Clapton je svežemu kariernemu startu naproti krenil z že vajenim poseganjem v daljno preteklost. Kitaristovo inspirirano vohljanje po koreninah popularne glasbe rodil sadove s pomenljivim uvodom albuma Everybody Oughta Make a Change, s katerim se Eric dostojno pokloni še eni blues legendi, tokrat vse prevečkrat spregledanemu neprilagojencu Sleepy John Estesu. Manj posrečeno, predvsem po zaslugi brezčutno podložene ritmike in nesramno skopirane solo točke, tokrat izpade Albert King klasika Crosscut Saw. Z izjemo restavriranja nesojenih biserov blues glasbe pa se Money and Cigarettes v večini kaže kot muzikalni kimljaj zvokovni ureditvi velikega Ericovega prijatelja J.J. Cale-a. V prid te trditve se bohoti brezskrbno country pozibavanje Slow Down Linda, živahno servirano sožitje vitalnega muzikalnega spremstva in prepoznavne Claptonove kitarske igre, simbioza, ki se v preredkih presledkih zaiskri tudi na malenkost subtilnejšemu favoritu albuma I've Got a Rock n' Roll Heart. Zvrhana mera Caleovskih krvničk se pretaka po venah energičnega blues rokerja The Shape You're In, križanega z elementi country godbe, ki se predstavi kot nekakšna čustveno podžgana proti alkoholna manifestacija. Uporniško razkačenost slednje je več kot očitno podedovala Ain't Going Down, ogrodje katere si je Eric več kot očitno predrzno sposodil od Hendrixove All Along the Watchtower. Gotovo največji korak na poti redefiniranja lastnega glasbenega profila Ericu uspe s samoizpovedno odo Pattie Boyd naslovljeno Pretty Girl, zgrajeni na sila preprostemu melodičnemu okviru mehkobne hammond podlage, pečat kateri Eric na sredini vtisne s subtilnim izlivom edinstvene kitarske magije.
Money and Cigarettes je album povprečne umetniške vrednosti, v primerjavi z visokimi standardi Claptonovih preteklih dosežkov pa plošča kotira celo precej pod nivojem. Razlogov za to je več. Poleg očitne negotovosti in nezaupanja v moč in impaktnost avtorskega materiala končno popolnoma streznjenega glasbenika veliko mero odgovornosti za bledolično podobo albuma nosi tudi sicer dobronamerna menjava utečenega in artistično tesno povezanega muzikalnega kadra (slednji je pričakovanja nazadnje opravičil prav na predhodni Another Ticket), s "sestavi sam" kompletom prvovrstnih session glasbenikov, ki nikakor ni bil kos tlakovanju novih izraznih poti, za katere si je Eric Clapton v t.i. drugi pomladi svojega življenja tako močno prizadeval. Prav nasprotno, na poti preporoda lika in dela Erica Claptona stoji Money and Cigarettes kot spomin na eno najnižjih točk kitaristove ustvarjalne poti.

na vrh