Werefox, ne dolgo delujoči, a po stažu izjemno izkušeni kolektiv štirih prekmurskih glasbenikov, nadaljuje pot, ki jo je začrtal pred tremi leti izdani studijski prvenec skupine z naslovom »I Am Memory«. Novi album z naslovom »Das Leid der Maschinen« evolutivno poglablja, razširja in obenem neguje zastavljeno glasbeno usmeritev prvenca, ki je svojevrstna glasbena slikanica alternativnorockovskih razgledov oziroma v mnogočem zvočno slogovni kumulus preteklih glasbenih udejstvovanj članov skupine, na čelu s Psycho-Path, Sphericube in Manul.
“Das Lied der Maschinen” je glasbeno izpiljen dosežek, inteligentnega artističnega formata, kjer si bogata sporočilna vrednost in glasbeno aranžiranje vseskozi stojita v odličnem zaznavnem medsebojnem dialogu neverjetno smiselnega dopolnjevanja. Album seje mračne postapokaliptične razglede prihodnosti, kjer je pravzaprav vsa čustvena in duhovna inteligenca moralno oropanega človeka prelita na stroje, ki v njegovi popolni odtujitvi od narave, oživijo pravzaprav na mestu človeka, medtem ko se človeški individuum pogrezne v programsko vodeno lupino brez barve, vonja in okusa. Vsa zgodba, ki jo razkrivajo besedila delujejo v vsej bizarnosti naravnost srhljivo. Z nekaj malega domišljije najdeš ob takšnih razgledih v današnji dobi, prenekatero smiselno vzporednico naše stvarnosti, ki jo živimo (in zmotno slavimo). Distopična, tudi Orwellovska, pretkano zapakirana družbeno kritična naravnanost izdelka. Predstavljajte si, da nekoč v neki ne ravno oddaljeni prihodnosti globalnega enoumja Veliki brat razglasi, da sta čustvovanje in duhovnost bolezensko stanje posameznika,ki ga je treba nujno zdraviti (preganjati z ognjem in mečem)?
Atmosfera albuma je hladna, deluje odtujeno, razčlovečeno. Ženski vokal je strogo avtoritativen, skozi večkrat namerno repetitivno poudarjene verze v skladbah strogo discipliniran, če ne že kar pretirano koncizen, vendar na sleherni točki albuma globoko pri stvari, ko gre za oživljanje verzov. Nosi pa pristop in barva glasu nekaj vsebinskih podobnosti z vokalom zasedbe The Cranberries. Na trenutke že kar fantomska, če ne kar »ekstraterestrično zamaknjena« vokalna predstava Meleé, je torej eden osrednjih magnetov podobe tega albuma. Visoka muzikaličnost izdelka, ki jo generira vokalna predstava, je večkrat ujeta v nasršen alternativno rockovski primat plazovitih kitarskih fraz (možni so izrazni »medklici«, ki zadišijo po stoner rocku), v sofisticiranih delih pa se kitare mojstrsko minimalistično potuhnejo v ozadje, skozi kreacijo novih zvočnih krajin, ki tako »božajo« vokalno predstavo. Tudi ritmična kinetika je kontrastna v zvočni sliki in predstava preprostih, a čvrsto ustreljenih ritmov, ki dostavljajo skozi album kratkih in jedrnatih, a prožnih gibov oziroma aranžerskih korakov, celo nekaj plesnosti oziroma pop sentimenta.
Ta album odpira Werefox vrata na stežaj za učinkovito konkuriranje na mednarodnem prizorišču. Zakaj? Skriti poker asov nosi skupina v močni artistični definiranosti ter izvrstni produkciji. Artistična vizija kvarteta je torej jasna in prepoznavna. Ob izvrstni grabežljivo živi produkciji, ki je modno všečna in ob mračni atmosferi, evocira zvočna estetika tega izdelka tudi njegovo mistično zazrtost, kar krepi tudi tipski geografski odtis melanholije meglic »posrkanih« v vsebino izdelka s prekmurskih ravnic. Zato ni težko razbrati jasno definirane glasbene vizije artistične svojevrstnosti in unikatne avtorske prepoznavnosti zasedbe, ki jo novi album učinkovito širi in poglablja.
“Das Lied der Maschinen” hipoma zgrabi in prebudi v poslušalcu slikovit pejsaž mnogoterih razpoloženjskih stanj, strasti in emocij. Je izdelek filigransko odmerjenih potez zvočnega minimalizma, ki kreira bogato strukturo aranžiranih skladb. Samo ogrodje skladb omogoča v prihodnje več smeri artističnega zorenja in evolucije. Ena takšnih možnih vizij nadaljnje artistične evolucije je npr. potencialno koketiranje z zvoki elektronike in industriala. Pustimo se torej prijetno presenečati tudi v prihodnje. Werefox so torej zgodba, ki je po izvrstnem prvencu, z novim albumom artistično še zrelejša in izpovedno še bolj drzna ter definirana. In kot rečeno. Skupina pripravljena na osvajanje mednarodne glasbene scene. Naj tokrat zaigrajo in zapojejo za vas stroji.

na vrh