»Criminal Tango« je bil dvanajsti studijski album britanske artrockovske institucije Manfred Mann's Earth Band in njihov drugi dosežek na katerem sta se istočasno pojavila odhajajoči pevec in občasni kitarist Chris Thompson in nekdanji kitarist/pevec Mick Rogers, ki se je odločil vrniti v svoj najljubši glasbeni kolektiv. Thompson in Rogers sta se pred tem skupaj pojavila na albumu »Chance« (1980) ter na mojstrovini »The Roaring Silence« (1976), vendar je Mick pri slednji umetnini sodeloval samo v vlogi gostujočega, stranskega pevca.
Thompson, ki je bil po potrebi tudi imeniten kitarist, čeprav ga je poglavar banda, kultni južnoafriški klaviaturist Manfred Mann, najrajši angažiral v vokalni vlogi in to na njihovih največjih hitih, je bil glavni pevec te legendarne skupine že od leta 1976 dalje, čeprav jih je konec sedemdesetih za kratek čas začasno zapustil, da bi se posvetil solo karieri in svojemu tedanjemu projektu Night. Izjemna čustvena, izpovedna in tehnična moč Chrisovega vokala je bila porok uspeha nekaterih najbolj priljubljenih Manfred Mann's Earth Band zimzelenov. Kako visoko je gospod Mann čislal Thompsonov prispevek nazorno pove dejstvo, da je »Criminal Tango« izšel pod nazivom 'Manfred Mann's Earth Band feat. Chris Thompson'. Kljub temu je Chris svoje pajdaše po izidu »Criminal Tango« (vnovič) zapustil, tako da je Rogers, ki je na tem albumu prispeval kitaro in spremljevalni vokal, po letu 1986 za nekaj časa spet postal glavni pevec.
Po predhodnem albumu »Somewhere in Afrika« (1983) in njihovemu zadnjemu velikemu hitu »Runner« je popularnost Manfred Mann's Earth Band začela naglo upadati, saj so se tedanji trendi znotraj glasbene industrije spet temeljito zasukali. Mannova tovarišija kljub temu na »Criminal Tango«, ki vsebuje izjemno spolirano, čisto produkcijo, ni menjala svojega zmagovitega recepta, ki jim je v preteklosti prinesel številna priznanja. Tako kot večina njihovih albumov iz osemdesetih je bil »Criminal Tango« bližje melodičnemu rocku/AOR-u kot progresivnemu rocku. Tudi tokrat se niso mogli upreti dolgoletni tradiciji priredb nekaterih skladb drugih glasbenih izvajalcev. Tokrat so po svoje adaptirali klasiko Paula Wellerja in njegove skupine The Jam z naslovom »Going Underground«, skladbo »Banquet«, ki v originalu pripada Joni Mitchell ter The Beatles standard »Hey Bulldog«, katerega so izdali pod nazivom »Bulldog«.
Omenjena priredba Wellerjevega hita s katero odprejo album izpade zelo dobro in je nekako v sozvočju z večino preteklih Manfred Mann's Earth Band otvoritvenih skladb z močnim melodičnorockovskim pečatom, kjer osrednjo vlogo igra s pompoznimi aranžmaji obloženi hipnotični refren. V primeru, da zanimanje za ta legendarni band v tistem času ne bi začelo usihati, bi tudi ta priredba lahko postala priljubljen radijski hit, saj vsebuje vse potrebne elemente za tovrsten podvig. Tudi »Who Are The Mystery Kids?«, kjer se Rogers razživi z nekaterimi mogočnimi kitarskimi pasažami, seva močno AOR usmeritev večine »Criminal Tango« kompozicij, medtem ko je Thompsonovo fenomenalno petje ves čas posebno poglavje zase. Gospod Mann, ki je tedaj prisegal predvsem na sintetizatorsko tehnologijo osemdesetih, svoje klaviaturske teksture položi z izjemnim občutkom na ravno pravih mestih, da zmagoslavni refren pride do še večjega poudarka kot bi sicer.
Priredba »Banquet« ima nekoliko mračnejši ambientalni pečat, medtem ko se besedilo nanaša na Afriko, Mannovo domovino, kateri je v osemdesetih posvetil tudi svoj boj za odpravo apartheida v JAR. Tudi to je okusno aranžirana stvaritev z odličnimi harmonijami med sintetizatorji ter električno kitaro, medtem ko Chrisov vokal opravi levji delež pri stvaritvi melodramatične atmosfere. »Killer On The Loose« je še ena pop/AOR skovanka s 'frajerskim' ambientalnim utripom, kjer dominirajo sintetične teksture in izvrstno harmonizirane vokalne linije, medtem ko Roger s peščico krajših kitarskih improvizacij dokaže, da je bil še vedno mojster svojega inštrumenta.
»Do Anything You Wanna Do« je pompozna AOR zakuska z epskim refrenom in idealnimi spremljevalnimi vokali, ki je podložena na razgibani, sintetizatorski aranžma. V idealnih razmerah bi gotovo postala radijski hit, vendar 'zvezde' bandu tedaj že niso bile več naklonjene. Na »Rescue«, še enem melodičnorockovskem standardu, se po dolgem času kot glavni pevec vrne Rogers, ki svoje poslanstvo opravi na odličen način, medtem ko mimogrede uprizori nekaj krajših kitarskih variacij, pri čemer ves čas uživa zaledje melodičnih sintetizatorskih tekstur.
»You Got Me Right Through The Heart« je še ena kakovostna AOR skladba, ki vso energijo položi v pompozni refren s Thompsonom na vrhuncu njegove vokalne igre, čeprav ne manjka dinamičnih harmonij med električno kitaro in sintetizatorjem. Samo vprašanje časa je bilo kdaj se bo Mannova druščina spomnila tudi na kakšno The Beatles priredbo, čeprav verjetno ni nihče pričakoval, da bodo iz njihove zakladnice izbrali skladbo »Hey Bulldog«, ki je originalno izšla na albumu »Yellow Submarine« (1969). Tudi ta adaptacija izpade zelo dobro, saj artrockovski prvaki iz The Beatles zimzelena ustvarijo popolnoma svojo skladbo s čisto drugačnim aranžerskim in ambientalnim pristopom. Mojster Mann si na zaključnem, ambientalno nadvse lepem inštrumentalu »Crossfire« vzame veliko prostora za polaganje subtilnih simfoničnih aranžmajev, medtem ko si Rogers privošči živahno kitarsko improvizacijo.
»Criminal Tango« je bil soliden AOR album, ki je učvrstil status Manfred Mann's Earth Band kot prvakov produkcije velikih melodičnorockovskih antemov z virtuoznim zaledjem, čeprav zanj niso prijeli nobenega pravega priznanja. Razen tega se je njihov artistični razvoj začel počasi zaustavljati, saj so še vedno prisegali na uspešno, a vendarle nekoliko obrabljeno in premalo dinamično slogovno formulo, kar je Thompson hitro ugotovil in se rajši spet angažiral v samostojno kariero. Manfred, Mick, bobnar John Lingwood in preostali sodelavci so, kljub temu, da je bil Chrisov vnovični odhod precejšen udarec, zmogli dovolj energije, da so v osemdesetih ustvarili še en album, »Masque« (1987), nakar je sledil nekoliko daljši 'počitek'.

na vrh