"Rock The Bones Vol. 4", je kompilacija na kateri je zbranih 31 skladb, z recimo temu 31 najbolj zanimivih izdaj leta 2006 albumov, ki so bili izdani pri založbi Frontiers Records. Ko smo pri "Frontiers Records" je takoj jasno koga bo zanimala ta kompilacija. Ljubitelje AOR in melodičnih hard rock zvokov, kolikor vas je do danes, v teh sila nehvaležnih časih za obstoj tovrstne glasbe, še preživelih. No za ultimativne žanrske fane, je seveda priporočljivo, da se kar naravnost spoprimejo poglobljeno kar naravnost z posamični albumi, medtem ko je za firbce, nespecialiste (beri: generaliste) kompilacija, ki jo držim v rokah, idealna.
Tudi knjižica – sila skopa v uglednosti in debelini, premore o vsaki skladbi nekaj najbolj osnovnih analitičnih informacij, ki približajo radovedneža k albumu in izvajalcu, pa čeprav je potrebno brati besedilo s pomočjo povečevalnega stekla. Preteklo leto je bilo zelo plodno za "Frontiers Records". Na kompilaciji je moč najti nekaj velikih rock imen!
Tako na prvem ploščku izstopa med imeni beseda Toto (King Of The World), ki so mimogrede izdali enega najboljših albumov preteklo leto ("Falling In Between", 2006) ter vidno potolkli vso "Frontiers Records" konkurenco s še enim studijskim albumom, ki sodi v zbirko slehernega ljubitelja glasbe (takšne in drugačne). Tu so prvi povratniki na sceno House Of Lords (These Are The Times), potem drugi povratniki in znamenito pleme "tigrovega očesa" Survivor (Reach), pa tretji povratniki - znova obujeni Nemci Fair Warning (Don't Keep Me Waiting) ter četrti povratniki Shark Island (Go West) in nenazadnje je tu možakar, ki z vokalom vselej jemlje dih – gospod Glenn Hughes (This I How I Feel) in ki žanrsko z albumom "Music For The Divine" izstopa v repertoarju založbe "Frontiers Records".
Tudi drugi plošček se odpre v poklon še enih povratnikov na prizorišče. To so Winger, katerih skladba Right Up Ahead je praktično edina izmed vseh 31 skladb, iz katere je mogoča natančna prerokba in presumpcija, kako pravzaprav zveni celoten novi album "Winger IV" (komad je namreč mešanica težkega Sabbath riffa in melodične hard rock pomp ekstravagance, ki so jo Winger ponudili s prvima dvema albuma). Na tem ploščku je komad Rhyme Or Reason skupine Talisman, ki kot komad po ravni dovršenosti skladbe znotraj žanra melodičnega hard rocka izstopa na drugem disku in predstavlja v zvezi s tem vrhunec drugega ploščka, kot denimo skladba King Of The World (Toto) predstavlja vrhunec prvega ploščka. Na drugem ploščku je zastopan bivši Posion in Mr. Big kitarist Richie Kotzen s solo albumom ("Into The Black", 2006) in skladbo You Can't Save Me, ki žanrsko odstopa na drugem ploščku s podobnim učinkom, ki ga pričara na prvem Hughesova This Is How I Feel.
Kompilacija poseduje tudi nekaj skladb izvajalcev katerih albumi so v izdaji nastavljeni na prihodnost in sicer na datum 26.01.2007. To so Jorn (Fool For Your Loving, priredba Whitesnake iz napovedanega Jornovega albuma priredb, kjer lahko tudi najbolj ostro uho, nasede in se prepriča, da je na mikrofonu sam David Coverdale), potem skladba I' am Alive s solo albuma člana Night Ranger Kellyja Keagyja, Oliver Hartmann s sila obetavno Coming Home To You in Danny Vaughan s skladbo Traveller iz istoimenskega albuma, ki izide 16.02.2007.
"Rock The Bones Vol. 4" je prefrigana kompilacija. Gre za posrečen prerez skozi izdajo albumov za leto 2006 in napoved nekaterih izdaj za zgodnje leto 2007. Zanimivo je da na tej kompilaciji manjkajo skladbe lanskoletnih izdaj izvajalcev kot so Styx, Ambition, Tony O'Hora, Thunder, Royal Hunt, John West ("Long Time... No Sing"), kateri nikakor niso od muh.
Kompilacija je obenem varljiva zlasti zato, ker so izbrani praktično vrhunci s posameznih albumov, kar pa ne pomeni, da so albumi, s katerih so vzeti, prav takšne kvalitete. Predvsem so kvalitetno dvomljivi albumi izvajalcev Zion, Cosmo, Wetton / Downes, Ten, še posebej Kiske in pa zlasti v produkcijskem smislu projekt bivšega Toto pevca Josepha Williamsa Vertigo ("Vertigo II.", 2006), ki je zastopan s skladbo In The Blink Of An Eye. Torej pozor! Prva lastovka, še ne prinese pomladi.
Kakorkoli pa obračam, gledano strogo le na celokupni material 31 skladb, 31 različnih izvajalcev, gre za sila hvaležno naložbo, a kot omenjeno. Pod pogojem, da ne "koplješ globlje". Ob tovrstnem oziru, boste presenečeni zlasti nad valovanjem v kvaliteti in pristopu zvočne slike, ki nastaja v fazi produkcije albumov in ob razlikah v tem med izvajalci ter seveda med slogovnimi odkloni, ki so zaobjeti v AOR in melodičnih hard rock vodah. Večino izvedbenih in komponističnih odklonov med izvajalci te kompilacije je logično ujetih v same vokalne performanse. Glede na klišejsko omejenost AOR-a plus melodičnega hard rocka, je pomen v vrhunski izvedbi vokala še toliko večji. Tipični primer tega je popolnoma klišejska skladba Fame And Fortune projekta Sunstorm ("Sunstorm", 2006), ki pa jo objem vokala Joe Lynn Turnerja dobesedno preobleče in preobrazi v zapeljivo AOR poslastico. Tudi ta kompilacija potrjuje, da je vokal na polju obeh omenjenih žanrov glavni ključ do lastne prepoznavnosti določenega izvajalca. Skratka vedite, da je konkurenca izjemna, temu pa naj bi v zdravih okoliščinah skozi konstruktivno tekmovalnost sledilo stremenje k posredovanju kvalitete. Glede na nepopularnost in opozicijo omenjenih žanrov, lahko v tem primeru celo govorimo, da to do neke mere med skupinami, katere pogodba veže na založbo "Frontiers Records", deluje.
Resnična hvala ob tem "Frontiers Records", ki danes med vsemi založbami na tleh Evrope skrbi za ohranjanje sicer komercialno silno neatraktvnih in ogroženih žanrov AOR rocka in melodičnega hard rocka, ki ju praktično v vrtenju na MTVju ali frekvencah radijskih postaj danes ni zaznati. Nemara pa je v zraku "AOR / melodic hard rock revival"!

na vrh