»Radical Action to Unseat the Hold of Monkey Mind« je koncertna zbirka treh CD-jev in enega Blu Ray diska v režiji šampionov progresivnega rocka King Crimson in vsebuje posnetke njihovih nastopov v Veliki Britaniji, Kanadi ter na Japonskem. Ti nastopi so potekali med koncertno turnejo leta 2015, ko se je najnovejša inkarnacija King Crimson, ki ima kar sedem članov (med njimi kar tri bobnarje), pod strumnim vodstvom 'njegove diktatorske ekselence' Roberta Frippa znova odpravila na pot in prvič po več kot štirih desetletjih izvajala tudi nekatere skladbe, katerih ni bilo slišati na njihovem koncertnem repertoarju že od začetka sedemdesetih let dalje. Fripp je namreč vse do nedavne obuditve njegove legendarne skupine vehementno zavračal, da bi na koncertih izvajal skladbe iz zgodnjega, med ljubitelji progresivnega rocka najbolj čislanega King Crimson obdobja, zato so bili njihovi privrženci za dolga leta 'obsojeni' na koncertno izvajanje del, katerih najstarejša letnica nastanka je bilo leto 1981.
Tu in tam so od 'prazgodovinskih' klasik sicer izvajali skladbi »Larks' Tongues in Aspic – Part II« in »Red«, vendar je tudi to sčasoma postalo prej izjema kot pravilo. V obdobju z nekdanjim pevcem/kitaristom Adrianom Belewom so njihovo najbolj znano klasiko, se pravi »21st Century Schizoid Man« izvajali samo enkrat, leta 1996 v Mehiki. No, od zadnje vnovične združitve, ko so se Frippu, dolgoletnemu basistu Tonyu Levinu ter bobnarjema Gavinu Harrisonu in Patu Mastelottu pridružili stari-novi pihalec Mel Collins, pevec/kitarist Jakko Jakszyk, ki je zamenjal Belewa ter tretji bobnar, Bill Rieflin, so se stvari krepko spremenile in novi King Crimson izvajajo predvsem klasike s konca šestdesetih in sedemdesetih. Tu in tam odigrajo tudi kakšno skladbo iz Belewove ere (večinoma inštrumentale), izbrana dela iz King Crimson stranskega projekta »A Scarcity of Miracles« (2011) ter nove stvaritve. Še vedno radi veliko improvizirajo, ampak s tem ne pretiravajo, kot se je to rado dogajalo v preteklosti, ko je bilo včasih koncertnih improvizacij več kot kompozicij z glavo in repom.
Dolgoletni privrženci lahko po dolgem času na »Radical Action to Unseat the Hold of Moneky Mind« spet prisluhnejo zimzelenom iz klasične ere kot so denimo »Larks' Tongues in Aspic Part One«, »Pictures of a City«, »Easy Money«, »Epitaph«, »Court of the Crimson King« in tudi nekaterim skladbam, katerih King Crimson doslej sploh še niso izvajali v živo, kot je denimo pozabljena »Red« (1974) klasika »One More Red Nightmare«. Eno izmed velikih presenčenj predstavlja tudi »In The Wake of Poseidon« (1970) a capella »Peace« iz katere preidejo v »Pictures of a City«. Nekatere izvedbe, zlasti tiste, katere originalno niso vsebovale saksofona, so bile reanžirane na inteligenten in duhovit način tako, da ponujajo nov, osvežilen pogled na slovito zapuščino. Rieflin je poleg bobnov Frippu pomagal tudi pri nadomeščanju pravih klaviatur, medtem ko so bile posamezne bobnarske sekcije prav posebej prirejene za 'novo, troglavo bobnarsko pošast'. Jakko, ki je idealno nadomestil Lakeov in Wettonov vokal, medtem ves čas briljira na vokalno usmerjenih zimzelenih.
Posebno pozornost si zaslužijo tudi nova dela, kakršno je naslovno delo te koncertne zbirke, se pravi »Radical Action to Unseat the Hold of Monkey Mind«. Ta je namenjena predvsem napenjanju mišic vseh treh bobnarjev, ki s svojim izjemnim tehničnim znanjem in zavidljivimo energijo prepričljivo dopolnjujejo drug drugega, zlasti naveza Harrison-Mastelotto, medtem ko Collinsove flavtistične improvizacije pridodajo nekaj mističnega šarma iz sedemdesetih, ki večino njihovih del 'razpne' nekje vmes med 'peklom in nebesi'. Še bolj zanimiv nov dosežek predstavlja »Meltdown« z imenitnim Jakkovim vokalnim kameleonstvom. Vsa nova dela vsebujejo izjemen potencial za morebitni novi studijski album na katerega King Crimson privrženci čakajo že od leta 2003. Morda pa se bo stari stric Robert le omehčal do te mere, da bo spet pripravljen stopiti v snemalni studio. Pri takšnem ekscentričnemu in totalno nepredvidljivemu geniju, kateri lahko svojo skupino že jutri spet pokoplje za nedoločen čas, je vsak nadaljnji korak izjemno težko napovedati.
Impresivna koncertna zbirka z nenavadnim naslovom, ki (v njihovi dolgoletni tradiciji) nima prav nič skupnega s še bolj nenavadno naslovnico, ponuja doslej najbolj temeljit vpogled v koncertne nastope novih King Crimson, ki so odkar so bili posneti tile koncertni nastopi že doživeli eno zamenjavo postave, saj je bobnarja Rieflina v tem času zamenjal Frippov stari prijatelj Jeremy Stacey. »Live in Toronto«, doslej najboljši koncertni dokument novih King Crimson, je z »Radical Action to Unseat the Hold of Monkey Mind« dobil resno konukrenco, saj se njegova bogata vsebina, ki pokriva skoraj vsa ključna obdobja razen osemdesetih, uvršča med njihove najbolj zanimive tovrstne izdaje.
King Crimson - Starless ("Radical Action to Unseat the Hold of Monkey Mind" - 3CD):

na vrh