• Domov
  • Kontakt
  • Oglaševanje
Rockline - spletni portal za rockerje



  • Domov
  • Novice
  • Recenzije
  • Reportaže
  • Intervjuji
  • Rocklajna
  • Izvajalci
  • Dogodki
  • Nagradne igre
  • RockLine TV

Iskanje po strani

Koledar dogodkov

december 2025

Prejšnji mesec Naslednji mesec
 
December 2025
P T S Č P S N
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Bowie, David: Reality

24. februar 2006 Aleš Podbrežnik Bowie, David

Produkcija: David Bowie & Tony Visconti
Datum izdaje: 2003
Založba: Sony BMG
Možnost nakupa: Klikni za nakup
Ocena:
 3.5
Bowie, David: Reality

Pri Davidu nikdar ne veš, kaj se skriva pod njegovim genialnim "podstrešjem". Mož tisočerih obrazov tokrat odet v znošen, od pretiranega pohajkovanja dodobra načet in oguljen "smoking", je nedvomno trdno pristal na površini zemeljske skorje s svojim vesoljskim plovilom in se an poti skozi čas ustavil za trenutek, da se nam pridruži.

Pablo Picasso vsebuje moderne visoko vibrantne zvoke kitare podložene s prav smešnim copotajem ritem linije. "Pablo Picasso never got called an asshole", nezmotljivi nepremagljivi macho ki je brez konkurence speljal ostalim tekmecem ves plen (beri: ženske) izpred nosa, vsaj v New Yorku! Sočni pljunek na ozkotirne "jenkije". Zavita v pravi angleški črni humor nas Pablo Picasso z izkrivljenimi takti španskega flamenka pelje v rokerski drži naprej.

Back vokali ponujajo raznobarven nabor, od popačenih zborov mnogih Bowiejevih sekvenc zlepljenih skupaj, do tistih damskih, ki namerno napeljujejo moža k skušnjavi. Zvočna slika večine pesmi je ponovno zapolnjena z raziskovalnimi odklopi kitare in klaviatur, ki so genialno zlivajo v eno povest. Kitara izvablja najbolj odbite zvoke, ki v ozadju gostijo in bogatijo zvočni prostor, kar je gotovo posebna draž. Ekvivalent kitari, so zvočni efekti klaviatur in sami klavirski aranžmaji. Bowiejeva klasična specialnost, ki pa je ni uporabil v svojem glasbenem izražanju že kar lep čas. Looking For Water je pravi rock'n' roll naskok, s trgajočim basom v središču tradicionalnega otoškega zvoka. Prava otoška produkcija izrednega ravnovesja ritem linije in prve fronte. Pesmi po večini slonijo na izrazni ritmiki, ki je v produkciji porinjena malo naprej.

V She'll Drive The Big Car gre Bowie še bližje h koreninam, neposredno v srčiko svojega bistva. Se spomnite zvoka "Aladdin Sane" in njegove priredbe Rolling Stones Lets' Spend Night Together? Orglice, produkcija vokala v predrefrenu popolnoma ujame feel Bowieve legendarne plošče iz leta 1973.

Ena najlepših kompozicij, kjer še posebej izstopa Davidova senzitivnost je nedvomno Days, prvi atmosferični vrhunec na plošči. Genialna sestavljanka akustike in elektronike, tolkal in bobnov klasičnega pomena besede, pokrita z okusnimi orkestralnimi aranžmaji in kitaro, ki znova kot okrasek postavi piko na "i" ujetemu vzdušju visoke atmosfere. Perfekcija! Vse deluje enostavno grajeno in za uho sila invadivno. Try Some, Buy Some (orig. G. Harrison) sicer dokazuje mojstrstvo Davidove integracije določene osebe v svojo zavest in dekodiranja njenega glasbenega jezika v sebi lastni šifrant, vendar pa s svojim zaspanim ritmom pozibavajočega valčka nekako ne sodi na "Reality", ki je po večini zasuta s kratkimi udarnimi relaksirano fluidnimi komadi.

Glavna poslastica pride na koncu ob baladi Bring Me The Disco King. Jazz ritem linija vzeta iz srede tridesetih, brušenje open z metlicami, klavir in Davidov vokal kot protiutež, oba usklajeno in namerno razglašena. Pravo Bowie-jevo mojstrstvo. Žalostno do konca, kjer človek ne najde niti žarka upanja in se predaja dan za dnem, kolikor jih je še ostalo, le še lastnemu cinizmu. Prefinjen občutek vodi Davida skozi verze opevanja neznosnega puritanstva razpadajoče "moderne" družbe, zamaščenih in z vsemi mažami impregniranih babic s pudli v naročju, sivine v nebo penetrirajočih betonskih gmot ter linearno evforičnost uma zrobotizirane in emotivno mrtvo ledeno hladne človeške mase, nasičene z bremenom eksistencialnega absurda sedanjosti. Višek parodije na dekadentnost družbe, ki jo vodi njen bolni um samouničenju naproti.

Vse v "Reality" je zgrajeno brez kančka naprezanja, gibi so komaj opazni, mehki in ušesom nadvse všečnega tankočutnega "feela". Nobenega dolgovezenja, pametovanja, le premišljena mera kratkih, enostavnih a premetenih potez in trikov, zloženih umetelno Bowievsko skupaj. Nova Bowiejeva preobleka očitno umetniku izredno gode, saj mu je ta slogovni preskok dal dovolj nove ustvarjalne svobode in zato "Reality" seva rockovsko sproščenost, enostavnost a hkrati ekspresivno moč umetnikove svojske drže. "Reality" je pravi rock album, ki ga Bowie že dolgo ni ponudil množicam.


Skladbe

1. New Killer Star
2. Pablo Picasso
3. Never Get Old
4. The Loneliest Guy
5. Looking for Water
6. She'll Drive the Big Car
7. Days
8. Fall Dog Bombs The Moon
9. Try Some, Buy Some
10. Reality
11. Bring Me the Disco King

Glasbeniki

David Bowie - vokal, kitara, bariton saksofon, klaviature

GOSTUJOČI GLASBENIKI:
Tony Visconti - kitara, klaviature, bas kitara, spremljevalni vokal Mark Plati - kitara, bas kitara
Earl Slick - kitara
Gerry Leonard - kitara
Mike Garson - klavir
Sterling Campbell - bobni
Matt Chamberlain - bobni
Gail Ann Dorsey - spremljevalni vokal
Catherine Russell - spremljevalni vokal


Komentarji



 

Sveže vsebine

  • Novica
    Raven bodo izdali novi koncertni dokument!
  • Novica
    Burning Witches predstavljajo besedilni...
  • Novica
    Mark `Shark`Shelton in David T. Chastain...
  • Novica
    CoreLeoni predstavljajo video za skladbo `All...
  • Novica
    Mark Knopfler & Band, sobota, 29.06.2019,...

Hitre povezave

  • Zadnje novice
  • Prihajajoči dogodki
  • Oglaševanje na našem portalu
  • Kontakt

Naši partnerji

  • Simple Events
  • Dirty Skunks
  • Agencija Antonov
  • Kurz Rock Vibe Music Promotion
  • Buba
  • Moonlee Records

©2006-2025 www.RockLine.si. Vse pravice pridržane.

na vrh