Po odličnem izvenserijskem glasbenem izdelku "Sea Of Light" so Uriah Heep napolnili svoje baterije do maksimuma. To je rezultiralo v novem odličnem albumu, ki je izšel po treh letih od "Sea Of Light" (1995) in so ga Uriah Heep zelo domiselno poimenovali kot "Sonic Origami". Album je logično nadaljevanje poti, ki so jo Uriah Heep začrtali s "Sea Of Light", tako da lahko rečemo, da v kolikor bi "Sonic Origami" izšel pred "Sea Of Light", bi bil to album hvalospevov, ki pa jih je tako požel njegov mlajši brat.
Uriah Heep so se v obdobju druge polovice devetdesetih nahajali v izredni kreativni formi. Na "Sonic Origami" so ponudili kar 13. skladb, znova vrhunsko oblečenih od glave do pete. Between Two Worlds, ki album načne takoj napove, da imamo opravka s še enim albumom "Sea Of Light" ranga. Gre za daljšo skladbo oblikovano iz več pasaž in atmosferičnih preklopov, izredno napadalnega glavnega riffa, ki kar kipi od Against The Odds energije predhodnega albuma. Melodičnost in rockovska udarnost je skombinirana znova popolno, skladba pa je postala del železnega repertoarja na koncertih skupine.
Če že moramo mazati ime albuma s predznakom progresivno, je res. "Sonic Origami" je v celokupnem bolj progresiven od "Sea Of Light". Daljše instrumentalne pasaže se nahajajo na njem, zlasti po zaslugi Lanzonovih aranžmajev na klaviaturah, mnogo bolj pa v ospredje rinejo tudi klaviature uporabljene kot orkestralno pregrinjalo, ki se učinkovito veže na osnovne Boxove motive in razpihuje drama element same atmosfere albuma. Možje niso pozabili na akustično umirjena dela, kjer se Shawov emotivni vokal znova intenzivno iskri ter Heep ponujajo izredno sobivanje med akustiko in aranžmaji klaviatur. Takšna popolnost je ujeta denimo v Heartless Land, ki nekako nadomešča Love In Silence s predhodnika, medtem ko akustična balada Question predstavlja adekvat skladbi Dream On s "Sea Of Light". Če ostanem v iztočnici kontrastne polnosti na relaciji akustika, bogastvo klaviaturskih aranžmajev, je ta vrhunsko ujeta ravno ob zaključku albuma in skladbi Golden Palace, najdaljši skladbi, ki vsebuje genialni mistični uvod na klaviaturah, kot bi bil spisan za filmski scenarij. Uriah Heep zagotovijo v njem absolutno kompaktnosti in vrhunsko melodičnost, najvišje ocene pa gotovo pobere izredno topel, čuten in vživet vokal Bernieja Shawa. Gre za nadaljnjo sofistikacijo odlične balade Shelter From The Rain s sredine albuma, ki je prežeta s toplino plutja Hammond zvoka.
Po drugi plati se nahaja na albumu ducat udarnih rockerjev, z ekspresivnim Boxovim riffom, ki ohranja vso visoko ekspresivno duhovitost albuma "Sea Of Light". Change, I Hear Voices, Feels Like, In the Moment ali Everything In Life, kar tekmujejo med seboj po prevzetni udarnosti osnovnega riffa medtem, ko je Only the Young (z blagim pop odklonom) mogoče uvrstiti med najlepše skomponirane Uriah Heep skladbe, ki sodijo naravnost na vrtenje frekventno obiskanih glasbenih radijskih postaj. "Grdi raček" albuma pa je sicer fenomenalna priredba Survivor originala Across the Miles, ki se navdušujoče vpenja v preostali avtorski material plošče.
Skupina znova ponudi produkcijo, ki sledi zvoku "Sea Of Light". Produkcija je uspela znova ujeti veliko globino in dinamiko, zahvaljujoč poudarjenim kontrastom med instrumenti in avtoritativno izpostavljenim vokalom Bernie Shawa v središču. Nikakor ne gre zanemariti znova opremljenost vseh skladb z nezamenljivim magičnim pečatom večglasnih harmonij petja, specifičnega le za Uriah Heep. Ker vsebuje "Sonic Origami" lep sveženj umirjenih skladb, ki se lahko pohvalijo z izredno mero okrasnih prog/art rock aranžmajev na klaviaturah, deluje v primerjavi s predhodnikom še bolj mistično in artistično bolj zrelo ter definirano. Poslušalcu zapusti občutek z manj rockerskega divjanja in večjim pristopom sofisticiranosti ter nadaljnjega raziskovanja, do kam lahko seže domet skupine v ponudbi melodične brezmadežnosti. "Sonic Origami" je še ena absolutna klasika skupine, prežeta s perfekcijo in edinstveno Heep magijo. "Sea Of Light" za intelektualne glasbene puriste.

na vrh