World Within je slovenska zasedba iz Domžal. Deluje nekje od leta 2007, vendar pa njeni člani niso priplavali po juhi, pač pa posedujejo kar lepo kilometrino in izkušenj prehojene poti delovanja v drugih glasbenih projektih. Tak je bil bend Stator, ki se je s prihodom kitarista Anžeta Črnaka (Dandelion Children) ter pevca Jana Jenka, preimenoval v World Within.
»Lucidream« in sama skupina World Within je absolutna posebnost za Slovensko ozemlje. Po vsem kar so, jih lahko prištejemo še vedno v sklop alternativni žanrskih oblik rock glasbe (jeziček na tehtnici v prid temu prevesi vokalni pristop Jana Jenka). Seveda pa je treba sedaj dodobra razdelati, kaj vse stoji za tem in kaj nam pravzaprav prinaša skupina s svojim prvencem, jasno podanega elementa samoniklosti.
Predstavljajte si, da ste v osemdesetih in posedujete v svoji zbirki instrumentov najbolj sodobne tehnološke dosežke tedanje industrije kar se tiče razvoja sintetizatorjev, ste navdahnjeni pod močnim vplivom skupin post punka od New Order, Mission, The Sisters Of Mercy, v vse to pa skušate vmešati hrup kitarske riffovske distorzije. Občutek new wave gibanja, zlasti žanrskega podpredalčka, ki mu rečemo »technopop« ali/in »sinthpop« ob vsem tem nikakor ne more ostati spregledan, zlasti zaradi rabe sintetizatorjev s katerimi so osnovno podobo iztočnic punk glasbe nekdaj krivenčile zasedbe, kot med drugim Yazoo, The Human League, zgodnji KajaGooGoo, Thompson Twins, Ultravox, Depeche Mode,…
»Lucidream« je izjemno dinamičen in visoko fluiden album. Skozi dušo in telo poslušalca gre z izjemno dovzetnostjo. World Within namreč gradijo na čistih melodičnih linijah. Seveda je njihovo izhodišče kreacija mračne atmosfere, značilne za večino skupin omenjenih v prejšnjem odstavku. Osnovni pogonski motor je sijanja vokalna interpretacija Jana Jenka, ki velja za pravega vokalnega kameleona v uspešnem osmišljanju verzov, saj ti ob njegovem dotiku postanejo stvarni. Vokal je izjemno senzualen, dosega širok razpon artikuliranja in barvnih odtenkov, Jenko pa se večinoma zadržuje v srednje do nizko intoniranih možatih legah, ob poslušanju katerih mnogokrat ošvigne um asociacija na vokal The Sisters Of Mercy vokalista Andrewa Eldtricha. Vokal skrbi prvenstveno za to, da hrani poslušalca s čustvi in obenem nikdar ne nadleguje poslušalca, v oziru, da bi zvenel pretenciozno, vsiljivo in bi tako izgubljal točke prigaranega elementa stvarnega učinkovanja.
Skupina je v spremljavi postavila kitarske fraze obeh kitar v pozicijo, ki je povsem enakovredna klaviaturam. Tako gradi izjemen pletež barvitosti ustvarjene zvočne krajine, ki izvrstno reagira z vodilnim vokalom. V smislu kontrastiranja vzdušij in dinamičnega razvoja dogodkov, ki sta na tem albumu izjemna. Ritmi so preprosti, a energični, visoko oktanski, v vlogi razpihovanja te izjemne nalezljivosti same glasbene substance seksteta. Kulminacija učinkovanja vseh gradnikov seksteta je večinoma visoko vibrantno razpoloženjsko stanje, ki je mračno, nosi pa jasno izdelan element hipnotičnosti, ki te takoj posrka in odpelje v paralelni svet. Tega drugače ne moreš imenovati, kot World Within svet, v tej dani situaciji vzporedni svet lucidnih sanj. Ne le substanca, pač že sama naslov in naslovnica albuma se odlično vklapljata v to prispodobo. Skupina je poskrbela tudi za izjemno kartonsko embalažo, v katero je odet »jewel case« CD, kar le priča v prid ustvarjalnemu perfekcionizmu seksteta.
Produkcija je izjemna, mnogo svetovnih, tudi uveljavljenih skupin lahko samo sanja danes o takšni. In mnogo izmed teh uveljavljenih skupin je tistih, ki jim plačujejo založbe drage producente, pa vendar njihovi končni produkti ne presegajo povprečnosti. World Within so opravili z veliko odliko delo kar sami, seveda ob budnem tutorskem očesu izkušenih producentov Petra Penka ter Jureta Kalasa.
World Within gradijo vzdušje v skladbah postopno. Poslušljivost je izjemna, dosega pa crescendo v popadljivih refrenih. In to od začetka do konca albuma. Skladbe, kot so Mind Scar, Solution ali proti koncu Balsamour ter posebej zaključna A Void, kar tekmujejo med seboj v refrenskih napevih, katera bo kateri prevzela primat na albumu. Vse štiri skladbe so izvrstni kandidati, ki so lahko hipoma izbrani za predstavitvene (hit) singlice albuma »Lucidream«
»Lucidream« je gotovo poseben album. Če ga postaviš v okvir slovenskega ozemlja sodi med definitivne ustvarjalne glasbene presežke. V globalnem oziru ne prinaša glasbene revoluciji, vendar pa v tem času plejade opustelih izdelkov, kastriranih otipljive glasbene informacije, izredno uspešno premošča nevarnost, da bi dolgočasil zaradi potencialne trivialne rešljivosti, saj fuzira opisane žanrske oblike v soji sebi lastne glasbene vizije, s čimer so si World Within izborili svoj prepoznavni bivalni košček pod svobodnim soncem, ki jim daje tako čvrsto platformo za nadaljnji artistični razcvet. Album »Lucidream« deluje v tem času izredno sveže, duhovito in prav to dvoje samo po sebi neomajno sili k ponovnemu pritisku na gumb »play«, ko se album odvrti v svoji kratki, a silno jedrnato izpovedni minutaži dobrih 44. minut.
Album velike hipnotičnosti kreacije paralelnega sveta, ki potrebuje za polno koncertno prezentacijo nujno kombiniranje z odrsko projekcijo, za kar pa je potreben nov ločen scenarij, za katerega upajmo, da skupina pripravlja oziroma že ima jasen odgovor.
Obenem stisnimo pesti, da se skupini uspe prebiti na opazno mesto mednarodnega prizorišča. Prvenec »Lucidream« je nedvomno izjemen album, kot studijski prvenec poseduje izjemen glasbeni karakter, ki deluje stvarno, polnega melodičnega izkoristka visoke nalezljivosti, nosi izjemno zvočno produkcijo ter občutek, da so World Within skupina, ki jasno ve kaj želi in povsem jasno razume sleherno glasbeno poglavje oziroma glasbeni izziv, ko se ga loti.

na vrh