Konec lanskega decembra je izšlo nadaljevanje letnega glasbenega almanaha kočevsko ribniškega konca Slovenije »Kočevje špila« s podnaslovom »Lik of«. S pomočjo tamkajšnjega Društva kočevskih glasbenikov dobivajo tamkajšnji izvajalci prepotrebno podporo, da lahko prodre njihova avtorska glasba tudi širše v slovenski glasbeni prostor. Kompilacija »Kočevje špila« naniza osemnajst skladb osemnajstih različnih izvajalcev. Nekaj imen je sicer zastopalo že predhodno tovrstno izdajo »Kočevje špila – Grupni« (2012), kar je logično pričakovanje in povem umestno dejanje, saj je regija z umetniki številčno omejena in glasbeni izvajalci tam ravno ne mrgolijo za vsakim vogalom.
Nova kompilacija je lično oblikovana! V formatu žepne knjige. Je obogatena z odličnimi ilustracijami več umetnikov, ki s svojjim kreativnim navdihom smiselno okarakterizirajo art značaj posameznega izvajalca in skadbe. Glasba z oblikovanjem embalaže vred, nosi svoj jasno izklesan karakter občutne samoniklosti in unikata, ne le v glasbeno izpovednem, pač pa tud v geografskem smislu. Kompilacija kot popotnica v glasbeni svet kočevsko ribniškega konca Slovenije optimalno zaokroža utrip tamkajšnje glasbene scene ter njen artistični domet. In to je tudi osnovni cilj tovrstnih izdaj.
Vsebina je znova barvita. Ponuja nekaj manj šundra v primerjavi s predhodno izdajo, kar pa še zdaleč ne pomeni, da bi ne vzdrževala kakovosti glasbene substance, kot jo izraža predhodna kompilacija. Novo odpre zanimiva skupina 4 Dementions z instrumentalom Danica v meglici s tartufi. Po nazivu skupine in naslovu skladbe sodeč, gre za »usekano« reč. Jazz rock fuzija, ki vsebuje tako pihala, kot tudi retro zvok klaviatur (dulcimer?), z bluesovskimi kitarskimi začimbami, kot nalašč za filmski »soundtrack« tipične slovenske drame. Zasedba Fobija dostavlja s skladbo Sanje, eno redkih hujših lukenj te kompilacije, zlasti moti v njej nenatančno podajanje vokalnih melodij.
Trenutki kompilacije, ki v artizmu izstopajo so že omenjeni 4 Dementions, nadalje skladba Poglejte me zasedbe Inn, z dinamično in živo produkcijo funkoidno zazrtega ritma, z na moč okusno predstavo ženskega vokala. Gre za skladbo, ki osi ugodne pred-dispozicije vrtenja na radijskih valovih. V kakovostnem oziru izstopa na kompilaciji tudi skladba Zadnja noč zasedbe Foršus, ki je opozorila na svoje talente že na prejšnji kompilacij »kočevje špila – Grupni«. Gre za melanholično, a odlično zapakirano kompozicijo, kjer prihajajo do izraznega pečata posebnosti karizmatičnega ženskega vokala pevke Sare Levič, ki bi se lahko preizkušala v vlogi samostojne izvajalke. Poseduje prepoznavno barvo glasu, ki hipoma prevzema pozornost. Če Februar ne more biti Januar, je pa lahko vsaj jaguar. Stari znanci Jaguar Februar s prejšnje kompilacije, dostavljajo tokrat skladbo Lep V, ki učinkuje kot skrajno omehčana verzija glasbenih principov Demolition Group. Zvok je organski, kitare in pihala v smelem kombiniranju spremljave ozadja, družbeno kritično angažirano besedilo, ki ne pozna olepševalnic. Drugi instrumental albuma in še ena skrajno zanimiva skladba kompilacije dostavlja zasedba Nanjara z naslovom Polnočni blues. Ta nosi sočno organsko ličilo toplega odzvena, ki je »countryjevsko« podkrepljen, z zaznavno konotacijo bluesa in predstavlja absolutnega posebneža niza osemnajstih skladb. Včasih se mi zdi izvajalke Jasne Poje je še ena silno lepa skladba, ki je ustvarjena za frekventno rotacijo na radiih. Kot kompozicija poseduje okusno mero muzikaličnosti in je v celoti izvedena z velikim občutkom. Čvrsti ritem, odebeljen z aktivno melodično bas linijo, spremljava na akustični kitari z dodanimi ščepci precizno odmerjenih tonov električne kitare (tudi slide štosov), z karizmatičnim ženskim vokalom v središču dogajanja! Slednji se stilsko približata skladbi Zadnja noč (Foršus) in pa skladba Vonj pomladi zasedbe Sebatage, ki jo vodi kitarist Sebastijan Vukan.
V preostalem materialu se srečamo enkrat več s funk ritmom in mastno zgoščenem zvoku temelječem na izpostavljenem vah-vah-anju kitare v kombinaciji z organskim ličilom klaviatur v skladbi Pet do (Špilej) zasedbe Ram Session, kjer bo treba v prihodnje prav tako več pozornosti posvetiti vokalni izvedbi. Sintetika prinaša s skladbo Neoliberalci enega redkih trenutkov tipične slovenske »punk rockerijade«. Sarkazma polna. obenem pa v soju uporniškega besnila! Slovenci ostajamo maherji za socio angažiran punk rock, ni kaj!
Sarkazem ostaja neprikrit v lahkoživi, a šegavo igrivi Ti na pladnju zasedbe Zadnji Taxi, kjer se kitarist Roman Zupančič preizkusi tudi v vlogi vokalista in deluje kot mlajši vokalni brat Gaberja Brina. Kočevski kantavtorski slavček Gaber Brin se tokrat preizkusi v Srbo-hrvaških verzih, ko predstavlja skladbo Pozovi me. Kompilacija prinaša tudi nekaj reggae glasbe. Skladba Ta moment v režiji Sema, ki je že na prejšnji kompilaciji opozoril na svoje vokalne posebnosti in vrline, je skladba, ki enkrat več opozarja, da je Semo silno iznajdljiv v prilagajanju slovenskega jezika reggae elementom. Sploh v metričnih rešitvah znotraj verzov. Prav slovenščina daje sicer predvidljivemu reggae izrazoslovju posebno dimenzijo drugačnosti. SKA veseljaki Sell Out prinašajo podobno kot pred njimi Semo , s skladbo Pir enega redkih optimistično naravnanih trenutkov kompilacije, ki jo po večini preveva sentiment melanholije, kot tudi družbeno kritična angažiranost. V zdesetkano četico optimističnih točk kompilacije sodi definitivno tudi skladba Z glasbo živim zasedbe Perception. Skladba, ki se spogleduje s prvinami rock n' rolla, bi sodila naravnost v slovenski mainstream osemdesetih let. Edini zares rušilni moment te kompilacije prinaša zasedba Nčodnč s skladbo Fight for Life, ki prinaša nekakšen sotrk NYHC punka in celo vzmetnic thrash metala. Tu je pivsko kabaretna Razodetje z dodano alter rock figuro, kot tudi ščepcem bluesovske zafrkljivosti zasedbe Kine Mine. Po svojih barvah lucidnosti spominja na dela davne preteklosti Marka Breclja in podobnih posebnežev. Reč za vse z jeklenimi živci, ki pa poseduje otipljivo vsebino in sporočilnost.
Nova živopisana slikanica pestrega glasbenega mozaika kočevske regije prinaša to pot manj hrupa, kot prejšnja kompilacija »Kočevje špila - Grupni«, obenem pa je jasno, da izvajalci mnogokrat gradijo svoj izraz na živem organskem zvoku kompatibilne sestavljanke na relaciji kitara, klaviature, pihala. Obenem preveva večino skladb melanholija in občutek tesnobe, kar ne preseneča več glede na geografsko regijo od koder se rojeva navdih za glasbeno ustvarjanje nosilnih skupin in izvajalcev te kompilacije.

na vrh