Katice so famozna slovenska pevska zasedba, ki že »debelih« dvajset let staplja tradicionalno izpoved slovenskih ljudskih pesmi z novimi časi. Nase je prvikrat opozorila leta 1992, ko je na tekmovanju ljudskih pevcev in godcev v Innsbrucku prejela priznanje za najbolj izvirno skupino. »Kateritem« je skupno peti album te polnokrvne zborovske zasedbe in po albumu »Oj, fijole, novo leto je!« (2009) skupno drugi za založbo Celinka.
Katice so velecenjena in visoko priznana glasbena formacija, ki se je vpisala v sodelovanje z uspešnimi slovenskimi izvajalci v preteklosti od Magnifica, Zorana Predina, Vlada Kreslina, Terra Folk, The Stroj, Deje Mušič, Gojmira Lešnjaka in še bi lahko naštevali. V vrsti let delovanja je skupina obiskala mnoge odre mednarodnih prizorišč, se v »potepanju« podala tudi onkraj »Atlantske luže« in tako uspešno širila pristni slovenski melos, ki se porajal v vseh krajinah naše deželice izpred več stoletij.
Tradicionalni melos razpet, razgaljen in lahkoživo zapeljan v utrip novih časov 14. skladb, se opira na izročila skladb različnih krajin, še posebej vznemirljivo delujejo tiste skladbe, ki se opirajo na robno območje Slovenije, kot so Prekmurja (Ftica, Gnes), območja istrskega polotoka (Oganj , Konštantin), štajerske (Starček), Primorska (Birtna, Marija) in Bele Krajine (Jure, Zelena, Dumbrava) – mimogrede, na preteklih delih skupine, je moč uzreti tudi predelave ljudskih pesmi iz Rezijanske krajine. Za album »Kateritem« so doživeli vokalno uglasbitev tudi verzi pesmi Josipa Murna Aleksandrova Vlahi, ki sodi, v soju prave žalostinke, med najbolj zanimive stvaritve tega izdelka. Da pa reč ne bi delovala tako vsakdanje in že neštetokrat prežvečeno, posegajo Katice izdatneje v sam melos izvirnikov, sleherno situacijo pa seveda rešujejo pristno edinstveno s samo harmonizacijo vodilnih motivov, ki kreirajo posebna razpoloženjska stanja tako ustvarjene multilateralne vokalno-zvočne krajine. Album je plod kolaboracije z istrskim glasbenikom in skladateljem Dariom Marušićem, ki je svoje življenje posvetil raziskovanju tradicionalne izpovedi glasbe Istrskega polotoka. To večletno sodelovanje je ena od osnovnih iztočnic, ki daje temu albumu skozi 14. ločenih zgodb podobo izraznega unikata.
Sam naslov »Kateritem« zaživi v vsej smiselnosti, saj so skladbe podložene z izbranim ritmičnim ustrojem tako, da je ta vseskozi prilagojen osnovnemu izročilu pridige posamezne pesmi. V aranžmajih so ritmi in posebni zvočni učinki oblikovani tako, da poudarjajo – magnificirajo vzdušja, ki jih elementarno kreira na albumu ženski zbor vokalov. Denimo v skladbi Kugla so na tak način poudarjena občutja bitja zadnje ure sodnega dne slovenskih gora listov, ki so morali nadeti uniforme avstro-ogrskega cesarstva bojišču, z ritmom vojaškega marša. Učinkovanje ksilofona v Konštantin poudarja samo misteriozno kopreno skladbe, prav tako pa zvočni učinki dodani k vokalnim zborovskim aranžmajem skladbe Gnes. Podloga tolkal v skladbi Sestrice izziva že prava vračevsko plemenska občutja.
Če želite okusiti pristni duh utripa naših pradedov in očetov izpred več stoletij, podan v novi dobi na svojstven način slikovite zborovsko vokalne re-interpretaije, potem bo album »Kateritem« nedvomno pisan na vašo kožo!

na vrh