Od kultne rock kompilacije Rijeka – Paris – Texas, ki je reško rock sceno v osemdesetih postavila na zemljevid, je minilo že 20 let in Rečani so se odločili obuditi zaspano reško sceno. Omenjena kompilacije je takrat v ranjki Jugoslaviji povzdignila bande kot so Fit, Grad in Let 3 in ravno član zadnjega, Damir Martinović – Mrle, je tisti, ki se je odločil postati rešitelj reških underground "muzičarov". S svojo založbo Ciklama Records se je povezal z večjo založbo Dallas in nastala je kompilacija, ki je pred nami. V času izdaje kompilacije Rijeka – Paris – Texas so bile razmere veliko bolj naklonjene manjšim bandom kot danes in Dallas se je v navezi s Ciklama Records odločil priskočiti na pomoč še neuveljavljenim skupinam. Po Mrletu bi se vsekakor lahko zgledovala tudi kakšna slovenska glasbena založba...
Na kompilaciji se predstavi pet strašnih strašnih Rečanov, vsak s po dvema komadoma, prav tako z dvema komadoma pa se predstavi soundtrack predstave Heroine.
Ploščo otvorijo posebneži One Piece Puzzle, ki se predstavijo s komadoma Superveshmashina in Ona prima ljudski. Glasba, ki jo igrajo One Piece Puzzle se še najbolj približa industrial metalu oz. rocku z zanimivim vokalom pevke Ratke. Neoriginalnosti jim vsekako ne gre očitati.
Nadaljuje glasba iz predstave Heroine, ki je prvi avtorski, samostojni projekt mlade Mile Čuljak. Moje mnenje... Najslabši del kompilacije, ki se vsaj po mojem mnenju ne bi smel znajti med izvajalci, ki svojo glasbo dejansko naredijo s svojimi rokami, ne pa da stvar prepustijo računalniku. Ja, ugotovili ste, nisem fan elektronske glasbe. Ni mi popolnoma jasno, kako se je Heroine znašel na kompilaciji v družbi bandov kot so Father, Downfall in drugih. Samo zato ker pač prihajajo iz Reke?!
Dobro, da okus popravi komad Lost in Words odrešiteljev hrvaškega metala, Father. Father so najbolj znan band kompilacije in band, ki se že oddaljuje od oznake underground. Verjetno poleg Let 3 trenutno najbolj znan reški band. Father, ki se predstavijo še s komadom Never Come Back, igrajo odličen metal, ki sledi trenutnim smernicam, a vseeno dovolj izstopa iz poplave novega metala, ki se med seboj ne razlikuje prav dosti.
Invert bi najlažje umestili na švedsko založbo Burning Heart. Gre torej za kvaliteten, lahkoten hardcore oz. skate punk, ki pa hkrati ne prinaša nič novega, saj se močno zgleduje po bandih kot so Millencolin, NOFX in podobni. Nothing to Lose ter Something's Wrong sta njihov prispevek.
V trših vodah nadaljuje Downfall, melodični death metalci, ki obetajo. Poleg Father so nosilci reške metal scene, zažgejo pa s Second in mirnejšo B.l.e.a.k.
V osnovnošolske klopi nas kot zadnji band vrnejo O.Š. SULUD III, igrajo pa zelo zanimiv rock, ki je stilsko blizu jugo rock bandom osemdesetih.
Kot češnjico na sladoledu nam plošča ponuja še multimedijski dodatek v obliki animiranega videa Lane Letović in Manuele Paladin Šabanović, glasbeno podlago pa so prispevali The Gilletes vs. Higland Brothers. Še ena elektronska skladba podprta s čudaškim spotom, za razumevanje katerega moraš biti najverjetenje podprt z določenimi substancami. Preživel bi tudi brez...
Strašni Riječani ni kompilacija, ki bi ciljala na komercialni uspeh, njen namen je predvsem predstavitev in presek ustvarjanja reške scene 21. stoletja. Vsekakor zelo pohvalna poteza in možnost, da se neuveljavljenim bandom odprejo nova vrata. Pograjal bi le, vsaj po mojem okusu, žanrsko vendarle preveč široko zastavljen projekt, saj pretežno rockersko usmeritev plošče pokvari Heroine. Mrle pravi, da posluša raznovrstno glasbo, kar je vsekakor sprejemljivo, a vseeno bi lahko Heroine uvrstil na Strašne Riječane 2, za katere pravi, da bodo najverjetneje elektronsko usmerjeni.

na vrh