(ponovna izdaja za evropski trg - Junij, 2007)
Tajvan! Krvava zgodovina boja za neodvisnost, katera je pravzaprav zvesta spremljevalka vseh globalnih civilizacij našega planeta skozi pamtiveke. Potlačena, zatirana jeza privre na dan in rodijo se Chthonic! Zemeljski! Prebudijo se sile podzemlja, zli duhovi, dobri in zlobni bogovi ter vse ostale kreature za normalno funkcioniranje domišljijskega sveta, kateri je bil za naše vrle prednike način življenja.
Potem, ko je bil aktualni studijski album skupine "Seediq Bale" (2006), odlično kritično sprejet tako v ZDA, kot v Evropi in je skupini prinesel številne superiorne kritike ter večjo stopnjo prepoznavnosti na glasbenem zemljevidu našega planeta, je to vzbudilo pri nemški založbi SPV dovolj zanimanja za ponovno izdajo tretjega zaporednega studijskega albuma skupine z naslovom "Relentless Recurrence". Za zahodno evropski trg. Album je originalno prvič izšel leta 2002. Posnet je bil v dveh izvornih različicah. V tisti, kjer Freddy Lin vrešči v mandarinskem jeziku in v oni drugi, angleški seveda. Ponovni izid je odet v kičasto privlačno kartonasto škatlico, kateri se le stežka upreš.
Gremo h glasbi. "Relentless Recurrence" je album, ki je zanimiv posebnež, že samo zaradi dejstva da prihaja iz Azije! Uspeva združevati korenine izročila orientalske etno glasbe (uporaba gongov, vokalnih harmonij ozadja in še posebej vključevanje dve-strunske violine poimenovane Er-hu) s prvinami utelešenja splošno znane skandinavske morbide v zmes, ki vzbuja dovolj pozornosti, da je človek ne zmore ignorirati, če mu je dano, da se sooči z njenimi zvoki. To je ključ do prepoznavnosti Chthonic, čeprav se po tvorbi riffov, iskanju melodije in atmosferičnosti navezujejo na Cradle Of Filth in Dimmu Borgir, pa čeprav je njihova black metalska "resničnost" projecirana na ploščku svetlobna leta stran od najboljših časov obeh omenjenih skupin. Velike melodije so osnova na kateri gradijo Chthonic. Klasični metalski riffi, v iskanju black metal podobnosti najbolj spominjajo na zgodnje Cradle Of Filth. V sozvočju s plutjem synthesizerjev kateri večinoma vzdolž ploščka imitirajo zbor violin in ki tako ustvarjajo smelo produkcijsko zaveso skozi album, katera drži skupaj riffe ter vnaša element drame, bolečine, trpljenja ter neizmerne žalosti, pa se približuje Dimmu Borgir, ki so se zbudili na najslabši dan obstoja lastne glasbene kariere. Album je po furiozni plati, epski bombastiki, stopnji ujete triumfovalnosti ter seveda ustvarjanju tragedije, pravo nebogljeno pišče, kadar skušamo album postaviti ob bok najboljšim delom Dimmu Borgir. Vseeno, Chthonic nakazujejo velik komponistični ter prebojni potencial, zlasti zaradi omenjenega naslanjanja na elementarno izročilo domorodne glasbe, kateri jim v skupnem glasbenem imenovalcu prinaša razpoznavnost pod svobodnim soncem, čeprav skupina mestoma v pristopih ne skriva naivnosti ter zaletavosti.
Vokal je visoko vreščeče nastavljen, v poštev pride bežna podobnost s kričavostjo pri kakšnih Bal-Sagoth, a le bežna. Skozi album so kot protiutež ekstremnemu petju, vtkane "back" vokalne linije basistke Doris, ki premorejo prepričljiv ledeno hladen gotski piš in ki sledijo namerni disonanci (mnogokrat v obliki obupanih narativov žalovanja), kar dodatno razpenja paletno strukturiranost zvoka Chthonic, kot začimba pa se splošnemu ekstremnemu kričanju pridružujejo v ščepcih "growli". Zanimivo je da se kitara, ki sicer opozori s peklenskim pikanjem preko osnovnih rifov na veliko znanje katerega poseduje, večinoma izogiba soliranja, saj dajejo Chthonic primat ustvarjanju bombastičnosti black metal atmosfere. Predvsem pa se po drugi plati kaže velika neizkoriščenost bobnov. Bobnanje ne poseduje zahtevane zlobe (standardni blast beati se nahajajo v "sledovih"i na plošči). Tako zanimivo, metalski riffi skupaj z ritmično osnovo, odpeljejo ploščo na trenutke h klasičnim heavy metal do power metal standardom.
"Relentless Recurrence" bazira na konceptu vojne med kitajskimi in tajvanskimi bogovi. Chthonic so za ta album uporabili famozno zgodbo, ki jo v Tajvanu spozna sleherni otrok (še v zibelki). Pripoveduje o ošabnosti ter pohujšanju Hanov, katerim je bil prepovedan vstop na otok Tajvana, saj so bili znani po svojem goljufanju, prevarah ter ostalih nečednih poslih, predvsem pa so bile na njihovem udaru pripadnice nežnejšega spola, saj so se sprijenci zatekali k elementom nasilja v obliki posilstev. To se je pripetilo v zgodbi koncepta tudi glavni junakinji Natao-Ji, ki zategadelj onečaščena stori samomor, z namenom da se reinkarnira v obliki božanstva, vrne na Zemljo ter maščuje. Seveda se na plošči tako v hipu znajdemo v bazenu prelite krvi, katera bi količinsko zadoščala za sam vesoljni potop. Maščevanje dekleta je seveda uspešno. Pri tem ostane tradicionalna tajvanska pripoved, ne pa tudi koncept albuma, saj deseta skladba albuma (hkrati zaključna), ki je "skrita" v deveti skladbi, obsodi Natao-Ji na večno trpljenje, saj mora celotno osebno katastrofo preživljati znova in znova. Black metalci pač ljubijo tragedijo, ovito v brezizhodno črnino, bitja sodne ure najbolj temačnega dne človeštva!
Chthonic so z "Relentless Recurrence" znova potrdili svoj velik potencial, ki ga nosi njihovo glasbeno razumevanje. Skupina zna sestavljati na moč fluidno svoje kompozicije, album nosi po tehnični plati (kljub neizkoriščenosti bobnov) zadovoljiv nivo dinamičnosti, saj je "Relentless Recurrence" po motivski plati sila raznolik album, ki vseskozi vznemirja in ne dolgočasi. No po atmosferični plati v zvoku skupine sevajo še velike luknje, ki pa jih zna skupina zrelostno sanirati in dvigniti na višjo raven že z naslednjim albumom. Chthonic so Novembra 2006 izdali za severno ameriški in evropski trg novi album "Seediq Bal", a to je že druga zgodba.

na vrh