Se kdo med vami še spominja evforije izpred dveh let, ko je bil koncert skupine v ljubljanskem CUK Kino Šiška skoraj dva meseca v naprej popolnoma razprodan? Ni kaj. Skupina The Kooks, ena najvidnejših predstavnic t.i. druge generacije brip popa, uživa v teh časih izjemno priljubljenost.Četrti album zasedbe The Kooks (v desetih letih delovanja) zadržuje vso prigarano kredibilnost preteklega opusa.
Z albumom »Listen« (naslov že v osnovi upravičeno namiguje na ustvarjalno tendenco po še večji radijski privlačnosti novega materiala) nadaljuje skupina svojo zvočno in slogovno evolucijo. Časovni razpon dobrih treh let, ki je pretekel od izdaje albuma »Junk of the Heart« je zasedbi godil. »Listen« je v idejnem in posledičnem artistično izpovednem iztržku zajel svež veter v jadra in dostavil produkt, ki se sicer brezsramno šibi od retro-zvočnosti, obenem pa poka od posrečeno osvežene glasbene substance, ki zadržuje karizmo skupine. Bend je to pot vpoklical k sodelovanju angleškega producenta, ki nosi umetniški vzdevek Inflo. Mož doma iz Londona, se je večinoma usidral na sceno kot producent hip-hop albumov, The Kooks pa so glede na začrtano usmeritev novega albuma potrebovali v studiu natanko takšnega »usmerjevalca« in dirigenta, kot je Inflo. Bend je namreč razširil svoj izpovedni diapazon tako, da je podredil večino ustvarjalne pozornosti na gradnjo koketne ritmike, ki vsebuje kup diskoidne funky in R&Bjevske plesne nalezljivosti. Zvočna slika je pretkano zapolnjena z dodatnimi podritmičnimi vzorci. Dotik nove dirigentske palice na mestu produkcijskih vzvodov dostavlja v karakter vsake izmed skladb »poglobljeno eksperimentiranje« z ritmičnim vzmetenjem (dodatki pod-ritmičnih zank, zadnja skladba Sweet Freedom temelji le na programirani ritmični zanki (vodilni beat) – organskih bobnov ne potrebuje). Bend je zrasel tudi v implementaciji izkoristka aranžmajev dodatnih vokalnih harmonij tako, da je moč zaznati na posameznih točkah albuma vsebine gospela (uvodna Around town, pa prvi single albuma Down, kot tudi uvod v skladbo Bad Habit).
»Listen« je zavoljo drugačnega značaja, še vedno hipoma prepoznaven The Kooks album, zlasti zavoljo Pritchardovih vokalnih specifik »najstniškega mutiranja«, ki je zapeljan skozi višje intoniran, nosljavo hlipajoči vokalni pristop, točkovno ozaljšan s kopreno hripavosti. Prav Prichard je ob siceršnjem dobremu izgledu ter pravšnje urejeni pričeski, v prvi vrsti z vokalnimi specifikami osnovni magnet komercialnega naskoka skupine, ki se je začel že s prvencem izdanim leta 2006. The Kooks so zanimiv fenomen. Delujejo namreč pocukrano, ob tem pa nikakor ne ceneno, solzavo ali naivno! V dejanjih, ki se jih lotevajo je vseskozi poudarjena jasna otipljiva drža artizma glasbene vsebine, ki jo definira prepoznavnost. Tudi z novim albumom, ki prinaša novo glasbeno tranzicijo.
V skladbi Forgive & Forget kajhitro moč izluščiti »prepisovanje« iz vsebine največjih uspešnic skupine The Inxs, temu občutju pa nikakor ne ubežita funkoidno in R&Bjevsko izdatno podprti prvi predstavitveni single albuma skupine Down kjer prevezam zlasti hipoma nalezljiva vrednost sicer »zbadjivo« formatiranega refrena, kot tudi ne pred zaključkom albuma skladba Sunrise. Bend polni večkrat ozadja zvočne slike tudi s kuliso sintetizatorskih pregrinal, kjer intenzificira muzikalično vrednost tripoidnih vzdušij temelječih na diskoidno zazrtih ritmih (Are We Electric, Westside). It Was London je gotovo poseben odklon albuma, saj so vodilno kitarsko frazo (v kitici in refrenu) posvojili The Kooks naravnost od The Rolling Stones (ozadje spremljave je zapolnjeno z lepljenjem fragmentov krajših kitarskih solaž, kar je redkost albuma). Celo vokal Pricharda deluje v njej razdraženo in zajedljivo. V vsebino aražiranja zaključne Sweet Emotion se "zaje" celo finesa smooth jazza (klaviature).
Novodobni brit indie pop rock je sposoben hvaležno prenesti marsikakšen glasbeni eksperiment, še posebej, če je implementiran tako, da zadržuje skupina z njim značajsko samoniklost, ob tem pa dosega njen artizem novi, višji nivo, glasbene evolucije. The Kooks to še vedno dostojno uspeva tudi z osveženo glasbeno karizmo albuma »Listen«.

na vrh