»Real to Reel/Brief Encounter« je dvojni kompilacijski album v režiji britanskih neo prog/art rockovskih šampionov Marillion, ki je izšel leta 1997. Na njem se v podobi prvega diska nahaja njihov prvi uradni koncertni album »Real to Reel«, kateri je originalno izšel leta 1984 ter bil posnet med nastopom v kanadskem mestu Montreal, medtem ko so bile izvedbe z »Brief Encounter« posnete med nastopom v angleškem mestu Leicester. »Real to Reel« je znamenit po tem, da se na njem nahajata prvi uradno izdani (koncertni) verziji klasik »Cinderella Search« ter »Market Square Heroes«, saj sta prej izšli zgolj na singlih, tako da sta predstavljali neznanki za vse tiste Marillion privržence, ki so poznali samo prva dva studijska albuma, »Script For a Jester's Tear« (1983) ter »Fugazi« (1984).
Slednjima dvema je tudi posvečen nabor izvedb na »Real to Reel«, kateri je izredno dragocen dokument iz zgodnjega, neo prog rockovskega obdobja, ko je glavne pevske naloge opravljal karizmatični škotski velikan Fish. »Real to Reel« po zvočni kvaliteti, tudi po ponovni izdaji ne predstavlja kakega presežka, a je zato seznam izvedb toliko bolj slastnejši, saj že uvodna mojstrovina »Asssassing« napove izjemno kvaliteten nabor Marillion klasik. S temačno avro prepredeni »Incubus« je z minimalnimi odstopanji povsem zvest studijskemu izvirniku, medtem ko Fish, ki se je v tistem obdobju pogostokrat nahajal v recimo temu 'posebnih stanjih opojne odvisnosti' v kateri je črpal glavnino pesniškega in skladateljskega navdiha, »Cinderella Search« posveti vsem 'pijanim romantikom' med publiko.
Fish je Fish; od nekdaj popolna zgodba zase in eden najbolj karizmatičnih 'frontmanov' vseh časov, zato ni nobeno posebno presenečenje, da na vseh koncertnih izvedbah blesti od prve do zadnje sekunde. Njegovi inštrumentalni tovariši so bili v teh dveh večerih prav tako izjemno dobro razpoloženi, zato je zelo težko koga posebej izpostaviti. No, morda si tu posebno omembo zasluži tedaj še novopečeni, a z bogatimi koncertnimi izkušnjami s prejšnjimi bandi obdarjeni bobnar Ian Mosley, kateri je s svojo kompleksno bobnarsko tehniko in širokim znanjem tolkalnih fines poskrbel, da privrženci niso pretirano žalovali za originalnim bobnarjem Mickom Pointerjem (danes Arena).
Prepričljiva izvedba »Fugazi« klasik se nadaljuje z »Emerald Lies«, kjer Fish vnovič briljira s svojo srce parajočo, do kraja introspektivno predstavo, medtem ko mu njegovi kameradi energično sledijo s številnimi kompleksnimi inštrumentalnimi variacijami ter inteligentnimi časovnimi prehodi. Tedaj še rosno mladega Rotherya med kitarskim soliranjem kar razganja od želje po dokazovanju, medtem ko Trewavas s pletenjem kompleksnih, poudarjenih bas linij dokazuje vlogo počasi vzpenjajočega se bas kitarskega bisera. Kelly je standardno briljanten pri polaganju živopisanih klaviaturskih tekstur. Pacifistična klasika »Forgotten Sons« predstavlja zmagoslavno, meldoramatično in s srditimi čustvi nabito vrnitev na prvenec »Script For a Jester's Tear«.
»Garden Party« je zabavljaška stvaritev, ki je bila od nekdaj v prvi vrsti namenjena publiki, zato ni presenečenje, da med njeno izvedbo zavlada razposajena atmosfera, ki je v ostrem nasprotju z melodramatično in pogostokrat mračno naravo večine njihovih preostalih stvaritev iz tega obdobja. Enega izmed zaključnih verzov Fish za petje v celoti prepusti publiki, katera še posebno glasno odpoje zloglasno besedo 'fucking'. Buditeljski »Market Square Heroes«, njihov prvi izdani single iz leta 1982, kateri predstavlja enega najbolj podoživetih trenutkov »Real to Reel«, so tokrat s pomočjo zaključnega improviziranja raztegnili na več kot sedem minut.
Drugi disk vsebuje mini EP »Brief Encounter«, ki je originalno izšel leta 1986 v promocijske namene za tedanjo ameriško turnejo. Zato je originalna verzija izšla pri založbi Capitol Records, katera je pokrivala ameriški trg, kar pomeni, da je bila v Evropi vrsto let velika rariteta. Na njem se nahajata dve studijski skladb in tri koncertne klasike. »Lady Nina« je leta 1986 izšla v obliki singla, čeprav gre resnici na ljubo celo za najslabšo stvaritev Fisheve ere, drugo razredno pop rock stvaritev z repetativno rabo ritem mašine. »Freaks« je po kakovosti nekoliko boljši dosežek, čeprav ravno tako ne sodi med boljše trenutke njihove kariere. Single verzija njegove koncertne inačice je izšla leta 1988.
Toliko bolj zanimivo izpadejo tri koncertne izvedbe, ki so bile posnete med nastopom v Leicesterju, čeprav je večina dolgo domnevala, da so bile posnete v sloviti dvorani Hammersmith Odeon sredi Londona. Tedaj so se Marillion po zaslugi konceptualne mojstrovine »Misplaced Childhood« (1985) nahajali na vrhuncu komercialnega uspeha in bili, poleg samostojnih nastopov v velikih dvoranah, predskupina kanadskim art rockovskim velikanom Rush med njihovo »Power Windows« turnejo, kar pomeni, da je bil odziv publike temu primerno še glasnejši. Vse tri izvedbe so sanjske, za povrh vsega pa gre za tako rekoč med večino privržencev najbolj priljubljene klasike Fisheve ere na čelu z briljantno verzijo njihovega največjega hita »Kayleigh«, čemur sledita fenomenalni koncertni različici zimzelenih epov »Fugazi« in »Script For a Jester's Tear«. Fish se na koncu slednjega jasno zahvali publiki v Leicesterju, tako da ni nobenega dvoma od kod izvirajo te tri koncertne izvedbe.
»Real to Reel/Brief Encounter« je pomembna historična kompilacija za vse dolgoletne Marillion privržence, še posebno za vse tiste, ki se s posebno simpatijo spominjajo vseh njihovih klasik s pevskim prispevkom nepozabnega škotskega velikana. Ta kronološko pošteno zakasnela izdaja, kljub morebitnemu napačnemu vtisu ni spadala v serijo ponovnih izdaj prvih osmih studijskih albumov, ki so v domeni založbe EMI, ponovno izšli konec devetdesetih.

na vrh