Ljubljanska zasedba The Canyon Observer po dveh odlično sprejetih EP izdajah, Chapter 1: The Current of Her Ocean Brings Me To My Knees (2011) in Chapter 2: These Binds Will Set You Free (2012) z dolgometražnim prvencem FVCK piše novo poglavje svoje zgodbe. To zgodbo sta med drugimi zvočno pomagala spisati tudi Scott Evans (Neurosis), ki je poskrbel za miks in James Plotkin (Khanate, OLD, Isis), ki je album masteriziral. In FVCK je končno tudi zgodba, ki je The Canyon Observer popeljala na Kubo, kjer prav danes tam igrajo zadnjega izmed osmih koncertov!
Omenjena turneja in lovorike, ki jih v zadnjem času prejemajo fantje pa niso zgolj samoumevna nagrada, saj je FVKC boleče očitna nadgradnja predhodnih malih albumov na katerem so še kako slišni trud, trdo delo in garanje tega glasbenega kolektiva. Zvočni valovi že na samem začetku plošče udarijo kot cunami, Luscious Red pa popelje v rdečo sobo Twin Peaks, kjer se v eno stapljajo sludge, black metal, noise in post metal prežeti z debelo atmosfero psihedeličnih nočnih mor in acid tripov, ki bi zlahka prišli izpod peres Williama S. Burroughsa ali Hunterja S. Thompsona. Če kaj, je FVCK vsekakor eden izmed bolj intenzivnih glasbenih koitusov zadnjega časa. Skozi vse štiri akte album The Canyon Observer meandrirajo z raznolikostjo in razgibanostjo, to pa gradijo in ustvarjajo s skrajnostmi, ki na enem polu izbruhnejo v popolnih black metalskih ekscesih, na drugi pa na čas in prostor pozabiš v dolgih hipnotičnih inštrumentalnih pasažah.
Inštrumentalna plat albuma je preprosta le na videz, saj se pod na videz enoplastno podobo skriva mnogo več. Distorzirani kitarski rifi so v svoji preprostosti uničujoči in pogubni, a se na drugi strani čutno izgubljajo v umirjenih disonančnih potezah, ki so mestoma blizu Isis. Kljub kaotičnosti je slišati, da posamezni deli niso v komade nametani naključno, a so tam z namenom, za kar skrbi predvsem trdna in hrumeča ritem sekcija, ki predstavlja mogočen skelet, ki se skriva pod plastjo krvi in mesa. Globok bas in ponavljajoče se potresno, skoraj tribalno bobnanje sta pod gromom kitar in vokala dejavnika šamanske vpetosti v naravo, kar pomeni, da sta nekako najmočnejši element, ki poslušalca pahne v stanje zamaknjenosti. Iz katerega pa kruto iztrga živalski vokal Matica Babiča, ki je brez dvoma eden najbolj brutalnih elementov The Canyon Observer in izredno dopolnjuje celoto. Babič poskrbi za prav pošastno predstavo, ki je polna rezkih krikov in brutalnih growlov, povsem nasprotno pa ga dopolnjuje zasanjani, čisti Gašperjev vokal. FVCK zaključuje skoraj petnajstminutni kompleksni in epski finiš albuma All of Her, Mine, ki vsebuje prav vse kar The Canyon Observer dela edinstvene. V njem bend skače iz enega v drug ekstrem in brez večjih težav preskakuje iz black metal eksplozij v upočasnjene, sanjske sekvence ponavljajočih se kitarskih vzorcev, dokler ne raztrga zadnje, atmosferi albuma primerno sporočilo, mizantropični večkrat zapored odkričani »Kill Yourself!«
Je FVCK magnum opus benda? Vsekakor, saj albuma na katerem bi se tako dobro dopolnjevala in med seboj zlivala in prelivala dva na videz povsem nezdružljiva ekstrema ni lahko najti. FVCK te po svojih štiridesetih minutah pusti čustveno razrvanega in utrujenega, a te potem, ko te kaos brutalnih cunamijev razcefra na koščke, zna nežno pobožati tudi z umirjenim penjenjem valov.
The Canyon Observer bodo svojo kubansko turnejo zaključili 1.3.2016 v Gali hali!

na vrh