Še en koncertni dokument skupine, ki je korenito majala vrhove glasbenih lestvic v osemdesetih, pa tudi še na začetku devetdesetih. Govorimo o klasični hard rock zasedbi. Švedski hard rock zasedbi, zasedbi katere hit The Final Countdown prepeva pravzaprav vsak otročiček v zibelki. Komad, ki je zaznamoval generacije. Ozreti širok, »starostno prepadni« rang obiskovalcev koncertov skupine Europe, ki kljubuje reci in piši na prizorišču že preko 30. let, je zagotovo izkazilo izredne glasbene priljubljenosti, ki si ga je skupina zgradila in jo na zrela leta modro vzdržuje.
Ideja posneti album na domačih tleh ne bi mogla biti bolj na mestu. Ob trideseti obletnici izdaje prvega studijskega albuma (sprememba imena iz Force v Europe časovno skorajda sovpada) toliko bolj. In če je to še na enem najpomembnejših svetovnih festivalov, švedskem Sweden Rock festivalu v mestu Solvesborg, pred razživeto domačo publiko, ki te skozi nastop nosi na orjaškem valu navdušenja, ni boljše izbire trenutka, za to da zabeležiš jubilej s spektakularnim koncertom. Europe, ki delujejo od leta 2000 znova v postavi, s katero so posneli komercialno prelomni »The Final Countdown,« posedujejo širok rang materiala iz katerega lahko po mili volji prebirajo skladbe za koncertni repertoar. Kar debelih 28. točk je našlo prostor na tem dokumentu. In to iz vseh devetih studijskih albumov skupine.
Ker je Sweden Riock festival posvečen tradiciji rock kulture na katerem prednjačijo v vidnih vlogah skupine, ki so bodisi prelomno povezane z razvojem rock glasbe (tako imenovani giganti rocka), po drugi plati, pa je ta festival poseben tudi po tem, da daje priložnost nastopu takšnih skupin, ki jih je sicer skoraj nemogoče videti na koncertnih odrih, so Europe naleteli v lanskem letu tudi na srečno dejstvo, da so se na spisku nastopajočih znašli tudi Black Star Riders in MSG. Ker sta skupini Thin Lizzy in UFO znani vzornici skupini Europe, je zasedba povabila za Thin Lizzy skladbo Jailbreak na oder nekdanjega Thin Lizzy kitarista Scotta Gorhama (Black Star Riders) ter moža, ki je spisal glavnino ultimativnih kitarskih riffov za UFO - presvetlega Michaela Schenkerja (MSG), za izvedbo UFO skladbe Lights Out. Obe točki seveda veljata za prvovrstni atrakciji, ki sta se zgodili v povesti skupine prvič in zelo verjetno tudi nikoli več. Navkljub kar 28. Skladbam, pa je prav odločitev skupine, da izvede dve priredbi z eminentnima gostoma botrovala dejstvu, da so iz set liste izpadli nekaterih favoriti, ki bi morali biti del vsake set liste skupine Europe, kot so: Cherokee, Love Chaser in/ali najmanj tudi More Than Meets The Eye. Kakorkoli, ostali obvezni standardi in zimzeleni pravzaprav ne manjkajo, prav tako je aktualni studijski album »Bag Of Bones« (2012) kremenito zastopan, Europe pa niso storili »obvoza« pri naboru materiala tudi iz ostalih treh albumov novega milenija »Last Look At Eden«, »Start From The Dark« in »Secret Society«. Pri temu pa je zanimivo spremljati kako se prilagaja zvok kitarskih riffov izbranim skladbam. John Norum spreminja »mastnost« zvoka kitarskemu riffu. Ta je za novejše skladbe albumov »Last Look At Eden«, »Secret Society« in »Start From The Dark« (ne pa tudi za retro blues hard rockovsko zveneči »Bag Of Bones«) namerno »zapackan«, recimo temu, da želi Norum poudariti zvočni, pa tudi stilski preporod Europe v novih časih. Vsekakor pa je treba nad to, postaviti kitaristov perfekcionizem, ki veleva prenos avtentičnega studijskega zvena albuma tudi na odre. Klasičnih hiti zvenijo seveda starošolsko, celo bolj trdo in se v zvoku pričakovano ozirajo po repliciranju zvoka tistih skupin, ki so pionirsko stapljale čokati zvok Hammond orgel z elementarno energijo kitarskega riffa, kot so Rainbow in Deep Purple. Joey Tempest ostaja še naprej eden najbolj karizmatičnih odrskih frontmenov v zgodovini hard rocka. Z izredno odliko je položil vse točke. Čeprav se mu je vokal z leti znižal, se je k sreči izdatno »odebelil«. Tako kot sam odrski zvok skupine, ki ga tvorijo na tem dokumentu častitljivi talenti glasbenikov, združeni pod isto streho, tega odličnega in obče cenjenega kvinteta. Primeri občutnih »zvočnih preskokov« Johna Noruma so najbolj opazni recimo med izvedbo klasiko Prisoners in Paradise ter novejšo Always the Pretenders, pa naprej med Start From the Dark in Wings Of Tomorrow, kot tudi med Last Look At Eden ter The Final Countdown. S tem se je treba sprijazniti. Ta »zvočna dualnost« med skladbami p tudi zelo dobro funkcionira na tem dokumentu! Vse torej štima, kot mora!
Ta koncertni dokument imajo vsi Europe fani že doma, predvsem pa gre za izjemno posvetilo tistim ljubiteljem glasbe, ki so se tega magičnega večera znašli izpred odra na Sweden Rock festivala in prisostvovali nepozabnemu in edinstvenem spektaklu zasedbe Europe. Dokument kot ga skujejo skupaj le največji hard rock modreci! Mednje sodijo tudi Europe, njihovo častno mesto in ime, pa sta v družbi najpomembnejših hard rock izvajalcev našega časa, vrezana z zlatimi črkami.

na vrh