Anavrin je izkušena ljubljanska alternativna rock zasedba močne art paradigme, ki je v letošnjem letu napolnila svojih prvih 15. let delovanja. Očitno se prazniki za Anavrin zgodijo na vsakih pet let. Uporabljajo torej večkratnik števila pet. Tako je leta 2004 izšel studijski prvenec »Juice!«, leta 2009 drugi album »Atopic« in v letošnjem letu naposled tudi tretji z naslovom »Domina«.
Glede na dolgoživost, a navkljub temu skromno število izdaj, gre verjeti da so Anavrin pač perfekcionisti. Preden se lotijo izdaje albuma preverijo, da je resnično vse na svojem mestu. Zagotovo pa drži nekaj. Gre za ekipo izkušenih in cenjenih glasbenikov, ki so svoje usluge svoje čase nudili, ali pa jih še nudijo izvajalcem, kot med drugim: The Stroj, Zoran Predin, Gušti, Tinkara Kovač, Adam! Torej je njihov delavni urnik dnevno konkretno obtežen.
Anavrin so veliko prahu dvignili zlasti v obdobju nastajanja drugega albuma »Atopic«, ko so vzbudili zanimanje celo na Britanskem otočju, kjer so v tamkajšnjih studiih Londona deloma posneli material za album »Atopic«. Skratka. Anavrin je zasedba, ki je vselej gojila okusno embalažiran rock alternativnega odzvena, privlačne muzikalične note ter krepostno ritmično okovje, ob tem ap od vselej razvijala svojo prepoznavno glasbeno formo.
»Domina« prinaša absolutno zrelostno nadgradnjo prejšnjih dveh studijskih izdelkov in potrjuje, da se Anavrin, kot skupina razvijajo po zdravem principu glasbene evolucije. Zvok je zrasel v sočnosti. Glasba v sami idejni razgibanosti prav tako. Novi Anavrin hodijo po prefrigani uravnilovki med organskim zvočnim tenom, ki mu spretno vgrajujejo moderno embalažiranost razmazanih zvočnih struktur, kar oznanja značajsko lastnost skupine, da je ta vselej rada rokovala z eksperimentalnim krivenčenjem zvoka.
Anavrin gradijo na čvrstem, tudi rožljavo hrumečem ogrodju ritmične strukture, kjer so bobni kontrastno obarvani z debelo bas nogo. Ritmi so navadno preprosti, plesni, a hipoma učinkujoči. Ta princip je izjemno učinkovit v deli, kjer se kitarske fraze potuhnejo v ozadje in dobimo le izraziti kontrast med Damirjevim specifičnim vokalnim pristopom, ki mu gošča nižjih tonov spremljave bas linij daje poseben izrazni lesk, skladbam pa posebno atmosferično kvaliteto. Na taiste nizke tone »pripenjajo« fantje razgiban zvočni pletež mnogoterih podob v rešitvah kitarske igre. Od izrazito masivnega zvočnega zidu do pretkano sofisticiranega »polnjenja« ozadja spremljave. Takšen primer združevanja obeh principov v eni zgodbi je ujet v skladbi Okno, zagotovo enem ožjih kandidatov izbora za tretji single! Kontrast med sofisticirano kitico in refrenom, ki je oborožen s plazovito masivno riffovsko strukturo, je še posebej invazivno učinkujoč! Anavrin zadržujejo skozi album atmosferično zazrtost mračnega dotika, kar je značilnost alternativnega rock dosjeja, obenem pa jih izreden občutek za definiranje vodilnih melodij, zbližuje z občo dostopnostjo rotacijam na radijskih frekvencah.
V vso to aranžiranje razgibanih zvočnih struktur je vpet karizmatični vokal Damirja Lisice, ki se je z leti razvil v odličnega interpreta velike podoživetosti in srčnega podajanja sporočil v verzih. Bodisi, da pristopa z grleno dominantnim vokalom (Klofuta), ali pa umiri vokal skozi mehkobno zazrtost struktur imenitno zapakiranih liniji v skladbah Mir, Hiša iz kart ali Soba zrcal. Seveda pa je Damir najmočnejši, ko krmari med obema principoma, kot je to v naslovni skladbi Domina. Anavrin so lahko tudi zabavno šegavi, kot je to podano v skladbi Klofuta. Skladbe na albumu »Domina« so vsebinsko izredno močne. Posedujejo izredno definiranost, melodično grabežljivost, pravi moment udarnosti, to je rockovske nabrušenosti in jasno je, da bo mnogo izmed skladb tega albuma preraslo v prihodnje koncertne favorite občinstva!
V oziru zorenja glasbenikov znotraj zasedbe Anavrin je veliko doprinesel tudi ustvarjalni izlet Aneja Kočevarja in Damirja Lisica poimenovan Adam in izdaja albuma »Alfa«. Ne le da sta del svoje glasbene percepcije, značilen za Anavrin prenesla k Adam, pač pa sta pridobljene izkušnje znotraj ustvarjanja z Adam, prelila tudi na nove Anavrin. In to se obče čuti na novem izdelku!
Anavrin se poslužujejo tudi trendovskega principa za katerega je značilno polnjenje prostora z »oh-oh« napevi, ki dodajajo skladbam atmosferični občutek buditeljstva, svečanosti. A to zapakirajo znotraj aranžmajev učinkovito, na natanlčno9 odmerjena mesta, kjer je jasno, da bodo učinkovito razgibali razpoloženjska stanja, obenem pa zadržali svoj karakterni dosje glasbene izpovedi. Takšna je Kralj, Habanero, Mir, pa Drobtine. V najkrajši skladbi albuma, a rockovsko vročični Tok, preizkusi svoje vokalne talente povsem kredibilno tudi kitarist Leon Kolenc.
Uvodna Mesto idej, ki je že kot single nakazovala, da bo novi album prinašal evolucijski odmik novih Anavrin na višji kakovostno izrazni nivo, je svečano ozaljšan z okusno integracijo godal, ki spremljajo skladbo temelječo na plesnem ritmu in odličnem prehodu iz buditeljske kitice v speven refren. Tudi skladba Premalo enakih, ki sledi buditeljski koračnici Mesto idej, velja za nekakšen sofisticirani dvojnik prejšnje. Ko smo govorili prej o tem, da se je skupina koncizno odločila razširiti svoj izrazni diapazon in da pristopa bolj večplastno v percepciji glasbene informacije, kot kdaj koli prej, ne smemo zaobiti zaključne Diham zrak. V njej je organski pletež z dodanimi tamburicami absolutni zadetek v polno, kompozicija pa nakazuje, da bi se k tej skladbi v aranžmajih brez težav priključil cel simfonični orkester. Mojstrovina, ki sklene album »Domina« v celoto izbrušenih in visoko definiranih skladb. V aranžiranju, v zvočni obdelavi, v izrednem pletežu organskosti in zvočnega eksperimenta ter čutnega podajanja sporočil, ki temeljijo na odličnih besedilih, Anavrin do tega dne zagotovo še niso tako prepričljivo vžigali. »Domina« je nova prekretnica izraznega zorenja in poglabljanja unikatne in samonikle zvočne glasbene izkaznice skupine, ki se ne boji, spogledovanja z zvočnim eksperimentom in zategadelj z novimi zvočno stilskimi izzivi na svoji poti zdrave evolucije. »Domina« je torej zrcalo velike artstične zrelosti zasedbe Anavrin!

na vrh