Mate Brodar »Bro« ne potrebuje dolge predstavitve. Polovica dueta Da Phenomena, nekdanja desna roka Magnifica in mnogih slovenskih »peresnih pop izvajalcev«, ki ob sebi zahtevajo najkakovostnejše asistente barvanja glasbenih aranžmajev, se vrača z drugo samostojno studijsko ploščo »Smoods«.
Bro je izjemen glasbenik. Nadarjen glasbenik. Poseduje pretanjeno uho, izreden občutek za melodijo in postavitev aranžmaja, kar pa je poglavitno pri glasbenikovi imenitnosti, pa leži v dejstvu, da je njegova glava vseskozi polna uporabnih idej. Takšnih idej, ki so zrele za realizacijo. Mate je vselej gojil posebno pripadnost reggae ritmom in melosu. Ker pa v zvočni krajini, ki jo ponuja tudi na drugem ploščku, rado vsepovsod odmeva, se tudi novega ploščka oprijema dub pričeska. K temu prišteješ učne ure pri Magnificu in studijske izlete z Da Phenomena, pa se vsa zgodba o značaju albuma »Smoods« ustavi nekje na zlati sredini.
»Smoods« poglablja izrazne iztočnice, podane na »Serious Reggae Deviations«, in v glasbenem oziru dostavlja še jasneje definiran osebno izpovedni dokument Mateja Brodarja. Gro poante ostaja pozitivno sijoča glasbena vibracija. Sproščeno nizanje kratkih, lahkotnih, a jedrnatih gibov ter igrive in brezbrižne šegavosti v kolesje preprostih ritmičnih struktur in melodičnih motivov pop nalezljivosti, v katerih pa se najde ogromno prostora za ekspoze pretanjenih domislic v bogatenju aranžmajev za doseganje optimalnega izkoristka zvočne krajine posameznih skladb. Prvi temeljni gradnik je izreden plasma melodične, razgibane in dinamične bas linije, ki s toplino in mehkobo vdihuje kontrastno barvo in karizmo glasbeni kulturi albuma »Smoods«. Tu je »šminkanje« razpoložljivega prostora z vzorčnimi zankami, že omenjeno izkoriščanje efekta odmeva (dub), pa tudi premetena, a učinkovita integracija jazz elementov (Indica). Album zaradi naphanosti z najrazličnejšimi efekti (beri: »Apple« dela čudeže) nosi občutek, kot da se na njem vseskozi vrtijo »kavni in molilni mlinčki«, veliko situacij je mojstrsko zasoljenih tudi s plasmajem vzorcev popačenih govorov. Nota lucidnosti je jasno izpostavljena. Ena zmagovitih točk na albumu je v tem oziru zagotovo »Chinese Man«, kjer so vokalne linije namerno »mijavkasto« popačene do skrajnega mejnika zafrkljive melodične figure, ki bi v drugem glasbenem okolju takšne poteze zbližala z vokalno-odrskimi šov ekscesi »eighties« King Crimson z Belewom na vokalu.
Brojev fantovsko obarvan vokal v glasbenem formatiranju albuma »Smoods« odlično funkcionira. Čvrsto zleze pod kožo v hipermelodični otvoritvi »Runaway« (posledično tudi v bratski reprizi poslovenjene verzije skladbe, imenovane »Brani me«). Bro je na albumu dostavil kar tri različne verzije svojih lastnih adaptacij Siddharta standarda Lunanai. Bro ne skriva iznajdljivosti v odlični prilagoditvi originala »New Light In My Eyes« zahtevam zapeljivosti reggae standarda. »Odmevna« verzija, usekana na dub vižo, ni nič manj zabavna izkušnja, za tretjo verzijo »Lunanai« pa na album kot poseben gost vskoči Trkaj. Podobna viža, kot jo je Bro uporabil v slovensko-angleških različicah skladb »Runaway« in »Brani me«.
»Bass in the Face« nosi osnovni motiv skoraj v slogu »Steely Dan srečata Toto« in dostavlja odlično zmes večplastnega dialoga jazza, swinga, popa in hip-hopa, ki se razvija v soju popolne nepredvidljivosti eksperimentalnega avanturizma in predstavlja eno najbolj zanimivih točk albuma.
Album »Smoods« je bil že deležen korenite promocije, saj je dal tri videe za tri single (»Lunanai«, »Brani me«, »Razsta«). Gre za album izrazito pozitivne vibracije, ki poseduje izjemno kombinacijo občutka za melodičnost, čvrsto ritmično, a organsko ubrano ogrodje, ter implementiranost kompleksnih zvočnih figur, ki v eksperimentalnem izzivanju dvigujejo dinamično komponento izrazne večplastnosti albuma na pravšnjo raven. Tu so elementi jazza, funka, swinga (občasno zareže tudi kitara), ki so s prefinjenim občutkom plasirani na prava mesta, na podlagi tega pa album vseskozi vzdržuje izjemno dostopnost poslušalcu. Kompaktne in melodično vnetljive »Sanis«, »Razsta«, »Brani me« so rojene za frekventno rotacijo na valovih radijskih postaj, s »chill out« konotacijo prefinjenega plasmaja jazz, dub, funk, pa tudi blues elementov pa opozarjajo na to, da Bro k stvari pristopa kot velik perfekcionist širokih glasbenih razgledov. »Smoods« je dokument, s katerim Bro kot samostojni izvajalec učinkovito utrjuje svojo samoniklo artistično držo glasbenega značaja. Deluje še bolj zrelo in definirano od sicer zelo solidnega studijskega prvenca.

na vrh