Iščete nemara izdajo »Eagle Has Landed pt. IV«? Nič lažjega. Čas je že bil. Težko bi trdil da je špe kateri par bolj usodno povezan, kot sta to Saxon in Wacken. Nemara jeans (denim) in usnje (leather), heavy metal in strela (thunder), žrebci (stallions)in avtocesta (highway) in še bi lahko naštevali. Vse to pa ima en in edini skupni imenovalec. Saxon.
Saxon? Veliko, celo preveč je bilo doslej povedanega o Saxon. Vendar ta skupina vseskozi tako vneto brca in uspešno kljubuje letom, ki prinašajo rjo, da drugače ne gre. Da bi lažje opravičili pomen naslova novega koncertnega Saxon dokumenta »Heavy Metal Thunder Live – Eagles Over Wacken«, je treba nujno podregati v hitro faktografsko obnovo razvoja Saxon kariere. Gre za skupino, ki je nastala leta 1976 v mestu Barnsley (pokrajina Yorkshire) v Veliki Britaniji in velja med evropskimi heavy metal zasedbami tudi v letu 2012 še vedno za eno izmed najbolj aktivnih, kot tudi največjih. Roko na srce. Saxon so resda sodili med največje metal bende v obdobju do leta 1987, ko so polnili stadione. Zahvlajujjoč zlatim osemdesetim so do danes prodali preko 13. milijonov svojih albumov, porinili od sebe mnogo hit sngleov med vročih top 20 hitov mnogoterih hitovskih lestvic. In potem je prišel komercialni brodolom. Z albumom, ki je sicer zelo dober, a je želel preglasno potrkati na vrata ameriškega trga. »Destiny«. Po tem se zasedba še lep čas ni pobrala. Z albumom »Solid Ball Of Rock« se je vrnila in postopno prelevila v skupino, ki jo drži pri življenju skoraj izključno nemški trg. Zvesta nemška publika. Kadar pridobiš nemško publiko na svojo stran v meta l glasbi, je pravilo da traja zvestoba do groba. Saxon so se s sledečimi studijskimi izdajami v mnogih atributih heavy metal glasbe izrazno »nemško zvočno« zmodernizirali in tako približali skupinam, ki so krojile v drugi polovici devetdesetih »revival« melodičnega principa v metalu (znani izbruh power metala s HammerFall na čelu). V začetku novega milenija je bilo to gibanje na svojem vrhuncu, SAxon pa so ujeli pravi korak z njim, kar jih je znova v širokem loku vrnilo v fokus metalskih množic. Tako so Saxon leta 2001 prvikrat stali na odru, kot glavni nosilec večera, enega danes največjih in najbolj pomembnih metalskih festivalov na svetu. Stopili so na oder nemškega Wacken Open Air festivala.
SAxon in Wacken. Da gre to skupaj, kot ključ v ključavnico, moraš imeti tudi nekaj sreče. V tem primeru je sreče kovač za Saxon gotovo Thomas Jensen, eden izmed glavarjev pri organizaciji festivala, kot tudi glava Saxon menedžementa, šef booking agencije ICS GmbH, ki ima roko preko glavnine reči, ki se vrtijo okrog ekspoziture današnjega lika in dela Saxon. Tako je že leta 2003 izšel dvojni DVD »The Saxon Chronicles« s celotnim posnetkom iz nastopa Saxon v Wacknu leta 2001. Zasedba se je kasneje vračala na glavni oder festivala, kjer je nastopala tudi v letih 2004 (obdobje izdaje albuma »Lionheart«), 2007 (obdobje izdaje albuma »The Inner Sanctum«) in 2009 (obdobje izdaje albuma »Into the Labirynth«). Novi DVD prebira in združuje v mineštro jagodni nabor najboljših trenutkov z vseh teh treh Wackenskih nastopov v dolgometražni maraton 30. Saxon skladb. Skladbe si sledijo »random-sko«m, torej je skupina sama določila redosledje, vsekakor pa ni podvajanja točk, ki so obvezni koncertni standard vzet iz železnega repertoarja skupine in ki ne smejo manjkati na nobenem Saxon špilu.
Skupino smo že vrsto let vajeni obiskovati praviloma v klubskih prostorih (izven Nemčije in Velike Britanije) v kolikor z njimi ni na turneji zanimivejših predskupin, v Nemčiji pa nastopajo Saxon obvezno v dvoranah, ki sprejemajo med 1000 in 2000 obiskovalcev, kar je dokaz nemške zvestobe skupini (ne glede na to, kdo je predskupina Saxonom). Glede na to, da skupina redno opravlja koncertne turneje, so njihovi koncerti tako v Nemčiji, kot tudi drugje po Evropi vedno nabito polni. Wackenski nastopi, pa so zbrali morje ljudi z več 10.000 glavami pred odrom. Vsako leto, ko je šlo za nastope Saxon. Prostrani oder so Saxon izkoristili tudi za vključitev svojega famoznega orla sestavljenega iz reflektorskih svetilk, dodatnih odrskih kulis prirejenih v sozvočju aktualnega studijskega albuma, oder pa so zapolnili tudi z dodatnimi projekcijami na platnih, izdatno - razširjeno igro svetlobnih učinkov in oblakov megle. Glede na to da je edini aktivni Saxon pešec na odru danes Biff Byford, skupina kdove kako ne imponira s svojo kinetiko, ki je dokaj statična, z izjemo vratolomnosti basista Nibbsa Carterja. Zato zapuščajo ponstki mnogokrat vtis, da ostaja oder premalo izkoriščen med koncertom, kar je posledica dejstva, da so Saxon v današnji postavi preko skoraj dveh dekad navajeni nastopati bolj kot ne v klubskih prostorih in malo večjih dvoranah in se ne osredotočajo več na implantacijo pompa, kadar gre za masovke tipa tega novega DVD nosilca.
Zvok je nor, eksekucija nič manj. Magija na relaciji publika – skupina neomadeževana in edinstvena. Nenavaden je le pogled na prostrano »brezno«, ki ločuje rob odra od prve vrste (tako imenovani »photo pit«), kar je minus, ko primerjamo klubsko izkušnjo koncerta Saxon, s festivalsko masovko njihove odrske pojave.
A je stari lisjak Biff, podmazan z vsemi žavbami, tako izkušen vodja in frontman, da s svojo izredno karizmo in spretnim vrtenjem nabrušenega jezika med premori v točkah s peresno lahkoto vodi in obvladuje nepregledne oceane občinstva pod odrom. Ob tem govori izvedba Saxon standardov sama zase. V tem veljajo Saxon tudi danes za enega najboljših koncertnih bendov sodobnega heavy metala. In to s skoraj 40 letnim stažem, no točneje 36. letnim. Biff s svojim stažem sicer ne zadržuje več svežine vokala preko koncerta, zato so nekatere vokalne linije prirejene, da možakar lahko varčuje z močjo, nekaj linij prepusti publiki (zlasti v točkah železnega repertoarja), seveda pa ton mojstri vselej poskrbijo, da je Biffov vokal podprt z izdatnim echo učinkom, kar utrjuje vtis o izredni vokalni moči pevca tudi v novem mileniju. Torej, varanja je nekaj, a mu gre pogledati skozi prste. Ni vsakdo, ki se rodi za mesto pevca v našem osončju ravno mož kromiranih glasilk – »the voice of rock« gospod Glenn Hughes.
Zasedba je modro ugotovila,da obstaja velika mera podobnosti v standardu njihovega Wackenskega nastopa, zato je vse tri nastope združila za ta DVD v en kos. V pravi koncertni maraton, ki traja v celokupnem odmerku natanko dve uri in 40 minut. Saxon pa boste dobili iz vseh mogočih zornih kotov. V prste, v vsako potno srago, prav tako vas kamere pahnejo naravnost v nedrja ponorele publike. Skratka, ne glede na to, da gre za združevanje treh koncertov, izobilja ujete avtentičnosti in pristnosti koncertnega Saxon standarda za novi milenij nikakor ne primanjkuje. 30. komadov združenih v en kos se dotika prav vseh studijskih albumov izdanih v karieri zasede.
Da pa bo mera polna, je zasedba poskrbela še za verzijo izdaje tega DVDja h kateri je priložen celotni koncertni dokument na dveh dodatnih avdio nosilcih, torej dvojni koncertni CD. Ujet iz nastopa v okviru »Call To Arms« turneje, z dne 14.04.2011 in mesta Glasgow. Torej mesec in pol pred prihodom Saxon v Ljubljano, ko so dne 30.05.2011 nastopili v Kinu Šiška. O formi skupine ne gre dvomiti, gre pa znova za svojevrsten dokument, ki izvira to pot znova iz britanskega otočja, točneje škotskih viša vij, s precej bolj intimno atmosfero od Wackenske. Ta dokument prinaša v koncertni repertoar hvaležne spremembe, ki poleg »Call To Arms« standardov, novejših Demon Sweeney Todd , Man And Machine in dveh prazgodovinskih »Denim And Leather« cvetk Play It Loud ter Never Surrnder, nadvse hvaležno nadgrajuje retrospektivni vpogled v Saxon glasbo, kar je prava dobrodošlica za vse tiste,ki bi skupino šele radi spoznali, da si slučajno ne kupujete razno raznih best of kompilacij (za povrhu sumljivega izvornega porekla).
To je izdaja, ki dostavlja takšno obilje novega koncertnega materiala skupine, da ga težko konzumiraš v enem samem kosu, v kolikor nisi skvašen iz najbolj vzdržljivega testa. Ta novi dokument lahko poimenujemo tudi kot »The Eagle Has Landed pt. IV«, na kar tudi namiguje deloma drugi del njegovega uradnega naslova (»Eagles Over Wacken«). Izdaja tega dokumenta v verziji DVD/2CD je prava obveza!
Pravilo, da je izdaja slehernega novega koncertnega dokumenta skupine Saxon svojevrstno sladostrastje vašega najbolj pristnega in svetega koncertnega krsta, ki ga premore le primordialni obraz heavy metala, ostaja tudi s tem novim dokumentom povsem neomadeževano. Gre za obvezno dopolnitev zbirke vsakega pravovernega Saxon fana, kot tudi odlično iztočnico za vse novo »nakurjene« firbce, ki bi se šele radi intenzivneje vpeljali v svet te veličastne skupine, katera se ne zna in ne zmore postarati. Drugo leto sledi nov studijski album in nova turneja. Tako gre to pri Saxon. Nikakršnega hranjenja z bogato prodanimi drobtinicami velikih kosov pogače, ki nam jih radi danes redno puščajo Saxon sodobniki iz časov N.W.O.B.H.M. erupcije, veliko podjetje imenovano Iron Maiden. Bogastvo tega dokumenta ohranja bogastvo tovrstnih uradno dostavljenih dokumentov skupine, ki ne pozna potvarjanja in krmi poslušalca (in gledalca) vselej s polnim bljuvbanjem svetega ognja nebrzdane topovske kanonade iz vseh razpoložljivih cevi. Tako je to vselej, ko grmi »Heavy Metal Thunder« vraža v živo!

na vrh