Ta dokument vzbuja v meni strahospoštovanje, težko sem mu dorasel, če sploh. Težko pišem te vrstice o času katerega nisem živel, ali pa sem štel takrat mnogo premalo let, da bi se me aktualni glasbeni dogodki davnih šesdesetih in sedemdesetih globlje dotaknili, me kot človeka zaznamovali in sooblikovali. V začetku novembra 2013 je namreč Jernej Jung, eden izmed starost slovenske popevke, če ne kar slovenske gaslbene scene, izdal svoj retrospektivni dvojni plošček z naslovom »Zaznamovan«! Kdor pozna njegovo življenjsko pot, potem zagotovo tudi ve, da ta izdaja ne bi mogla nositi bolj pomenljivega naslova.
Začetek zlate dobe slovenske popevke je zakoreninjen nekje globko v začetku šestdesetih let prejšnjega stoletja. V času, ko je država pod okriljem nekdanje federacije rasla in se gradila. Letniki rojstva 1940-1949 so bili pomembni graditelji rocka in zabavne glasbe. Rock je bil v začetku tako mlad, tako nedolžen, oblikoval se je iz bluesa, jazza, gospela, ljudskih napevov, v začetku pa skorajda ni bilo ločnice med rockom in zabavno glasbo. Pustimo rock za nekaj časa ob strani, čeprav so v začetnem obdobju ustvarjanja na glasbo, ki jo je ustvarjal Jung, vplivale med drugim žanrsko živopisana paleta zasedb The Animals, The Plattters, The Temptations, The Shadows, The Moody Blues, Procol Harum,Jefferson Airplane, Barclay James Harvest, Cliff Richard in še kdo iz starejše garde sanšonjerjev.
Zabavna glasba na prelomu šestdesestih v semdedeseta je bila na slovenskem živopisana in kreativna. Vsi glasbeniki, ki so se pojavljali na obzorju, so nosili svojo vizijo, bili svoja zaključena glasbena štorija, bili so slikoviti in unikatni glasbeni talenti, željni ustvarjanja in tega da odživijo svoje sanje. Držali so skupaj, se podpirali in med seboj nesebično sodelovali. In na to obdobje prav premnogokrat pozabljamo, ali pa se do njega vedemo prav mačehovsko. Največkrat zavoljo dejstva, da matična država oziroma pristojno ministrstvo ne poskrbita za ustrezno ohranjanje glasbenega izročila naše kulturne dediščine. Kar je izšlo na vinilnem formatu v ranjki Jugoslaviji imajo shranjeno v svojih omarah naši očetje in dedje. Kaj pa mladi? Nemara naivno in zmotno štejejo povsem po nesreči Siddharto za prepočelo vsega.
Svoja leta delovanja je Jernej Jung zbral na dvojnem retrospektivnem CD-ju, ki ga obeležuje delovanje znotraj različnih skupin (Helioni, Mladi levi, Delial, Jugoslavija) in kot pevca, odličnega komponista in aranžerja, instrumentalista, producenta ter pisca besedil. Skladbe si na obeh ploščkih ne sledijo v kronološkem zaporedju, kar bi šlo pričakovati, je bil pa Jung pri vsej stvari, ko je prebiral material celo tako skrben, da je zabeležil poleg skladb, tudi datume, ki pričajo o tem, kdaj so bile skladbe tudi dejansko spravljene na snemalne trakove. Večina skladb prvega CD-ja pripada delovanju znotraj vokalnega ansambla Delial, tri med njimi znamenitim Mladim levom (Zaznanovan, Mila mala, Poljubi me in pojdi), ena skladba (Ogenj in žveplo) pa kratkoživeči formaciji imenovani Jugoslavija. Na drugem albumu prednjačijo skladbe, v katerih je Jung sodeloval kot samostojni izvajalec, ali avtor, pisec besedil, ali pa se je pojavljal v taistih (večih) vlogah hkrati.
Skozi leta se je izboljševala tudi zvočna slika v produkciji materiala, kar ni težko zaznati med posameznimi posnetki. Jung velja za profiliranega avtorja, o tem pričajo klasike tega dvojnega dokumenta s katerimi se je za vedno vrezal v slovensko glasbeno zgodovino, sodeloval pa je pri ustvarjanju skladb z mnogimi gonilnimi krojači takratne slovenske popevke, ki so tako ali drugače zaznamovali slovensko glasbeno prizorišče, kot med drugim Jože Privšek, Tomaž Domicelj in Janez Bončina Benč – dva glasbenika s katerima je Jung pričel kariero leta 1968 v zasedbi Helioni, nadalje Jani Golob, Dečo Žgur, Lado Jakša, Jure Robežnik, Janez Gregorc in Tomaž Habe.
Jernej Jung je torej veljal v tistem času zagotovo za eno osrednjih figur slovenske zabavne glasbe. Storil pa je natanko to, kar bi moralo že davno tega pristojno ministrstvo, če ne kar naravnost povedano, Založba kaset in plošč RTV Slovenija. Ironično se bere, je pa kruta resnica, da moraš, kot avtor glasbe in izvajalec, vzeti na koncu stvar v svoje roke in povsem samoiniciativno priskrbeti ljudem glasbeni dokument, ki podaja na moč avtentičen uvid v enega pomembnejših segmentov prapočela slovenske zabavne glasbe. Za ta energetski vložek, ki je rezultiral v izdaji albuma »Zaznamovan«, gre torej Jerneju Jungu velik poklon in iskrena zahvala. Človek v obliki zgoščenk danes namreč ne dobi nikjer npr. plošč Mihe Kralja, Kameleonov, Hazardov, albumi zasedb Izvir, Predmestje, September, itn... pa so npr. nasploh prava utopija. Obstajajo sicer priložnostne kompilacije, v kolikor seveda tudi te niso pošle že davno tega s prodajnih polic.
V jeseni 2014 so se znova združili Mladi levi in s serijo koncertov (tudi v letu 2015) potrkali na srca vseh nostalgikov, ki so preživljali svoja teenagerska leta pred (več kot) 40. leti. Album »Zaznamovan« gre po tej plati razumeti kot tiho napoved reaktivacije Mladih levov, saj so se le ti natanko leto zatem, dejansko združili za nove nastope . Z Jernejem Jungom seveda v središču vsega dogajanja. Ne glede na to, da se je obrnilo debelih 40. let, ki so se, kot bi z očesom trenil, odvrtela med letoma 1973 in 2013, pa se je Jernej Jung vrača na slovensko sceno v velikem slogu, da dokonča svoje glasbene sanje in nas popelje v novo epizodo njegove glasbene zgodbe. Verjemite, tako posebnih avtorskih zimzelenov, ki v svojem čaru pristnosti ter ustvarjalnega resnicoljubja definirajo zlato dobo slovenske popevke, kot jih je ustvarila Jungova glasbena generacija oziroma garda njega in njegovih sodobnikov, ne bo ustvarjal nihče nikoli in nikdar več.

na vrh