Kako pomemben in velecenjen je opus skupine Pridigarji na Slovenskem se čuti posebej intenzivno prav v teh letih. Aktualnih letih popolnega (moralno-materialnega) obubožanja državljanov in državljank ljube nam republike. Kultne zasedbe se oprijemlje počasi, a vztrajno status legend! In izdaja te kompilacije potrjuje neverjetno spoznanje, kako so Pridigarji bili s svojim likom in delom pravzaprav vplivna skupina, ki je navdihovala s svojo nebrzdano garažno ska/punk rock satiro mnoge skupine na Slovenskem, ki so jim sledile. Mnoge med njimi, ki so vključene na to kompilacijo, so v današnjem času na Slovenskem, ob razvoju sebi lastne izrazne avtentičnosti dosegle različno stopnjo prepoznavnosti. Od npr. večnih kraljev podzemlja Wasserdicht, sicer sodobnikov skupine Pridigarji, do mainstreamovsko obče privlačnih Elvis Jackson.
Odličnost te kompilacije sledi golemu dejstvu, da so vse zasedbe na njej vdahnile vsaki izmed izbranih priredb na izjemno učinkovit način svoj avtorski pečat. V skladu z manevrskim prostorom, ki ga dopuščajo izvirniki. Pronicljivost družbe »petindvajsetih« je v stopnji aranžerske iznajdljivosti različen. Eni izmed njih idejno seveda nadvladujejo druge, vseeno pa je četa izbranih skupin opravila v celoti svoje delo z izjemno odliko. Vse priredbe nosijo namreč kredibilen izvedbeni karakter, ki vzdržuje izredno kvaliteto kompilacije. Od prve do zadnje sekunde, je »Tribute to Pridigarji« izjemna glasbena avantura, ki navdušuje s svojo razgibanostjo, še zlasti pa z izjemno angažiranostjo pristopanja vseh 25. izvajalcev.
Glede na dejstvo, da so legendarni Ormožani v izvirni zasnovi skupina, ki s svojim izrazoslovjem stoji povsem samostojno v dražljivi avtorski samoniklosti, je pravzaprav moment prestrukturiranja aranžmajev, tako da jim vdihuješ lastni avtorski pečat, dosegel dodano intenzificiranost, po še lažji poti (recimo kar bližnjici).
Navkljub temu, da je kompilacija zbrala ob sebi veliko glavnino skupin, ki pripadajo žanrskem okvirju punk rocka, se je našel prostor za nekatere izvajalce, ki se v svojem avtorskem značaju, od golo podane žanrske oznake, slikovito odklanjajo. Takšni so nepoboljšljivi zajebantje Ana Pupedan s šaljivo verzijo skladbe »Norost«, nadalje eksperimentalni genialci Srečna Mladina, ki dostavljajo najbolj predrugačeno priredbo izvirnika te kompilacije v skladbi »Alarm« (uvod na hurdy gurdyju in ploskih rok, ki se prenesejo v plesni takt skozi skladbo, zvočno sliko pa »popije« izjemno škripavo našobljen in masten zvočni zid obeh kitar – vrhunska produkcija v svetovnem merilu), pa nadalje slovenski veterani hard core paradigme, pravzaprav rojaki Pridigarjev, Wasserdicht z ekstremno zbrutalizirano verzijo skladbe »Izterjevalec« - temu se približa tudi Datura s hc-jevsko »Dva metra pod zemljo«. Tu je pronicljivo zasnovan »bang-bang country« galop skladbe »Živalska farma« zasedbe Cyphre Louis z noro izkrivljeno kitarsko solažo pred vključitvijo v zadnji refren (ta v »napevu tolpe« učinkovito evocira meketanje ovc in dosega bistvo sporočilnosti skladbe – po vzoru plasmaja lastne avtorske avtentičnosti). Priredba skladbe. »V interesu preiskave« seva v rokah skupine The Mor(r)ons natanko to za čemer stoji sicer bit avtorske izraznosti skupine. Enako velja za skladbo »Mesarjev sin« v rokah Kinzie Was A Pornstar. Ujeli sta bit prisege skate punku obeh zasedb. V elementu hitrosti, pa prevzemajo Elvis Jackson z impozantno verzijo SKA/skate punk utripača »Gremo naprej« na tej kompilaciji prvo mesto. Neusmiljeno učinkovito pronicljivi ostajajo kultni Demolition Group, ki s svojo srborito verzijo skladbe »Diktatorska« dostavijo izreden zaključek kompilacije.
Glede na izbor skupin in proste roke pri oblikovanju aranžmajev priredb, je konkretno odstranjen iz izvirnikov moment SKA glasbe. Nikakor pa ne v celoti, zlasti ko se srečamo z verzijami skladb, ki jih dostavljajo na kompilacijo zasedbe, ki se v svojem izrazu temeljno opirajo na SKA glasbo. Takšne trenutke zagotavljajo na kompilaciji skladbe: »Jastrebi in golobi« (SZD) in »Zombi v katakombi« (Sell Out), SAZAS (Superhiks) in »Knez in puščavnik« (Orkester selotejp). Večina zasedb kompilacije uporablja v svojih formacijah distorziran punkovsko našobljen zvok (destruktivno obteržen), kjer prevzema nosilno funkcijo pač kitarski riff. Na slednjem spoznanju pridobiva celokupno vzdušje kompilacije.
Ta kompilacija je prvovrstno izkazilo kako močno je slovensko alternativno rockovsko gibanje. Živopisano in raznoliko kot še nikdar doslej. Samonikli avtorski značaj izbranih skupin na kompilaciji, izkazuje skozi preobrazbo izvirnikov velik talent avtorske pronicljivosti in edinstvenosti. Tako se poraja zaključni miselni sklep, da bi lahko Slovenija bila nosilec enega najmočnejših alternativno rockovskih festivalov ne le Evrope, pač pa planeta.
Osnovni namen kompilacije je torej dosežen. Poleg počastitve 25. obletnice delovanja skupine Pridigarji, je v tehtanju umetniške note mnogo pomembnejše spoznanje, da delujejo skladbe v novih preoblekah dejansko, kot nove skladbe, toliko prostora so si izvajalci namreč učinkovito izborili v križanju avtorskega elementa z aranžmaji izvirnikov. Obletnica! 25. let! 25. skupin. Vsaka s svojim posvetilom skupini. Vsaka s sebi lastnim odsevom razumevanja in sprejemanja glasbene sporočilnosti skupine Pridigarji.

na vrh