"Lavender" je bil drugi hit single, ki je bil namenjen promociji konceptualne mojstrovine "Misplaced Childhood" (1985) in je praktično neločljivo povezan z največjim Marillion hit singlom "Kayleigh", saj oba sodita med ključne gradnike kultnega Fishevega koncepta o izgubljenem otroštvu. Huronskemu uspehu svojega 'brata' se je približal s petim mestom na britanskih lestvicah in izdatno podporo radijske postaje BBC Radio 1. Lirično in ambientalno gre za sorodno, a vendarle drugačno ljubezensko stvaritev kot je "Kayleigh". Medtem, ko se je sporočilo slednje nanašalo na (propadla) ljubezenska razmerja med odraslimi osebami, se "Lavender", še eno neobičajno britansko žensko ime (po naše Sivka), dotika izgubljene in romantične otroške nedolžnosti, predvsem srečanja s prvo simpatijo.
Po osnovni strukturi gre za še eno odlično power balado visoke intenzivnosti, ki se ponaša s pritajenimi pastoralnimi finesami na klavirju. Po nostalgičnem uvodu se prelije v romantično sekcijo z odličnim, visoko-romantičnim refrenom v režiji neutolažljivega škotskega orjaka Fisha. Besedilo refrena je deloma navdahnjeno po tradicionalni folk klasiki "Lavender Blue". Kljub relativno preprosti strukturi je to še eno nepozabno delo skupine, ki je z lahkoto prestalo vse izzive časa in v katerega se poslušalec 'zaljubi' že po prvem poslušanju. Seveda ni manjkal tudi promocijski video v katerem v glavni vlogi nastopa Fish, oblečen v škotski kilt in podobno vojaško uniformo kot jo nosi deček Rober Mead, glavni junak "Misplaced Childhood", "Kayleigh", "Lavender", "Heart of Lothian" in "Welcome to the Garden Party" naslovnic.
Na B-strani 12-inčnega vinil singla se nahajata tudi alternativna verzija "Lavender, poimenovan "Lavender Blue" ter "Freaks". Slednjega, kateri je posvečen vsem fanom skupine, so kasneje v živi verziji izdali tudi kot samostojen single. Marillion-manijaki, člani njihovega fan kluba, se namreč imenujejo Freaks. V primerjavi z večino stvaritev iz "Misplaced Childood" ere "Freaks" ni nič posebnega, slogovno pa bi se jo lahko umestilo med prog rock in pop. Zaznamuje jo počasnem tempo, hudomušni klaviaturski aranžmaji in ponavljajoč se refren.
Navkljub temu, da "Lavender" ostaja v senci svojega slavnejšega brata (ali bolje rečeno sestre), gre za še en izjemno svetleč dragulj v kroni neponovljive "Misplaced Childhood" briljance. Še danes je obvezen opij za vse nostalgike in romantične duše.

na vrh