V Channel Zero je svoj drugi studijski album na pot pospremil Mate Brodar, polovica Da Phenomena, v samostojnem glasbenem soliranju znan pod projektom BRO in albumom, imenovanim »Smoods«. Mate Brodar je čislan glasbenik. Kalil se je pri Magnificu, doletela ga je velika čast, da je bil del spremljevalne ekipe Sester, ki so zastopale Slovenijo na Evrosongu v Talinu.
Mate je šegav fantič, poln pozitivnih vibracij in z vgrajenim občutkom za vselej dober »štos«. Bistra glava, ki ji nenehno krepostno iskrivo »preskakuje«. V kreativno-umetniškem oziru pa Mate to vrlino tudi mojstrsko izkorišča. Gre namreč za glasbenika z izjemnim, v zibelko položenim čutom zvočne in aranžerske estetike.
Le malo je bilo reklame, da se sploh kaj dogaja v zvezi z nadaljevanjem projekta BRO, ki je v letu 2009 povil studijski prvenec »Serious Reggae Deviations« – RockLine recenzija TUKAJ. Ta album je, če se še kdo spominja, izšel skupaj z eno od številk danes že rajnkega RSQ Magazina in vse prav prijetno presenetil s svojo kvaliteto.
V malem klubu Channel Zero se je tega večera nabrala kopica najimenitnejših slovenskih glasbenikov, s katerimi BRO tako ali drugače glasbeno sodeluje oziroma je z njimi nekako »bratsko« povezan, skratka kopica zaveznikov in prijateljev ter seveda laične, a odlične glasbene pošiljke sestradana publika.
Saksofonist Bojan Zupančič (Xequtifz), hip-hoper Trkaj in pevki Polona Leben ter Mojca Zalar (Spleen, Obduction) so izmenično prihajali na oder, da se pridružijo Brodarju in ekipi pri izvedbi posameznih skladb repertoarja, ki je bil večinoma mešanica nove plošče »Smoods« in predhodnika »Serious Reggae Deviations«. Najslabše jo je med odrskimi interpretacijami odnesel ravno najbolj zanimiv med naštetimi, Trkaj. A ne po lastni krivdi. Bil je pretiho nastavljen v zvočni sliki BROjeve adaptacije Siddhartine »Lunanai« (»Light In My Eyes«). Kakorkoli obračam, je na studijski verziji skladbe jasno, zakaj je Trkaj neobhodna začimba le-te. Polona Leben je odpela duete za skladbo »Rasta«, Bojan Zupančič je prispeval saksofon za skladbo »Bass In The Face«, Mojca Zalar je vskočila na skladbi »All I Want« in na odlični priredbi »Nights Of Highstonia« superzvezdniških Muse.
Mate je ob sebi ustvaril ogrodje spremljave v zasedbi Sitih Hlapcev. Beno Soršak (kitara), Samo Pečar (bas kitara) in Matej Horvat (bobni) so ob BROjevem poveljevanju suvereno prevalili svojstveno glasbeno mešanico, ki pod skupnim imenovalcem združuje elemente drum'n'bassa, duba, jazza, celo swinga, najraje pa se zadržuje v ritmičnih osnovah reggae glasbe. BROjev fantovski vokal pa suvereno gravitira k tovrstni kulisi zvočne krajine. Možakar pretanjeno čuječnega ušesa je mislil na vse. »Apple« je odgovor. Podpiranje zvočne slike z matricami programskih vzorcev, ki zapuščajo svoj vtis zlasti na prehodnih delih posameznih skladb, je nujna zapolnitev tovrstnega glasbenega izrazoslovja.
V mnogokrat zasanjani »groove« odsotnosti se najde ogromno prostora za improvizacijo. Le-tega je v ozadju spremljave, ki je ustvarjala kuliso Brodarjevi karizmi, z izjemno mehko in prožno zvočno toplino svoje bas kitare najbolje izkoriščal Samo Pečar. No, in sedaj prihaja drugi del odstavka, ki prinaša rahlo negativen odzven. Ibanez ne sodi v tovrstni glasbeni štos. Treba je bilo počakati do Muse priredbe, da je našel svoj smisel. En dober oldschool Telecaster v roke, pa bo tudi slika spremljave v prihodnje še lepša. RGX Ibanez preprosto generira preoster zvok, medtem ko je BROjeva Fender Stratocaster skozi repertoar nastopa prelepo predla v milozvočju.
Večer, v katerem je Mate Brodar med drugim simbolično naznanil, da se Da Phenomena vračata v življenje (med nagovorom mu je Da Phenomena pajdaš Dagi iz publike dostavil piksno Uniona), in namignil, da izide 1. 3. 2013 nov single dueta z naslovom »Nov Dan« (novi album je napovedan za letošnjo jesen). To je podkrepila tudi izvedba Da Phenomena hita »Nočem te nazaj« v striktno reggae ubrani adaptaciji (že v prvi polovici koncerta je bend izvedel tudi adaptacijo Da Phenomena skladbe »Iznad neba«). Dogodek, ki se je začel krepko po enajsti zvečer, je prisotne vseskozi polnil s pozitivnimi vibracijami, in prostosučju zabave ni bilo videti konca. Mate Brodar je v svoji ustaljeni maniri dogodek podkrepil z iskrivo mero sarkazma. Odlična igra, odličen glasbeni večer. Bil je eden tistih obče pogrešanih trenutkov, ki ti pomaga pozabiti na tegobe realnosti, kakršne jih terja vsakdan. »Smoods«, dobrodošel med nami!




























na vrh