"Imaginations From The Other Side" je album, ki je nemške mojstre progresivnega power metala Blind Guardian dokončno katapultiral v sam vrh evropske metalske scene, kar za vse tiste, ki so spremljali njihov razvoj od razmeroma obskurnih speed metalskih začetkov ni bilo nikakršno posebno presenečenje. Medtem, ko so se Helloween in Gamma Ray počasi pobirali iz tranzicijskega obdobja kot posledice dramatičnih menjav zasedb in slogov, so bili Blind Guardian, od nekdaj trden kolektiv, kateri je bil s tem albumom dokončno pripravljen, da prevzame sveže izpraznjeni power metalski prestol.
"Imaginations" je eden izmed peščice power metalskih albumov za katere se lahko prostodušno reče, da spadajo med najpomembnejše predstavnike žanra in si zaslužijo pozornost tudi vseh tistih, ki ponavadi ne spadajo med tradicionalne poslušalce tevtonskih oblik metala. Ena glavnih značilnosti Blind Guardian je bila ta, da so bili že od svojih začetkov progresivna skupina v pravem pomenu besede, saj so se kot skladatelji in inštrumentalisti razvijali iz albuma v album. Potem, ko so na albumih "Tales From the Twilight World" (1991) in "Somewhere Far Beyond " (1992) dokončno izoblikovali lasten prepoznaven zvok, so na "Imaginations" naredili še korak naprej in opravili nadgradnjo v vseh inštrumentalno-skladateljskih segmentih.
Posamezne kompozicije na albumu so skrbno in inteligentno strutkurirane. Vmesni orkestralni aranžmaji, katere so ustvarili z rabo različnih efektov, so umetelno položeni okrog trdnih kitarskih okostij, medtem ko drdrajoča ritem linija dvojne bas stopalke zagotavlja tisto, v tevtonskem metalu nepogrešljivo in združevalno ritmično znamko, katero so Blind Guardian z leti razvili do obisti. Kitarske harmonije so postale še kompleksnejše kot kdaj prej. Vmes je mogoče zaslediti tudi nekaj akustičnih trenutkov, kjer zaživi posebnega pastoralna magija. Blind Guardian so imeli srečo, da so bili vselej obdarjeni s specifičnim, na daleč prepoznavnim kitarskim zvokom. Andre Olbrich za razliko od številnih metalskih kitaristov, ki so se pojavili sredi osemdesetih, ni spadal med egocentrične strugače, temveč je poleg trdnega prijema ves čas negoval priostren občutek za melodično prefinjenost.
Druga vrlina Guardianov je bila vedno specifično petje Hansija Kürscha ki je na "Imaginations" postalo še boljše. Možakarjevo prehajanje med nižjimi, včasih skorajda brutalnimi ter čistimi in melodičnimi legami je bilo obenem pospremljeno s pritajenim občutkom za teatralnost. Njegova poetična interpretacija angleščine je bila prav tako v samem vrhu med nemškimi pevci. Tretji zmagoviti steber skupine pa so bile močne spremljevalne vokalne harmonije v tradiciji Queen, ki so do tedaj že postale eden njihovih zaščitnih znakov.
Največja odlika "Imaginations From The Other Side" je ta, da se je skupini na njem posrečilo pričarati pravcati most med fantazijo in resničnostjo, ne da bi ob tem izpadli ceneno, tako kot večina evropskih power metalskih skupin, ki so zaradi različnih patoloških pretiravanj in posnemovanj ponavadi izpadle kot tarče posmeha. Tradicionalne fantazijske teme in legende so položene znotraj poetičnih in abstraktnih besedil, katere povezujejo nostalgična vzdušja in sporočilo, da se ne nikoli ne sme zatreti otroka v sebi. Kdor se bo slučajno poglabljal v posamezna besedila bo ugotovil, da so globlja kot delujejo na prvi pogled ter pod povrhnjico fantazije skrivajo številna filozofska sporočila. Poleg tega so se Blind Guardian pri komponiranju od nekdaj izogibali kakih veseljaških napevov ter se raje podajali v temačnejše ambientalne vode.
Že naslovna skladba je svojim dramatičnim nabojem in vrsto epskih aranžmajev močan kandidat za najboljšo stvaritev v povesti skupine, saj gre za prvovrstno demonstracijo vseh njihovih največjih odlik. Agresivno, a teatralno petje je podkrepljeno z rušilnimi bobnarskimi prehodi ter z omnipotentnim udrihanjem bas stopalke. Vse skupaj spremljajo kompleksne kitarske pasaže, medtem ko se v ozadju izmenjavajo dramatične vokalne harmonije in mogočni simfonični aranžmaji, kar v ta ambiciozni ep vnaša nevsakdanjo dozo mistike. Ob številnih prehodih se ves čas vzdržuje rdeča nit z epskim refrenom in dramatičnim motivom na klaviaturah. "I'm Alive" je zelo dober primerek vzdrževanje kontrastnosti med brutalnimi bobnarskimi marširanji in subtilnimi pastoralnimi aranžmaji v ozadju, katere povezuje melodične kitarske harmonije in Hansijevo kameleonsko petje. Lepo dozo dramatike v kompozicijo, ki po strukturi večinoma zvesto sledi nekaterim njihovim preteklim stvaritvam, vnese tudi nadvse okusna Olbrichova solaža.
Na odlični "A Past And Future Secret", eni izmed treh skladb na albumu, ki pripovedujejo odseke iz legende o britanskem kralju Arthurju, imamo opravka s pravcato trubadursko balado. Keltske melodije na akustični kitari tvorijo mistično vzdušje, medtem ko se v ozadju pretakajo hipnotični orkestralni aranžmaji. Vokalna melodija je ena najlepših v njihovi povesti. Tu se izpostavi vsa odličnost Hansijevega petje, ki je oplemeniteno z mogočnimi spremljevalnimi harmonijami. To je akustični standard, katerega ne smejo prezreti vsi ljubitelji starodavnih legend in keltske eteričnosti. "The Script For My Requiem je še en zelo dober primer njihovega mojstrskega prehajanja med brutalnimi, skorajda thrasherskimi sekcijami ter epskimi harmonijami. Po agresivnem uvodu sledi neverjetno učinkovit prehod v epsko sekcijo, kjer zasije veličasten refren z večglasji. Pri ambientalni učinkovitosti so bili poleg "jokajočih" kitarskih harmonij zaslužni tudi teatralni vokali.
Še ena epska poslastica je utelešena v "Mordred's Song", kateri pripoveduje o Arthurjevemu nezakonskemu sinu in hkrati največjemu sovražniku Mordredu. Po izvorni legendi naj bi drug drugemu zadala smrtni rani med bitko na legendarnem kraju Camlan. Vnovič je v ospredju Hansijevo teatralno petje ob katerem si lahko nazorno predstavljamo Mordredovo agonijo v kateri se mešata jeza in osamljenost. Zgodbo prepričljivo povezujejo epske tercetne harmonije, odlična kitarska solaža ter veličasten refren, kateri se opira na močno zaledje epskih spremljevalnih vokalov. "Born In A Mourning Hall" je zanimiv eksperiment združevanja rušilnih ritmičnih krošejev ter nekaterih eterično zvenečih motivov. Glavni čar kompozicije se skriva v ezoteričnem refrenu, katerega pričarajo mogočne vokalne harmonije, čemur sledi izhod v tercetne kitarske harmonije.
"Bright Eyes" govori o umirajočem Arturju, ki se poslavlja od svoje kraljice Guinevere. Z lahkoto se jo lahko razglasi za njihovo najlepšo power balado, ki v sebi nosi presenetljivo mero globine in kompleksnosti. Preseneča predvsem postopna izgradnja posameznih epskih motivov prek katerih zaživi izjemno vzdušje. Odličnemu uvodu s harmonijami na akustični in električni kitari se sčasoma pridružijo eterični ženski spremljevalni vokali. Pohvaliti gre tudi odličen aranžma na sintetizatorju, kateri ves čas vzdržuje mističen naboj te izvrstne power balade. "Another Holy War" se dotika klasične, da ne rečem že skorajda stereotipne metalske tematike o križarjih. Navkljub oguljeni temi, katera je na srečo predstavljena na filozofski način, gre za še eno odlično stvaritev, kjer vladajo mogočne vokalne harmonije ob zvestem udrihanju dvojne bas stopalke. V besedilu je moč zaslediti sledove ironije in posmeha na račun verske zaslepljenosti.
Z "And The Story Ends" pa so uspeli poskrbeti za enega najboljših zaključkov kateregakoli albuma v (power) metalski zgodovini. Ponovno imamo opravka z izjemnim vzdušjem v katerem je moč občutiti nek nostalgični patos, ki je ponavadi značilen za prezgodnjo slovo. Za izdatno mero epskega romanticizma poskrbi ravnovesje med eteričnimi vokalnimi harmonijami ter nenadnimi prelivi v očarljive tercetne harmonije. Preplet kitarskih fines ter simfoničnih aranžmajev je bil ponovno izpeljan na vrhunski način, medtem ko so za izdatno mero subtilnosti poskrbeli z manjšimi akustičnimi vložki. Vsaka zgodba se pač mora nekje končati in enako velja tudi za ta fantastični album.
"Imaginations From The Other Side" je power metalska klasika in eden najboljših dosežkov evropskega heavy metala devetdesetih o katerem se lahko tudi dandanes govori samo v superlativih. Znotraj žanra je s pomočjo opiranja na keltsko pastoralo in simfonične finese predstavil in uveljavil nekatere povsem sveže ideje za katere se lahko reče, da so bile v času izida progresivne. Zato je skozi leta upravičeno postal eden izmed standardov power metalskega žanra in vplival na vrsto bodočih metalskih entuziastov, ki so z redkimi izjemami izpadli zgolj karikature pravih mojstrov. Blind Guardian so tudi v nadaljevanju kariere ostali zvesti svojemu slogovnemu izročilu in trendu skladateljskega dozorevanja ter medtem že pripravili teren za naslednji album, kateri je postal njihova definitivna mojstrovina.

na vrh