Do tega dne nisem vedel, da premoreta dvorana Mercurius in SiTi Teater tako lepo dvorano, ustvarjeno kot nalašč za izvedbo intimnejših druženj, posvečenih konzumiranju predvsem koncertom, kjer kraljujejo organsko zveneče harmonije, podrejene rabi akustike. Mnogi, ki so se tega večera znašli v SiTi Teatru, prav tako do tega večera tega niso vedeli, saj so bili tudi ti prvikrat tu.
Koncert slovenske kantavtorice Katarine Avbar, ki je v lanskem novembru povila svoj studijski prvenec »Beležnica«, je napoved novega koncertnega ciklusa v katerem naj bi se na prizorišču SiTi Teatra v prihodnjih mesecih predstavilo s svojimi avtorskimi stvaritvami na odru še več drugih prepoznavnih imen slovenske kantavtorske glasbe, kot tudi drugih izvajalcev, ki gradijo svoje glasbeno izročilo na izdatni rabi akustike.
Za razliko od nastopa Katarine Avbar v drugi polovici maja letos na prizorišču Starega Gleja sredi stare Ljubljane, smo se znašli v povsem drugačnem ambientu, ki je tako obiskovalca izzval s povsem novim koncertnim izkustvom, pa čeprav govorimo o istem izvajalcu. Prostrani oder je sprejel duet Katarine Avbar in Petra Dekleva kakih 20. minut preko osme zvečer. Po pričakovanju sta, v svečano zaveso odseva nekaj reflektorskih brlivk na stropu odeta glasbenika, odprla nastop s skladbo Med besedo in molkom. Že uvodne štiri skladbe popolnoma prevzamejo s svojo močjo aranžiranja odlične kombinacije vodilnih melodij, zlasti pa prepričljive moči izdelane čutne in na moč subtilne interpretacije verzov Katarine Avbar, ki je v začetnem delu posebej prevzela v skladbah Klobuk - izjemne rešitve refrenskega napeva Katarine (z rabo ene same besede) in za njo v Tja, ki se je še posebej globoko dotaknila src s svojo krhko in rahločutno mehkobo ter prikritim koprnenjem.
Osrednji del koncerta je začinil prihod bobnarja Roberta Rebolja in klaviaturista Petra Kocana. Sledi prekrasna Oz pred katero je Katarina Avbar pokomentirala izvedbo točke, s svojo veliko naklonjenostjo do filmske glasbe famoznega filma »Čarovnik iz Oza«. Po zgibanki Oz, je kvaret izvedel skladbo V odsotnosti nečesa, ki je kot pravkar izdani drugi singel albuma »Beležnica« naposled odprl vrata Katarini tudi k pogosti rotaciji na radiu, je kvartet zaključil druženje s skladbama Sence in prah ter za njo prvim single-om albuma »Beležnica« - slikovito šegavo Igor, kjer ne manjka v verzih besednih rim na »Rdeči križ« (prav zato je s to skladbo vzbudila Katarina pozornost v »Tednu Rdečega križa«)! Skladba Igor izstopa v repertoarju po posebej čvrsto izpostavljeni dinamični osi kontrastne naveze ritemske opornice in intenzivnim poudarjanjem verzov Katarine, s čimer si je pevka pomagala tudi z igro celega telesa! Se pravi uporablja Katarina za petje občasno, odvisno od tipa skladbe, tudi celo telo. Na tak način pridobivajo verzi še večjo moč izpovednega karakterja in sicer pisana beseda poezije tako tudi dejansko oživi na odru v svoji vsebinski otipljivosti. Prav ta element v Starem Gleju, kjer smo bili natlačeni, z glasbeniki vred, kot sardine, ni prihajal tako močno do izraza, kot to pot v SiTi Teatru. Katarina je vsekakor stara znanka odrov, zato zelo dobro pozna igro telesa, ki jo spretno vključuje v podajanje poezije, pa čeprav se v vlogi kantavtorice na odrih šele resno uveljavlja v zadnjem letu.
Po skladbi Igor je sledilo nadaljevanje koncerta v formaciji dueta Katarine in Petra! Pred točko Ali veste je Katarina pobarala prisotne, da je avtor besedila te skladbe Bojan Tomažič ter dodala, da je pozabila pred skladbo Klobuk opozoriti, da je tudi besedilo skladbe Klobuk delo drugega avtorja in sicer Aleša Štegarja. V točki Ali veste pa je Peter dobil tudi več prostora za svoje tipično kitarsko žongliranje, ki je to skladbo neopazno, a na moč spretno in v ubranem podaljšanem mostu improvizacije popeljal v skladbo ALI- Ali. Slednja je zahtevala še en malo daljši vložek improvizacije, pravzaprav je tu moral Peter s svojim pronicljivim raziskovalnim genijem pač skladbo popeljati v podaljšani zaključek, ki ni bil sprva načrtovan. Občinstvo je zaključek skladbe pospremilo z gromkim aplavzom navdušenja, na odru pa se je prikazala znova Katarina, ki je v času odsotnosti v celoti zamenjala odrsko opravo. Sledi Ne reci nič, to pot brez Vesne Zornik (Katalena) in navdušujoče posrečena interpretacija dueta Katarine i n Petra v skladbi Somewhere Over the Rainbow, vsem znanega zimzelena iz filma »Čarovnik iz Oza«. Po prikupno sproščeni zaključni Pesek v oči, ko sta oba teatralno sedla bingljajočih nog na sam rob odra, se je slikovita predstavitev še bolj slikovitega prvenca Katarine »Beležnica« naposled zaključila. No vsaj njen regularni del.
Nastop je bil deležen gromkih ovacij in narod je zahteval obvezni dodatek. Kvartet so pojavi še enkrat na odru in še enkrat v celoti izvede skladbo Igor, ki je v drugo izzvenela še bolj živahno, s še večjim razpoloženjskim kontrastom med črnim humorjem in drama momentom. Tudi v drugi interpretaciji skladbe, je skupini na odru delala družbo lutka »Igor«, za katero je Katarina v šali dejala, da so jo na enem od izdaj festivala Kantfest razglasili, da spominja na legendarnega slovenskega kantavtorja Janija Kovačiča.
Prisrčen in intenzivno lesketav večer, prežet s slikovito zvočno in čustveno paleto globoke intimne izpovedi Katarine in njene poezije ujete na albumu »Beležnica«, je uspel pravzaprav v polnem iztržku. Velik in prostran oder, konkreten obisk – ta je posledično sprožal tudi konkreten energetski odziv, konkretno ozvočenje odličnega ravnovesja vseh gradnikov zvočne slike, za kar je poskrbel Boban - sicer legendarni hišni inventar kluba Orto Bar, so dejavniki, ki so v skupnem seštevku vplivali na odlično počutje Katarine in njene tovarišije, zato je koncert izzvenel še bolj intenzivno, kot v Starem Gleju in se v interpretaciji poezije z odrsko igro s sporočili albuma »Beležnica« še močneje, globlje in še bolj izzivalno dotaknil vseh prisotnih.































na vrh