Genesis so leta 1977, kot svojo zadnjo studijsko izdajo na kateri je igral legendarni kitarist Steve Hackett, posneli EP z naslovom »Spot The Pigeon«, ki je zaradi relativne redkosti skozi leta pridobil dodatno zbirateljsko vrednost. Na njem so se znašle tri skladbe, ki niso izšle na nobenem studijskem albumu ter so šele vrsto let kasneje doživele ponoven izid. Kljub temu, da je »Spot The Pigeon« na domačih, britanskih tleh naletel na lep odziv, saj je na lestvicah dosegel solidno 14. mesto, pa je bil obenem eden glavnih vzrokov za Hackettovo slovo od banda. Na njem se je namreč znašla tudi skladba »Inside And Out«, katero je Steve prvotno nameraval vključiti na album »Wind And Wuthering« (1976), vendar se preostali trije člani Genesis, kljub temu, da gre za na moč kvalitetno stvaritev, pravzaprav za najboljšo izmed treh »Spot The Pigeon« kompozicij, niso strinjali z njegovim predlogom.
Ravno zaradi tovrstnih primerov zavračanja njegovih skladateljskih dosežkov se je poslovil od Phila Collinsa, Mikea Rutherforda in Tonya Banksa, ki so Genesis zgodbo potem nadaljevali kot trio, ter se rajši podal na samostojno pot. Skladbi »Inside and Out« ter »Pigeons« sta mnogo let kasneje izšli na zbirki Genesis arhivov z naslovom »Archive Vol. 2: 1976-1992«, medtem ko najbolj komercialna stvaritev na tem EP-ju, »Match Of The Day«, vse do leta 2007, ko je vendarle izšla na boxu »Genesis 1976-1982«, sploh ni doživela ponovne izdaje, saj nobenemu članu banda, še posebno Collinsu, ni bila všeč in bi nanjo najraje pozabili. Na živce pa jim je šla predvsem za to, ker je bila, podobno kot »Pigeons«, napisana za promocijske namene angleške nogometne lige (golob je tu kot metafora za nogometno žogo) za kar so posneli tudi spremljevalni video spot.
Rariteta »Match Of The Day«, ki pripoveduje o sobotni nogometni tekmi, vsebuje veseljaški in poskočen utrip, kar pomeni, da sodi med najbolj 'vesele' skladbe v celotni Genesis zgodovini, vendar obenem tudi med najbolj preproste, tako da ne naredi kakega globljega vtisa. Več kot očitno je bila napisana z namenom, da bi z njo ustvarili radijski hit, saj je po strukturi bližje pop rocku kot prog rocku, vendar ni težko ugotoviti zakaj se ni znašla na »Wind And Wuthering«. »Pigeons« je še ena pozitivistična stvaritev, ki vsebuje rahel humoristični utrip in pozibavajoč ritem. Slednji nudi oporo Hackettovi duhoviti kitarski frazi in Collinsovi izjemni vokalni karizmi zaradi česar je ta skladba nevznemirljiv, a povsem soliden dosežek.
Kot že omenjeno, je najbolj ambiciozno od vseh treh »Spot The Pigeon« kompozicij izpadel prav Hackettov »Inside And Out«, ki je res po krivici manjkal na »Wind And Wuthering«, kjer bi se odlično ujemal s preostalim materialom. Odpre se kot prelepa, eterična balada, ki nekoliko spominja na bolj komercialno usmerjeni »Your Own Special Way«, vendar sčasoma, predvsem prek razposajenih Hackettovih in Banksovih solaž, zavzame kompleksnejše dimenzije, tako da že kmalu zavlada specifična Genesis magija iz njihove najboljše, progrockovske ere.
EP »Spot The Pigeon« je dandanes zanimiv izključno za zbiratelje redkih plošč in vse Genesis fanatike, ki želijo dopolniti svojo kolekcijo. Do leta 2007 je bil zanimiv predvsem zaradi raritete »Match Of The Day«, vendar tudi ta povprečna stvaritev ni več njegova glavna privlačnost, tako da je obveza samo še za vse tiste manijake, ki želijo imeti v zbirk prav vse kar so Genesis kdaj posneli.

na vrh