ShadowIcon so slovenska simfonična power metal zasedba, katere rojstni zametki segajo v leto 2005. Nenehne spremembe v postavi, katerim je botrovalo iskanje glasbene vizije, je zasedbo poenotilo pred dvema letoma do mere, da je studijski prvenec postal realno dosegljiv cilj. ShadowIcon so pravzaprav šele proti koncu leta 2009 konsolidirali zasedbo tudi z vokalom. Točneje vokalistko.
Že nekaj let ustaljena floskula "simfonični power metal" danes pač ne sproža več takšne čuječnosti, kot jo je še leta 2005, vendar pa je treba takoj izpostaviti, da so ShadowIcon kanček drugačna skupina. V širšem sodijo vsekakor v rang občega simfo power metal obzorja zasedb, ki jo morate ljubitelji zasedb Epica, Within Temptation, Leave's Eyes, Nightwish, Delain,.... absolutno preveriti, obenem pa ponujajo svoj pristop.
Gre za glasbenike, ki imajo že nekaj kilometrine za seboj, ki imajo jasno izdelano vizijo, za katero stoje družno in složno, kar pa je najbolj pomembno, povezuje jedro vse zgodbe odličen občutek skupine, za aranžiranje in implementacijo glasbenih idej na učinkovit način z mnogoterimi razpoloženjskimi stanji, ki v nenehnem dinamičnem kontrastiranju poslušalca posrkajo vase in ga lahkotno odpeljejo v nedrje nove glasbene pustolovščine. Ob tem se asociacija, da so ShadowIcon perfekcionisti, ponuja kar sama od sebe. In to se čuti. Bend je v času snemanja albuma iskal bobnarja. Ker v iskanju perfekcije ni hotel stvari prepustiti naključju, se je za pomoč obrnil k odličnemu legionarju Juretu Dolesu. Nadalje so ShadowIcon zbrali dovolj volje, poguma in moči, da so poslali svoje posnetke v nadaljnjo zvočno obdelavo v Nemčijo. Tam je za miksanje albuma poskrbel Thomas Geiger, za zaključno masterizacijo, pa sam Charlie Bauerfiend. Naj omenimo, da je slednji produciral zvok albumov skupin Saxon, Rage, Gamma Ray, Helloween,. Blind Guardian, Angra, HammerFall. Torej? Ni vprašanja. "Empire In Ruins" poseduje fantastičen zvok!
Zasedba ni želela ničesar prepustiti naključju. Od lično oblikovane naslovnice albuma bogate motivske simbolike vezane na ozadje glasbenega koncepta albuma, do skrbi skupine nad optimiziranjem zvočne slike, ki ponuja možnost učinkovitega zbližanja z glasbeno informacijo skupine. Album je konceptualiziran in vsaka izmed 14. točk dodatno podkrepljena v knjižici z bogato spremno besedo. "Imperij v ruševinah" se nanaša na zaton rimskega imperija, zgodba pa se prične z atentatom na Julija Cezarja. Ostale avanture, vključno z nesrečno ljubeznijo med Kleopatro in Markom Antonijem, pa so zapisane v zgodovinskih učbenikih, zato se osredotočimo na glasbo.
ShadowIcon so se lotili zadeve poglobljeno. Osnovne kitarske riffe so velikopotezno "razpeli" z izjemno bogatim in izzivalnim sporočilom orkestralno simfoničnih aranžmajev. Ravno to smelo kombiniranje, ki se naslanja seveda na jedro oživljanja izbranega koncepta, dosega želeni resničnostni učinek nizanja visoko vibrantnega vzdušja na albumu. Kot se v zgodbi srečujeta vzhod (Egipt) in zahod (Rimski imperij), si podajata v glasbi roko aranžiranje slikovito zabeljeno z arabeskami, kot tudi čistimi linijami zahodnoevropskega klasicizma. Zasedba je tu dejansko posvetila veliko časa za piljenje slehernega detajla v posameznih skladbah. Ne glede na dolgo minutažo izdelka in kar 14. skladb in ne glede na to, da ShadowIcon ne ponujajo glasbene revolucije, gre za album, ki niti za hipec ne dolgočasi in v vsebini ne deluje prazno, puhlo, ali brez značaja, povrhu vsega, pa ni hitro osvojljiv in zahteva večkratno rotacijo v vaših CD predvajalnikih!
Kljub temu ni nikakršnega strahu, da bi se slučajno ShadowIcon zapletli v komplicirano aranžiranje in zategadelj fragmentacijo izdelka, česar simfonični power metal nikakor v svoji osnovi tudi ne prenaša (ali zelo slabo prenaša). Album je bogat v informaciji, nikakor pa ne kompleksen, čeprav je njegovo snovanje zahtevalo popoln fokus nad piljenjem podrobnosti, kar pomeni, da je zahtevalo delo na njem široko odprt in kompleksen pristop.
ShadowIcon so v tem atributu izšli triumfalno iz bitke, zato je to zelo kvaliteten album. Je vseskozi dinamično pretočen, v vzdušjih iskreno prepričljiv, ShadowIcon pa so si z njim, v že davno prenasičenem žanru, uspeli izboriti še nezapolnjen košček pod svobodnim soncem glasbene ustvarjalnosti, kar jih umešča na posebno mesto v tem žanru. Delujejo "skandinavsko", torej delujejo izzivalno, modno, zato že sam prvenec dosega tak nivo kvalitete, ki se brez težav kosa z vsebino najvidnejših studijskih dosežkov skupin, ki so pravzaprav glavne nosilke omenjenega žanra!
Prelivi aranžmajev za klaviature in kitare delujejo izjemno prožno. ShadowIcon posedujejo občutek za izredno dinamiko valovanja vzdušij ravno na podlagi, ki jo generira prožnost simbioze bivanja teh gradnikov na albumu. Kjer se znajdejo klaviature v ospredju, se potuhnejo kitare v riffovski zid ozadja in obratno. Kjer je riff centraliziran, se ga klaviature prožno oprimejo in atmosferično polno nadgradijo. To je preprosto kemija, ki deluje med člani ekipe in preprosto rezultat odličnega sporazumevanja med glasbeniki, v želji po jasnem podajanju in intenzificiranju posameznih idej albuma. Ob tem je treba imeti v uvidu tudi to, da sta v zasedbi dve kitari. Tudi tu deluje složnost na izjemno visokem nivoju idejne pragmatičnosti. Ko ena kitara vodi riff, ga druga z jedrnatimi okraski učinkovito "pretrza", ali nadgradi z drugačnim motivskim ornamentom, seveda je z nami tudi harmoniziranje zvoka klasične rabe kitar v tercah, zlasti pa polno vžiga multipla vpetost rabe "arabesk" na albumu. Kitarista skrbita tudi za jasni karakter samih solaž. V njih ne razsipata s toni, pač pa ustvarjata solaže tako, da so te v prvi vrsti podrejene vzdrževanju visoko razpoloženjskih stanj in so absolutno podrejene vodilnim motivom jasno definirane melodične kompaktnosti.
Album je tako bogat v informaciji, da se ga vseskozi drži koprena nepredvidljivega razvoja dogodkov na njem, pa čeprav govorimo o osnovni izhodiščni togosti same "simfo power metal" šablone. Ker se ta album posluša v enem kosu, niti nima smisla izpostavljati njegovih vrhuncev, ali posameznih skladb. Preprosto! Polno vžiga lahko le, ko se ga posluša v enem kosu. To je v primeru "Empire In Ruins" pravilo številka 1. Ob vsej motivski variabilnosti, pa "Empire In Ruins" vseskozi ohranja rdečo nit in prepoznavnost "simfo power meta"l gravure, ki je usmerjena na učinkovito graduirano stopnjevanje vzdušij epsko bombastičnega učinkovanja, ki se vzpenja od kitice, preko predrefrena do "crescenda" v refrenskem napevu.
Obvezno pa vsa stvar ne bi funkcionirala brez prave vokalne interpretacije. ShadowIcon so integrirali v ekipo šele v zadnjem hipu pevko! Komaj 21. letna Ana, se je izkazala za zadetek v polno pri izbiri. V zvočni sliki je njen vokal zadržal tisto pravo ženskost, deviškost, krhkost, milino in bridko koprnenje, ki učinkuje v slehernem momentu albuma. V najbolj sofisticiranih pasažah, kjer jo spremlja le klavir, ali bombastičnih power metal napadih! V aranžiranju vokalnih napevov, se pridno drži srednjih leg in ne sili v višavja, ki bi parala ušesa. Še več. ShadowIcon so premeteno harmonizirali njen vokal in tako dodatno razširili ter tako še zgostili vsebino zvoka in nadgradili dinamični pretok mnogoterih vzdušij albuma. Prepričljiva je tudi raba angleščine! Tudi v izjemni produkciji aranžiranja samih vokalnih harmonij, se pravi več delnih vokalnih napevov, postavljajo ShadowIcon s tem prvencem meje "občega slovenskega dometa" v tem atributu na visok nivo, ki bo tako lahko služila hvaležno kot mala učna urica in zgled drugim Slovenskim metal in rock skupinam. Zlasti tistim, ki podrejajo svoj glasbeni izraz iskanju melodičnega optimuma.
Da zaključim. Vemo kako so redke izdaje metalskih albumov, ki jih skreirajo slovenske skupine. Kadar se to zgodi, je to res lep in izjemno vreden dogodek za naš prostor. Ne glede na kakovost njegove vsebine. V primeru ShadowIcon pa lahko brez dlake na jeziku rečemo, da gre za absolutni presežek občega dometa Slovenskih metal skupin. To je album, ki je vrhunsko opremljen od glave do repa. Prvovrstno v pronicljivo prepričljivem podajanju glasbene informacije, ki neboleče odpelje poslušalca na sladko glasbeno avanturo posebne sorte, do vseh ostalih podrobnosti, ki so po umetniški plati esencialne v doseganju polne impresije tega izdelka. Od oblikovanja naslovnice, zabeljene knjižice, lične digipack embalaže, predvsem pa prevzame poslušalca njegov odlični zvok. Za vsem tem se iskri izredna umetniška vrednost tega izdelka.
S tem albumom so ShadowIcon postavili nov mejnik, ki mora v prihodnje pozitivno prebuditi preostale slovenske metal skupine, da se lotijo stvari celovito in na način, s katerim bodo izzivalno konkurenčne najboljšim studijskim delom zahodnoevropskih, skandinavskih, britanskih in ameriških skupin! Velike glasben talente slovenskih glasbenikov in glasbenih interpretov je treba nujno ponesti v razviti svet! In ShadowIcon se tega tudi polno zavedajo. "Empire In Ruins" ne prinaša glasbene revolucije, je pa odličen studijski prvenec, na katerega mora biti ne le skupina, pač pa vsa slovenska javnost odkrito ponosna. To je album, ki skupini odpira vrata široko na stežaj, da se prebije v prihodnje na vidno mesto v družbi najboljših izvajalcev mednarodnega prizorišča v glasbenem žanru, ki mu pripada. "Empire In Riuns" je, kot prvenec, občudovanja vreden izdelek. Album, ki ga boste lahko uživali in odkrivali dolgo časa. Ko pa preteče vrsta let po njegovi uradni izdaji in se bo vaš pogled na polici vaše zbirke CDjev nekoč znova ustavil na njem, bo v vas vselej vzbudil pozitivna spoštljiva občutja.

na vrh