa čeprav so kar redni gostje naših odrov, fotri festivala NOFX. Fat Mike je tokrat za večerno toaleto izbral modro črtni črtasti negliže, s svojimi kolegi pa ponudil več kot uro dolgo punk poslastico. Fat Mike je, kot je že v navadi, veliko tudi govoril, a k sreči še več igral in NOFX so ponudili tako obvezne hite kot so Bob, Leave It Alone, Fuck the Kids, Linoleum, kot tudi obskurne dragulje kot je na primer Hobophobic (Scared of Bums). Bend je bil vidno in več kot očitno odlično razpoložen, poleg Mikea predvsem kitarista El Hefe in Melvin, ki so drug drugega stalno zbadali z različnimi politično nekorektnimi in necenzuriranimi komentarji. Z izjemno energijo so NOFX prepričalo skoraj napolnjeno prizorišče, ki je z njimi vse do konca pelo, moshalo in plesalo. Fat Mike in Punk Rock Holiday so s Punk In Drublic pripravili vrhunsko uverturo v festivalko poletje in upamo lahko, da bo še kdaj možnost za obisk tako prijetnega mini festivala sredi Ljubljane.





































































na vrh