Kaj poreči na aktivnosti vselej polno zaposlenega in hiperaktivnega temperamenta tržaškega bluesmana Mikea Sponze? Mož, katerega kariera je od nekdaj čvrsto povezana s sodelovanjem s slovenskimi glasbeniki, je hkrati tudi stari znanec obiskovanja odrov Slovenije. Večkrat ga lahko opazimo v družbi Primoža Grašiča, njegovega starega prijatelja in enega tehnično najbolje podkovanih glasbenikov, kar jih je videla Slovenija, če ne kar prve slovenske jazz kitare. Grašič, ki služi vrsto let svoj kruh tudi v orkestru Big Bend RTV Slovenija, je mož, ki razume njegovo funkcioniranje v mezincu leve roke. Sponza je prišel na idejo, kako bi vgradil v svoje avtorske točke orkestralno komponento. Oporo je našel seveda v Primožu, ki je s stvaritvijo vseh orkestralnih aranžmajev prinesel v Sponzin avtorski glasbeni dosje natanko to, kar je Sponza iskal.
Prizorišče osrednjega trga v Trstu, trga združene Italije (Piazza Unita 'dItalia) se zdi več kot idealno prizorišče za večje koncertne spektakle. Enega takšnih je načrtoval tudi Mike Sponza s svojim standardnim spremljevalnim bendom. Osrednji fokus tega spektakla je bila torej predstavitev avtorskih skladb Sponze, odetih v novo konfekcijo osveženih aranžmajev, ki jih je v skladbe prinesel vsestranski glasbeni genij Primoža Grašiča. Slednji je hkrati tudi dirigiral 40. članski orkester slovenskih glasbenikov poimenovan kot Central European Orchestra, zato tega večera ni imel možnosti prijeti za kitaro in se priključiti Sponzi, kot je to v navadi siceršnjih skupnih odrskih druženj obeh glasbenikov, ki smo jim priča v manjših, klubskih dvoranah.
Ker Sponza razume poanto spektakla, je kot posebne goste povabil na vodilni vokal dve fascinantni soul blues pevki in sicer Laro Barruco in Lelo Kaplowitz, kot posebna zvezda večera pa se je, pojavil kot tretji gostujoči vokal sam samcati Ian Siegal, britanski zvezdnik in eden od heroje sodobnega britanskega bluesa, s katerim Sponza prav tako vrsto let prijateljuje in glasbeno sodeluje. Glasbenika se tako lotita skladbe Fire, ki sta jo ustvarila skupaj leta 2008 ob Sponzinem pohajkovanju po Londonu in pravzaprav velja za njun prvi uradno posneti skupni studijski dokument.
Sponzi je jasno da tega projekta nikakor ne bi mogel izpeljati brez Grašiča. Primož je z neverjetno duhovitostjo vdahnil Sponzinem avtorskem materialu povsem novo dimenzijo. Ta nosi v svoji koncertni manifestaciji v sklopu festivala »Barcolana Music«, z dne 10.10.2013, sredi Trsta ob razgibanju z jazzovskimi variacijami, pa tudi ščepci neo-klasicizma, še več poleta, zvočne širine in žara. V perfekciji, ki jo zastopajo izjemno izbrušeni detajli oplajanja Sponzinih točk, se iskri neverjeten Grašičev glasbeni genij, za katerega lahko rečemo, da ostaja na slovenskih tleh večkrat krivično spregledan, prezrt in daleč premalo cenjen. Seveda dodajajo posebno zabelo tudi solisti v posameznih točkah, predvsem tenor saksofon Mateja Kužela, tolkala Gorana Moskovskega, piano Nevena Frangeša. Zanimivo je to, da učinkujejo Sponzine kitarske solo točke nekako v drugem planu prav zavoljo izjemne razgibanosti večplastnih orkestralnih arnažmajev. Vsekakor pa je vseskozi jasno, da je Sponza centralna figura spektakla saj stopa v ospredje zlasti njegov silno lep, prijeten in toplo čuten vokalom, v katerega je skrbno zapakiran tudi košček erotičnega Toma Jonesa.
77. minutna koncertna izkušnja je naphana z izjemnim izvedbenim žarom, strastmi in emocijami, ki jih čustveni Sponza v premorih med skladbami v svojih daljših nagovorih zgolj intenzivira. Odrsko sožitje med kombinacijo udarnega blues rock kvarteta, ki mu poveljuje na odru Sponza in odzivnostjo orkestra, ki ga usmerja z dirigentsko paličico izkušeni Grašič, je izjemno. K CDju je pripet tudi koncertni DVD, kar bo zlasti razveselilo vse tiste, ki ste tega večera nemara prisostvovali v živo temu edinstvenemu koncertnemu spektaklu. Mike Sponza, kot eden glavnih vizionarjev in ambasadorjev zvoka sodobnega evropskega bluesa, utrjuje s tem izjemno zrelim in ambicioznim dokumentom svojo reputacijo enega najbolj cenjenih bluesovskih glasbenikov stare celine.

na vrh