• Domov
  • Kontakt
  • Oglaševanje
Rockline - spletni portal za rockerje



  • Domov
  • Novice
  • Recenzije
  • Reportaže
  • Intervjuji
  • Rocklajna
  • Izvajalci
  • Dogodki
  • Nagradne igre
  • RockLine TV

Iskanje po strani

Koledar dogodkov

december 2025

Prejšnji mesec Naslednji mesec
 
December 2025
P T S Č P S N
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Eva Hren & Sladcore: Etnosoul

14. april 2012 Aleš Podbrežnik Eva Hren & Sladcore

Trajanje albuma: 38:40
Produkcija: Blsž Grm & Franci Rainer
Datum izdaje: 2012
Založba: Celinka
Možnost nakupa: Klikni za nakup
Ocena:
 4.0
Eva Hren & Sladcore: Etnosoul

Predstavljajte si, da ste se znašli nekje sredi New Yorka v času prohibicije in ste v zakajenem nočnem lokalu, kjer ste priča utiranju prvih korakov kariere samega Frank Sinatra , ki je predelal slovensko ljudsko pesem »Tam dol na ravnem polju«. Ameriška tradicionalna pop manira, pomešana s swingom in jazzom. In če sem še bolj »zlovešč«, v kolikor bi se prikradel poleg orkester pihal in godal, bi skorajda mislil, da je skladbo priredil sam George Gershwin,… Tako nekako streže zadevam slovenska pevka in kitaristka Eva Hren s svojo spremljevalno ekipo Sladcore.

Zbir 12. slovenskih ljudskih skladb preoblečenih v živopisano žanrsko paleto, ki v aranžiranju široko prestopa meje vodilnih napevov izvirnikov ter se tako pravzaprav dotika melosa svetovnih kultur, šeg in navad. Tu je znamenita »Moj očka ima konjička dva« podložen skorajda z ritmom bossa nove, kot bi jo po svoje »zasukal« v aranžmajih sam Stan Getz, ali skorajda gospelovska jazzy skušnjava v »Barčica po morju plava«. Ob tem je kar pogosto pristop tak, da glasbeniki vrinjajo v prepoznavni vodilni melos linije v kombinaciji z moli, vendar ni strahu, da bi druščina izgubila rdečo nit v tem svojstvenem glasbenem eksperimentu. »Plenička prala je« je denimo popolnoma predrugačena v vodilni melodiji. V tej skladbi kombiniranje soul in R&B glasbe z mehkimi smooth jazz kontrasti v ritmičnih rešitvah in melosu, ni oddaljeno prav dosti od komercialnih trikov s kakršnimi so v osemdesetih uspeli Sade.  Tu je »Ko študent na rajžo gre«  s posrečenim združevanjem jazza in »kavbojke« glasbe (banjo), nadalje posrečena nadgradnja tradicionalnega etno melosa z osnovami jazz funk fuzije v »Jaz pa grem na zeleno travco«.

Glavna stvar albuma »Etnosoul« je Evin vokal. Ta je prožen, mehak, krhek, zna deviško zavajati in vabiti (Šetala se gori doli), prav tako pa nagajivo žgečkljati. Izredno prijetna barva glasu, ki jo nadgrajuje v interpretaciji Evina senzitivnost in iskreno predajanje občutjem, kar je predpogoj, da glasba na »Etnosoul« lahko učinkovito diha. Shizofrenično disonantna jazz nota v »Trzinka« je ob trivialno lahko rešljivem in repetitivnem vodilnem napevu ljudskega izvirnika, pravzaprav nujna, da prenese poslušljivost in aranžersko smelost, ki daje predelavi te verzije kredibilnost v uvrstitvi na seznam skladb zgoščenke.

Spremljevalna ekipa glasbenikov je vražja. So šolani in prekaljeni, ki jim reklo smooth jazza teče v krvi. Tako gradijo okrog Evinega vokala sočno kontrastiran, organski spekter bogatih zvočnih kulis, ki jih gradijo različna pihala, klasični klavir, žgečkljive violine (Vsi so prihajali) in klaviatur, ob neobhodni rabi akustične kitare v spremljavi. Da ne dolgovezim.

O potresnih sunkih novo začrtane avantgardne glasbene usmeritve, ki bi bili plod avtorsko izrazne art pronicljivosti seveda to pot ni govora. Prav tako smo bili že v preteklosti priča zabavnim eksperimentom predelava slovenskega tradicionalnega etno melosa. Vendar navkljub temu unikaten in poseben album, to pa je bistvo, ki privlači!  V prvem hipu navidezno (ali »na uho«) zabetonirana forma konstante tradicije melosa ponarodelih slovenskih »podoknic« je torej lahko spremenljiva. Lahko rečemo utrgano posrečeno kombiniranje s polnim učinkovanjem. Album »Etnosoul« je v celokupnem seštevku sproščena in silno zabavna skušnjava, ki bo privlčna zlasti za tiste, ki iščete neobičajno. To pot v običajnosti. Prav zato se bo s tem izdelkom brez težav poistovetila večina življa doline Šentflorjanske. Značilni predznak slovenskega etno melosa ostaja ob vsem eksperimentu jasno ohranjen in izpostavljen.


Skladbe

1. Šetala se gori doli
2. Moj očka ima konjička dva
3. Barčica po morju plava
4. Pleničke je prala
5. Žabe svatbo so imele
6. Vsi so prihajali
7. Ko študent na rajžo gre
8. Jaz pa grem na zeleno travco
9. Škrjanček poje
10. Ob bistrem potoku je mlin
11. Trzinka
12. Tam dol na ravnem polju

Glasbeniki

Eva Hren - vokal
Blaž Grm - klaviature, piano, bas kitara, bobni, tolkala, zbor

GOSTUjOČI GLASBENIKI:
MArko Boh - klaviature, zbor
Marko Gregorič - zbor
Klemen Kotar - saksofon
Andraž Mazi - električna & akustična kitara

 


Komentarji



 

Sveže vsebine

  • Novica
    Raven bodo izdali novi koncertni dokument!
  • Novica
    Burning Witches predstavljajo besedilni...
  • Novica
    Mark `Shark`Shelton in David T. Chastain...
  • Novica
    CoreLeoni predstavljajo video za skladbo `All...
  • Novica
    Mark Knopfler & Band, sobota, 29.06.2019,...

Hitre povezave

  • Zadnje novice
  • Prihajajoči dogodki
  • Oglaševanje na našem portalu
  • Kontakt

Naši partnerji

  • Kurz Rock Vibe Music Promotion
  • Metal Heaven Records
  • Concertica
  • Vivo Concerti
  • Cvetličarna
  • Universal Music Slovenija

©2006-2025 www.RockLine.si. Vse pravice pridržane.

na vrh