Nemci Blind Guardian so že več let brez prave konkurence najbolj imenitni praporščaki epskega simfoničnega metala. Nadebudni kvartet si je že zelo zgodaj uspel priboriti kulten status, obenem pa se ponaša še s slikovito zvokovno evolucijo, od relativno skromnih, vendar ambicioznih speed metalskih začetkov, ovekovečenih na prvencu "Battalions of Fear (1987) do postopnega, dobro utečenega prehoda v svet progresivno orientiranega power metala, obdarjenega z razkošnimi orkestralnimi aranžmaji, čemur smo bili nazadnje priča na izvrstnem aktualnem studijskem izdelku "At the Edge of Time" (2010). Z vsakim novim studijskim albumom so Blind Guardian v svoj prepoznavni slog uspeli vpeljati nekaj svežega, zato kakšnega večjega kakovostnega padca v kvaliteti skozi petindvajsetletno kariero niso doživeli in so še danes pojem izjemne kakovostne konsistentnosti.
Dvojna izdaja "Memories of a Time to Come" je, kar se za skupino s tolikšnim stažem sliši precej nenavadno, šele njihov prvi nabor `najboljših`. Na obeh ploščkih se nahaja zelo posrečen izbor skladb, ki prinaša zanimiv prerez njihove dosedanje kariere. Vse skladbe se ponašajo z zaznavno izboljšavo zvoka. Zbiratelje pa bo posebno osrečilo dejstvo, da so bile klasike "Valhalla", oba dela "The Bard`s Song" ter epski magnum opus "And then There Was Silence" popolnoma na novo odigrane.
Omeniti je potrebno, da Blind Guardian po preimenovanju iz speed metalskega banda Lucifer`s Heritage kakšnih večjih pretresov znotraj postave niso doživeli, kar je občutno vplivalo na njihovo konsistentnost in utečeno zvokvno evolucijo. Edino izjemo je predstavljal odhod dolgoletnega bobnarja Thomena Staucha in prihod njegove zamenjave Frederika Ehmkeja. Od tedaj so Blind Guardian pojem stabilnosti. Zanimivo je tudi to, da se pevec Hansi Kürsch od mojstrovine "Nightfall in Middle-Earth" (1998) dalje posveča izključno pevskim nalogam, medtem ko za bas delnice skrbi dolgoletni priložnostni in koncertni basist Oliver Holzwarth. Za klaviature v zadnjem obdobju skrbi neuradni član Matthias Wiesner. Ravno kalviature na čelu s simfoničnimi aranžmaji so v zadnjih petnajstih letih njihovega delovanja začele dobivati vse bolj pomembno mesto, kar pomeni da so od speed metalskih začetkov naredili. gromozanski napredek, sploh kar se tiče zvokovne sofisticiranosti in zrelosti.
Prvi disk se odpre z velikim favoritom "Imaginations from the Other Side". Slednji izvira z istoimenskega albuma, ki je predstavljal veliko prelomnico njihove kariere, saj je dokončno odplaknil vse pomisleke, da so Blind Guardian slučajno zgolj eni izmed številnih nemških power metalskih prvoborcev brez pravih ciljev, temveč gre za skupino s širšim zvokovnim potencialom in ambicijami. Fantje iz Blind Guardian nikoli niso skrivali svojih glasbenih vplivov in to se skozi njihovo zapuščino ves čas lepo občuti. Od Queen in Uriah Heep so se nalezli smisla za kreiranje večdelnih vokalnih harmonij, epiko, pomp in sposobnost za ambientalno kreiranje `fantazijskih svetov` na kar so lahko prav gotovo najbolj ponosni, medtem ko so bili Iron Maiden glavnih navdih pri snovanju tercetnih kitarskih harmonij in mogočnih rifov. Na zgodnjih delih pa je bilo mogoče občutiti tudi nekaj vplivov ameriške, natančneje floridske speed metalske šole, zato ni presenečenje, da so še dandanes veliki prijatelji z Američani Iced Earth.
Konceptualna mojstrovina "Nightfall in Middle-Earth" iz katerega izvira epska zadušnica "Nightfall" še danes v ušesih večine fanov predstavlja vrhunec njihove kariere. Veliki ljubitelji del legendarnega britanskega literata J.R. R. Tolkiena so na tem albumu podali skrajšan, nezaključen vpogled v Silmarillion še preden se je slovenski prevod te literarne klasike prvič znašel na naših policah. "Ride into Obsession" z najnovejšega studijskega dosežka "At the Edge of Time" se je zaradi tega, ker združuje najboljše zvokovne elemente skupine, predvsem karakteristično epsko dramatiko, že uspel uveljaviti med klasikami.
Vključitev "Somewhere Far Beyond", k izvira iz istoimenske studijske klasike, predstavlja zelo lepo in dobrodošlo presenečenje, saj gre za pogostokrat pozabljen zimzelen. Ta nostalgična mojstrovina je bila eden prvih pokazateljev, kako je band že na začetku devetdesetih uspešno razvijal svoj zvok proti novim progresivnimi smernicam, saj so uspešno in na kompleksen način združili speed-power metalsko dvojno basovsko marširanje z elementi epske simfonike in celo elementi folka prek kratkega vnosa razposajenih škotskih dud. Speed metalski začetki so uspešno zaznamovani z "Majesty", osrednjo klasiko prvenca "Battalions of Fear". Ob nastanku so bili sveto prepričani, da v nadaljnji karieri ne bodo nikoli sposobni ustvariti boljšega dela. Kljub tej veliki zmoti pa "Majesty", ki je ena izmed številnih Blind Guardian klasik z besedilom navdahnjenim po Gospodarju prstanov, še danes ostaja med glavnimi koncertnimi favoriti.
"Tales from the Twilight World" (1990) zimzelen "Traveller in Time", ena redkih Blind Guardian klasik navdahnjenih z znanstveno fantastiko (Sipina), je prvi dosežek njihove kariere, ki je bil temeljito zaznamovan s kompleksnimi, harmoničnimi aranžmaji in je na ta račun predstavljal pomembno prelomnico glede na slog prvih dveh albumov. Epski napev, pospremljen s spremljevalnimi vokalnimi harmonijami, je še danes preklemano učinkovit. Enega bolj nenavadnih, skorajda unikatnih eksperimentov predstavlja "Follow the Blind", ki izvira z istoimenskega drugega albuma, saj gre za skladbo s tesnobnim in skrivnostnim, skorajda mračnim vzdušjem ter nekoliko počasnejšim ritmom kot običajno, kar mu doda sapico doom metala. Najlepše presenečenje nabora skladb na prvem disku pa je nedvomno "The Last Candle", ki je morda celo glavni kandidat za najbolj prezrto delo njihove kariere, saj gre tako rekoč za osebno Blind Guardian himno.
Tudi drugi disk nikakor ni od muh in je morda še celo bolj privlačen kar se tiče izbora klasik. "Sacred Worlds", ki izvira iz odličnega zadnjega studijskega izdelka, je kar primerna otvoritev, ki odseva učinkovito poigravanje z dramatičnimi orkestralnimi aranžmaji, katerih je z leti v njihovi glasbi vse več. "This Will Never End", eno boljših del z albuma "A Twist in the Myth" (2006), ki je najbolj znan po tem, da se je na njem prvič predstavil bobnar Frederik Ehmke, je nedvomno eno boljših del s tega dosežka, ki je predstavljal prvi manjši zdrs v kvaliteti in navdahnjenosti, čeprav gre še vedno za vsesplošno zelo soliden izdelek.
Na novo odigrana verzija himničnega favorita "Valhalla" skupaj z na novo posnetim vokalom legendarnega gostujočega kitarista/pevca Kaija Hansena (Gamma Ray, ex-Helloween), ki to pot zveni precej manj vreščavo kot na originalu, po pričakovanju izpade odlično. Mistični "Bright Eyes" in epska himna "Mirror Mirror", ki je obenem najbolj prepoznan zimzelen v njihovi povesti, izvirata iz najbolj popularnega obdobja skupine, zato je bila njuna vključitev na to izdajo preprosto obvezna. Tudi oba dela "The Bard`s Song", se pravi akustična himna "In the Forrest", katero zna vsak privrženec skupine že zdavnaj na pamet, ter distorizirani "The Hobbit", seveda ne smeta manjkati na nobenem poštenem naboru najboljših del. To pot sta bila posneta popolnoma na novo, kar pozornemu ušesu ni težko zaznati. Čisto na koncu pa se za epski posladek nahaja še na novo odigrani magnum opus "And Then There Was Silence", najdaljši in po mnenju večine fanov tudi najboljši dosežek njihove kariere, ki je ravno tako doživel občutno predelavo, zlasti na račun razširitve mogočnih simfoničnih aranžmajev.
"Memories of a Time to Come" je odlična kompilacija najboljših del, saj ponuja celovit vpogled v pestro kariero ene izmed najbolj kreativnih in inovativnih skupin tevtonskega power metala. Blind Guardian sodijo med tiste izjemno redke power metalske skupine, ki še niso povedale vsega, saj se band še vedno lepo razvija in ima gotovo na zalogi še vrsto prijetnih presenečenj za vse zveste privržence.

na vrh