Janez Dovč in Brina Vogelnik veljata za dve močni umetniški figuri. Skupaj sta ustvarila novo ustvarjalno partnersko navezo, ki je dala nov glasbeni projekt. »Pomladne sanje« je album, ki je plod tega sodelovanja. Tovrstne naveze so vselej zagotovilo izpovedne edinstvenosti.
Album »Pomladne sanje« je primer vrhunske simbioze dveh umetniški entitet, njunih glasbenih svetov, ki se navdušujoče zliva v edinstveno glasbeno celoto. Janez Dovč je na tem albumu izkazal vso svojo večplastno umetniško izoblikovanost in večplastno glasbeno percepcijo, duhovitost, skratka idejno nebrzdanost. Postavil je večino aranžmajev in melodij ter razkazal svoj široki glasbeni karakter. Odigral je pravzaprav vse instrumente na albumu sam ter ustvaril izredno plastovito zvočno krajni, v katero je odeta vokalna igra Brine Vogelnik.
Ne glede na to da je Brina Vogelnik prispevala »skromno« le vokal, bi glasbena kulisa nikdar ne bila tako izrazno intenzificirana v osnovnih idejnih rešitvah, v kolikor je ne bi polnokrvno oživljal prav Brinin poseben vokal. Brina je tudi tisti pol tega projekta, ki je prispeval vsa besedila (razen uglasbitve za Pesem o zvezdah, ki pripada Tonetu Pavčku). Brina je prekaljena mojstrica teatra, vživljanja v mnoge podobe likov znotraj mnogoterih umetniških scenarijev, ali obče rečeno izzivov, ki si ji postavlja, kot umetnica. Tudi tokrat je vez med interpretom in stvarnikom sporočil glasbene poezije izredna! Globje, pristneje in bolj intenzivno v vodnjak resnicoljubja skoraj ne moreš seči. Prav to je zmagoviti adut Brine Vogelnik in v tem primeru albuma »Pomladne sanje«.
To pot je v polnem iztržku spregovorila torej glasbena izpoved. Oba umetnika sta v tako ustvarjeni glasbeni krajini našla svoj optimum v katerem sta lahko v polnem iztržku razmahnila svoje ideje svobodnjaškega dojemanja glasbeno izpovednega univerzuma.
»Pomladne sanje« je album rahločutnih, krhkih in slikovito odmerjenih gibov velike izpovedne prožnosti. Ne glede na to, da mila in vedra glasbena kulisa v koliziji instrumentov ne niha mnogo preko albuma, je izjemna vokalno izpovedna prožnost Brine Vogelnik, v tem primeru pogonski motor velike dinamične pretočnosti tega izdelka in v isti sapi barvite kolizije mnogoterih razpoloženjskih stanj, ki se navdušujoče zlivajo v razgibano glasbeno telo! Prav njen vokal poln senzitivne rahločutnosti, v kateri se brezmadežno iskrijo čustva od koprnenja do igrive radoživosti, deluje kot zrcalo, ki v vsej senzibilnosti zaobjema zaznavno notranjost človekovega individuuma in njegovo povratno odzivanje na dražljaje okolice. Vsak Brinin vokalni "dražljaj" je otipljiv, s čimer v plasmaju vse ujete iskrenosti dobesedno strese poslušalca! Zaznavnost glasbenice je izredna in največja draž tega glasbenega izdelka. Lahko rečemo, da je Brina svojo dušo na skladbah celostno razgalila, kar je tudi največja moč izpoved albuma »Pomladne sanje«, kot tudi njegova največja kvaliteta.
Brinin vokal se vseskozi pozibava na mili kulisi valovanja glasbene krajine, ki jo kreirajo organska toplosučna pregrinjala električnega klavirja, sintetizatorjev, harmonike. Mestoma, je ta krajina (po potrebi) rahločutno in precizno kontrastirana s konciznimi dotiki tolkal, ki delujejo v funkciji nevsiljivega markiranja utripanja (ritmov). Ozadje zapolni mnogokrat Dovč s silno lepimi vložki improvizacij na harmoniki, vendar pa takšna dejstva vseskozi podreja vzdrževanju polnočutne muzikaličnosti glasbene forme skladb (Tivoli).
V glasbenem oziru lahko za uvodno "Raj" rečemo, da temelji svojo muzikaličnost na prvinah blues glasbe. Vodi jo kontrast preproste linije nižjih tonov in Brininega vodilnega vokala, ozadje pa atmosferično zgoščajo dodane vokalne fraze, ki služijo v funkciji dodatnega instrumenta, kar v kombiniranju z vodilnim vokalom vodi v zaključni atmosferični krešendo skladbe. Album je v verzih v celoti pozitivno in optimistično naravnan. Že sledeča »Pesem o zvezdah« deluje sanjavo, a ljudsko, v smislu sprejemanja različnosti med nami (vsak posameznik je zakjučena, edinstvena in neponovljiva celota), kar leži v sozvočju z globokim vizionarstvom (v primeru izbrane uglasbitve »mirovniške«) brezčasnega lika Pavčkove poezije. "Sredi noči" zadržuje vibracijo prejšnje skladbe in koprneča sanjavost občutij učinkuje v njej še kanček intenzivneje. Noč ima pač svojo moč.
Bolj, ko je Brinin vokal odet v nežno božanje tančic izbrane zvočne krajine Janeza Dovča, bolj magnificirane so emocije v verzih in močneje, to je še intenzivneje, učinkuje v podajanju sporočil posamezna skladba.
Tu so trenutki, kjer je kabaretni moment bolj poudarjen, kot sta šegavo igrivi skladbi »Sončni dan« ter »V pesku«. Močan kontrast udejanji skladba »Luknja«, kjer ulito učinkuje Dovčeva harmonika z enkrat več podoživeto čutečim podajanjem verzov Brine Vogelnik. To je eden tistih trenutkov, kjer se skozi izbrane aranžmaje intenzivneje zaiskri tisti značaj melosa, ki ustvarja otipljivo vez s tradicionalnim ljudskim melosom, kot je značilen zgolj za slovensko geografsko ozemlje. Izjemna intimna ljubezenska izpoved in eden najmočnejših trenutkov albuma. Drhteče nasprotje pa za to skladbo na albumu hipoma udejanji še posebej rahločutno odpeta "Srce", ki poudarja ranljivost človeške duše v razočaranju nad izgubljeno ljubeznijo. Išče odrešitev v duhovno čustveni prenovi novo najdenega smisla osebne eksistence, kar pa v nadaljevanju albuma kontrastno začrta šegava "V pesku". Ta naznanja veliko radost nad življenjem in okušanjem le tega, ko se zaveš, da si se znova znašel na svoji pravi poti.
Občutek je, da se album razvija v učnih lekcijah krajših življenjskih krogov, skozi katere potujemo na svoji poti! Ti so sklenjeni v velik življenjski krog, ki ga odpre rojstvo, sklene pa izpolnitev poslanstva posameznika - individuuma. Čeprav gre v primeru tega albuma za projekt dveh glasbenih entitet, deluje album v oziru doprinosa Brine Vogelnik, kot njena osebno izpovedna izkaznice in zategadelj v dobršni meri kantavtorsko. Kot že omenjeno ji daje izjemno kredibilnost močna poetična forma sporočil v verzih, kot tudi neverjetna moč podoživetega podajanja verzov, ki osmišlja mnogotere življenjske skušnjave znotraj slikovite glasbene izpovedi tega izdelka.
Ta album prinaša pravo pomladno prebujanje. Vsega kar zaznavamo in kar okušamo okrog sebe. Prihaja v pravem času med nas. Deluje buditeljsko, z vrelcem kipečih čustev polni prazne kotičke naših duš in nas po zimski hibernaciji stimulativno ogreva, da zaženemo naše misli znova h kreativnim dejanjem v realizaciji naših ciljev. Izreden dosežek, ki v viziji ne ponazarja zgolj izrednega kemičnega učinkovanja glasbeno umetniških genijev Brine Vogelnik in Janeza Dovča, pač pa je njegova dodana vrednost edinstvena misija senzitivnega prinašanja tistih bistvenih informacij do poslušalca, ki vodijo do velike duhovno čustvene prenove. Album izredne izpovedne globine in širine, ki vam lahko pomaga zrasti. Zato se mu voljno prepustite.

na vrh