• Domov
  • Kontakt
  • Oglaševanje
Rockline - spletni portal za rockerje



  • Domov
  • Novice
  • Recenzije
  • Reportaže
  • Intervjuji
  • Rocklajna
  • Izvajalci
  • Dogodki
  • Nagradne igre
  • RockLine TV

Iskanje po strani

Koledar dogodkov

december 2025

Prejšnji mesec Naslednji mesec
 
December 2025
P T S Č P S N
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Dan D: DNA D - `beli album`

03. september 2015 Aleš Podbrežnik Dan D

Trajanje albuma: 32:15
Produkcija: Žarko Pak
Datum izdaje: 2015
Založba: ZKP RTV Slovenija
Možnost nakupa: Klikni za nakup
Ocena:
 4.0
Dan D: DNA D - `beli album`

Po šestih letih se na sceno z novim avtorskim materialom sklenjenim v nov dolgometražni studijski izdelek vračajo Dan D. Dan D je skupina velikih talentov in bogatih izkušenj. Stvari, ki se jih lotevajo ti prekaljeni glasbeniki, nikdar ne prepuščajo naključju in njihovi avtorski izdelki so vselej dostavljali glasbeno čtivo polnokrvno otipljive substance. Pristno kar se da. To pa so Dan D vselej dosegali skozi zdravo evolucijsko pot in artistično zorenje.

Naj razčistimo takoj na začetku bistvo nove zgodbe o Dan D! Tu je namreč le prva polovica albuma »DNA D«, druga izide 1.11.2015. Kdor si bo omislil fizično obliko tega albuma, bo kaj hitro ugotovil, da je v embalaži prostor še za en CD, na katerega pa bo moral še malo počakati! Torej recenziramo le prvo polovico albuma! To pa je nekoliko nehvaležno opravilo, saj bo po 1.11.2015 ta album treba nujno poslušati v celoti. Najprej prvi CD in nato še drugega, da bo vsa poanta lahko sploh polnokrvno vžigala!

Po več, kot lepem uspehu turneje Tiho, ki je dal album »Tiho« (2013), kjer so fantje svoj klasični material slekli in mu nadeli povsem drugačno aranžersko preobleko v kateri so primat prevzele žlice, kuhalnice, strgalniki itn…, se je bend odločil za novo radikalno potezo. Dan D so namreč od vselej sloveli po iskrivih domislicah kar se ubiranja novih artističnih potez tiče. Tako so tudi za album »DNA D« potegnili izza rokava nekaj nadvse prijetnih presenečenj, ki ohranjajo veliko karakterno svežino glasbenega dosjeja skupine. Bend se je tako zatekel k sami izvorni poanti rock'n'rolla. K izvorni informaciji. K tistemu kar v živem svetu nekako generira niz informacij zbran v molekuli dezoribonukleinske kisline (DNA), s čimer vstopamo izzivalno na polja molekularne genetike. Ali se rock'n'roll deduje? Iz generacije v generacijo? Obstaja v naših alelih zapis za kaj takšnega? Osnova se nahaja natanko tam. To je neizpodbitno.

Tako so pristopili Dan D k novemu materialu zelo bazično. Materiala je v 11. skladbah  tako komaj pol ure. Brez pretiranega »olepševanja« vodilnih motivov, »DNA D« ne pozna niti tiste »prijazne« poezije, ki smo jo navajeni od vselej »prikupno otožnega« Tokca. To kar smo dobili na albumu »DNA D« je »tiho« nakazoval že novi material, ki so ga Dan D predstavljali na turneji Tiho z novimi skladbami Rekli so, Kamn in Čuti se kot konec sveta. Slednja je za novi album prerasla v skladbo Kozlam, Rekli so pa v skladbo Kurbin sin. Dovolj je bilo »olepševanja«, tudi Tokac je končno pokazal svoje jeznorite punkerske zobe! Osnovni aksiom rock'n'rolla je tudi zdrava provokacija, satira in parodija, zabeljena z dobro dozo črnega humorja. Ob tem gre v štric pravi moment šok terapije, ki jo generira zdrava provokacija s katero se sleherni rocker spravi v obračun nad zatohlo rigiden svet tabujev. To je izvorna srž rock'n'rolla. Nedavna so Mi2 usekali z albumom »Čista jeba«, pa so Dan D odprli album s skladbo Kozlam ter podkrepili sladko uvodno perverzijo z njenim še slajšim nadaljevanjem v Kurbin sin.

Z »DNA D« so se Dan D torej spustili z »nebes« na realna trda tla! Tla izvornega formata rock'n'rolla, ki mu v 100% pristopajo Dan D-jevsko. In kaj torej prinaša torej nov izdelek? Kozlam je skladba, ki jo vodi klasični kitrski riff, po vzoru AC/DC. Da pravilno berete. Za to skladbo so Dan D povabili v studio Gregorja Skočirja (Big Foot Mama), Toneta Kregarja (Mi2), Jerneja Dirnbeka (MI2), Tomija Megliča (Siddharta) in Boruta Marolta (Niet), da v družbi Tokca na vokalih družno odtulijo uvodno udarno hardrockovsko mašo. Lucidno besedilo burne otvoritve poseduje izvedbeno silovitost in strast. Kurbin sin vnaša dozo artizma v punkovski značaj, poezija ohranja všečno dozo zafrkljivosti, Dan D štos pa se navzame dopadljive konture kakšnih The Ramones ali zgodnejših del Billy Idola. Brat moj obrne energijo albuma na glavo, Tokac je v produkciji in pristopu shizofreno odtujen, kot bi njegova pridiga prihajala iz druge galaksije, ekstraterestričen vokal. Diskoidni ritem in punkovski žvenket kitar raziskujeta ob družbi klaviatur vzporednice s staro šolo »new wave-a«, ko se je punk pričel pajdašiti z elektroniko. Hlapec velja za tipičen slovenski punkrock komad, tudi Tokac pristopi odrezavo in nosljavo, komad bi lahko v neki drugi zgodbi posvojili tudi Niet. Slečeno ter brez slehernega kompliciranja, a znatno bolj pospešeno, ponovijo fantje  takšno zgodbo kasneje s skladbo Odrešitev. Rockovsko nasršenost začetnega dela albuma razbremeni plaha, a žgečkljiva SKA nagajivka Mama ne dovoli. Sonca dva na moč približa prefinjenost komponistične plati skupine. Čeprav je znova uporabljen diskoidni ritem, opremljen z razmazanim žvenketom akordov, vodi Tokčevo vokalno prožnost (polno tenkočutnosti) vključevanje minimalističnih trikov na klaviaturah, ki prav zavoljo učinkovite rabe  aksioma »manj je več«, dodajajo pomemben element razpoloženjskega učinkovanja skladbe. Dan D razvijejo v tej skladbi tudi optimalno muzikaličnost. Skladba Zdaj gre zares pa je zanimiv »hibrid«. Odpira se s klasičnim starošolskim kitarskim riffom, ki pa se v nadaljevanju navzame umazane punkovske nalezljivosti. Le tej delajo družbo novovalovske klaviature zgodnjih osemdesetih. Kot bi skušali The Cult igrati Deep Purple (vem, omemba slednjih se bere skoraj bogokletno), sintetizatorje pa bi pri tem ukradli zgodnjim Simple Minds. Navržbe so namerno bizarno karikirane, da se predhodno (preden sami slišite skladbo) laže soočite s samo osnovno strukturo skladbe, ki pa sicer odzvanja v vsem prepoznavno Dan Djevsko!  Usekano uspel eksperiment.  Za finale je na albumu »skrita« priredba skupine Niet za skladbo Lep dan za smrt, ki Tokčevi glasovni barvi neverjetno godi.

Prvi del zgodbe o DNA D je torej prijetno presenetil in šokiral. Oddaljen je miljo stran od albuma »Ura leta za ekstravagantne ptice« (2009), a je v vsem zaznamovan s strogo prepoznavnim Dan Djevskim pristopom. Zato bo toliko bolj zanimivo prisluhniti njegovemu nadaljevanju. Računamo na nadaljevanje polno pogumne artistične samo-izzivalnosti skupine Dan D, ki jo od nekdaj svobodoljubno generira in poganja zdrava, spontana in nevsiljena razvojna sla po kreaciji avtorske samoniklosti. 


Skladbe

1. Kozlam
2. Kurbin sin
3. Brat moj
4. Hlapec
5. Mama ne dovoli
6. Odrešitev
7. Ona sanja
8. Solze iz neba
9. Sonca dva
10. Zdaj gre zares
11. ...

Glasbeniki

Tomislav Jovanović (Tokac) - kitara, vokal 
Marko Turk (Tučo) - kitara 
Boštjan Grubar (Bošti) - klaviature 
Nikola Sekulović - bas kitara 
Dušan Obradinović (Obra) - bobni 


Komentarji



 

Sveže vsebine

  • Novica
    Raven bodo izdali novi koncertni dokument!
  • Novica
    Burning Witches predstavljajo besedilni...
  • Novica
    Mark `Shark`Shelton in David T. Chastain...
  • Novica
    CoreLeoni predstavljajo video za skladbo `All...
  • Novica
    Mark Knopfler & Band, sobota, 29.06.2019,...

Hitre povezave

  • Zadnje novice
  • Prihajajoči dogodki
  • Oglaševanje na našem portalu
  • Kontakt

Naši partnerji

  • Azalea
  • Seolution
  • Dirty Skunks
  • MC Krško
  • Zed Live
  • On Parole Productions

©2006-2025 www.RockLine.si. Vse pravice pridržane.

na vrh