• Domov
  • Kontakt
  • Oglaševanje
Rockline - spletni portal za rockerje



  • Domov
  • Novice
  • Recenzije
  • Reportaže
  • Intervjuji
  • Rocklajna
  • Izvajalci
  • Dogodki
  • Nagradne igre
  • RockLine TV

Iskanje po strani

Koledar dogodkov

december 2025

Prejšnji mesec Naslednji mesec
 
December 2025
P T S Č P S N
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Rush: Counterparts

17. december 2008 Rush

Trajanje albuma: 54:12
Produkcija: Peter Collins
Datum izdaje: 1993
Založba: Atlantic Records
Možnost nakupa: Klikni za nakup
Ocena:
 5.0
Rush: Counterparts
Rush so potem, ko so obrnili svoje medzvezdno plovilo nazaj proti bolj naravno zasnovanim zvokom, ki sta jih v lepi meri osmislila že "Presto" (1989) in "Roll The Bones" (1991), z "Counterparts" postavili čvrsto platformo za zvok, ki ga pravzaprav prezentirajo na studijskih albumih še danes. Roko na srce. Po "Counterparts" so do leta 2008 sledili le še trije, čeprav so med njimi daljše časovne pavze, revolucionarnega preskoka v slogu in zvoku, ne ponujajo več, kot so to ponujali albumi skozi sedemdeseta in osemdeseta v opusu skupine. Zanimivo je da s k delu s skupino v studiu vrača producent Peter Collins, tvorec "osovraženega" zvoka albumov "Power Windows" (1985) in "Hold Your Fire" (1987). Se vam že kaj tresejo hlače?

"Counterparts" je biblija skupine Rush o seksu. Če veste kako funkcionirata vijak in matica na naslovnem ovitku, vam sporazumevanje z albumom ne bo delalo globljih preglavic. Skozi vse skladbe se, posredno ali neposredno, dotika pisec besedil Neil Peart (premeteno sofisticirano zagonetno) moško ženskih vojn, principov medsebojne ko-eksistence, užitkov in trpljenja v tem medsebojnem prenašanju. Odkriva nam formulo načela vzdržnosti in shajanja, bitij iste vrste, ki se razlikujeta le po obliki enega kromosoma. Ko zaslišiš verz v skladbi Animate "Man must learn to gently dominate" te kar strese, ko se spomniš na slovenski matriarhat in vladavino žensk. Janezi smo res ritke, ali pa so ženske v Sloveniji bolj moški od samih moških in so pozabile živeti princip ženske!?!? Zlomka, a  izza teh nekaj resnicoljubnih povedi, ki mejijo na prvovrstni scenarij za kako burlesko, se odstirajo razgledi, na to kako  sporočila tega albuma lahko spodbujajo poslušalčevo domišljijo, da ta prične nizati raznovrstne asociacije, nemara celo najde odgovor na kako večletno zagonetno vprašanje, ki ga je črvičilo in nemara opusti terapijo viagre. Ni kaj. "Counterparts " lahko v mnogih ozirih vpliva tudi na dvig natalitete, ali pa po drugi strani na boljšo prodajo artiklov, ki so kakorkoli povezani z učinkom kontracepcije. Neverjetno.

Gremo h glasbi? Velja. "Counterparts" je album, ki ga krasi dejstvo kvalitativne in izrazne izenačenosti večine materiala. Kljub temu, ni težko izločiti med vsemi skladbami tri, ki kvalitativno izstopajo na plošči in pred tem dejstvom si je težko zatiskati oči.

Prva med njimi je otvoritvena Animate, ki šokira z bizarno preprosto osnovno melodijo, kakršno vodi poudarjeno rožljanje kitare, bas kitare in eksplozivnega tleska "snare" bobna! Riffovsko poudarjena zvočna kulisa čvrsto objema Leejev standardni post "Hemispheres" vokalni pristop. Rockovsko navit zvok, srednje hiter tempo, z neizpodbitnim drama efektom in odlično razporeditvijo (nulte) kalibracije osnovnih gradnikov Rush glasbe.

Drugi vrhunec albuma je ujet v pol baladni Nobody's Hero, kjer se verzi na genialno ganljiv način prepletajo skozi dve zgodbi! Prva govori o istospolno usmerjenem moškem, žrtvi njegove lastne unikatne biti, ki ga ločuje od konformizmov. Druga pripoveduje o dekletu, ki prodaja telo iz povsem istega razloga žrtvovanja lastne biti. Oba sta "heroja"  v smislu žrtvovanja za blagor iskanja banalne in gole zaščite lastnega eksistencializma, ki je s strani mase nerazumljen in preganjan. Poguba je neizbežna. Te verze neizbežne samodestrukcije osebnih armagedonov dveh oseb magnificira čuten Leejev vokal, svečan objem klaviatur (z zvokom funkcije godalnega orkestra), povsem pomaknjen v ozadje, a ravno pravšen, da učinkovito draži in razpihuje moment melanholije. Rahločutno vibracijo te "globoke" skladbe pa niza, poleg vražje vživetega Leeja na vokalu, še povsem  naraven zvok preprostega akustičnega Lifesonovega brenkanja. Močni vodilni motivi, izredna komunikativna vez na relaciji refren - predrefren. Dejansko skladba, ki sodi v najvišji kakovostni rang v Rush opusu.

Tretji trenutek albuma, ki izstopa na njem, je instrumental Leave That Thing Alone. Skladba je zložena tako, da je možno sklepati glede na odsotnost solaž, kot bi bila prvotna želja skupine, da bo nanjo vezan vokal. Znova so tu odlično izpostavljeni vodilni kitarski motivi, največja privlačnost skladbe pa se znova skriva v dinamično razburkani, duhoviti komunikaciji ritem linije na relaciji Lee - Peart. Slednji krepi ritmično izpostavljenost skladb z izredno uporabo dodatnih tolkal, priklopljenih na vir elektrike. Skladba je fluidno plutje, ki znova dokazuje odlično zaznavanje trojice v studiu, kakršno druži dolgo poznanstvo in trilijoni skupno prevožene kilometrine igranja (nastopanja).  

Vse tri opisane skladbe, ki so si med seboj silno različno strukturirane, zelo preprosto predstavijo moč izraznega artizma zasedbe Rush. V isti sapi družijo prefinjenost izpostavljanja sofisticiranih momentov (Nobody's Hero), agilne rockovske drže (Animate), kot neusahljivost virov črpanja skupine iz svojih por ustvarjalnega navdiha (svobodnjaško preklapljanje s pridihom spontanosti motivov v skladbi Leave That Thing Alone). Skupina, ki ji je velik talent glasbenega ekspresionizma bil položen kar v zibelko.   

Stick it Out ter Cut to the Chase sta skladbi, ki razveseljujeta v nadaljevanju z znova odkritim izpostavljanjem bolj neposredne rockovske drže skupine. Tudi Between Sun And Moon, ki očara z bipolarnostjo verzov moško ženskega principa, kot tudi ostro magnificirano, a hkrati enkratno smiselno disjunkcijo povezave med predrefrenom in močnim refrenom, ali naprej z že prav frenetično bruhajočim  iskanjem notranje izpolnitve preko seksualne odvisnosti obeh spolov v Alien Shore, v tem nikakor ne razočarata. Rush izredno posrečeno nanizajo skladbe, ki so izrazno polne, a hkrati silno raznolike v izpostavljanju vodilnih motivov. Enakovrednosti ter dinamiki je polno zadoščeno tudi na "Counterparts".

Če nadaljujemo v tem slogu, je Double Agent dobesedno presunljivo resnična v iskanju dualnosti, razcepljene notranjosti posameznika in njegovi obremenjenosti v odločanju po kateri poti kreniti dalje. Leejev ostri vokalni čut dodaja k skladbam odlično mero psihadeličnosti, ki postavlja temačno atmosfero "Counterparts" na prav posebno mesto celotnega Rush opusa.  Cold Fire, ki enkrat več pokaže ostrino rockovsko ošiljenega zobovja, se v verzih vrti okrog tipičnega vzpostavljanja razmerja, ki bazira na uspešni izpolnitvi pričakovanj med moškim in ženskim, na podlagi posteljnih akrobacij.  Pri tem, pa Peart daje nedvoumno vedeti, kako so ženske zapletena in zahtevna bitja in opozori na nevarnost, kako lahko ženska z lastnim prepuščanjem spravi moškega na marionetne niti, potem pa mu iznenada ("as a special bonus surprise") za konec izstavi še račun. Izredno pretkana igra besed v verzih, ki ne preneha navduševati! Krute so te naše pajkovke, a brez njih ne moremo. Smo pač sužnji hormonov (Alien Shore)!

The Speed Of Love in zaključna Everyday Glory delujeta v funkciji rockovske razbremenitve albuma, kjer izstopa odlično komuniciranje naravnih akustičnih do polakustičnih zvokov ter čuten Leejev vokal, v sproščujoči vibraciji polne melodičnosti.  Odlično razmagnetenje albuma!

Rush glasba je doživela po letu 1993, ko je "Counterparts" ugledal luč sveta, pa do leta 2008 s "Snakes And Arrows", najmanj slogovnih sprememb. Hkrati je "Counterparts" z nedvoumno poudarjenim rock momentom odločno odmaknjen od albumov "Roll the Bones" (1991) in "Presto" (1989). Klaviature so v zvoku sedaj zminimalizirane na minimum in to funkcijo ohranjajo tudi v prihodnje (z izjemo "Vapour Trails", 2002). Art komponenta je tako na "Counterparts" v podrejenem položaju. Bohoti se v instrumentalu Leave  That Thing Alone, na mirnejših prehodnih, srednjih ali uvodnih delih posameznih skladb, kjer mojstri "jamma" dodajajo v ščepcih močno komponento instrumentalne virtuoznosti, brez katere si Rush glasbe ni mogoče predstavljati.

"Counterparts" je poseben Rush album. Je njihova "Knjiga o seksu", v poanti katere se je trojica odlično sporazumela in tako nanizala enega svojih izrazno najmočnejših post 1989 albumov, če ne kar najmočnejšega. Izpostavljena rockovska navitost, ki to pot prvič dominira nad art prezenco, sovpada s potrebo po izpostavljanju pretežno seksološkega sporočila albuma. Vse v nas je kemija, ki vlada našim nagonom, domišljiji, sanjam, iracionalnemu in racionalnemu. Kje najti trdno pozicijo kljubovanja in neodvisnosti med vsem tem? Neskončna je veriga vprašanj in odgovorov. Izjemen album, ki se mu je vredno polno prepustiti. Namenjen je vsem, razen seveda striktnim "Rush-e-mrzcem"!


Skladbe

1. Animate (6:03)
2. Stick It Out (4:30)
3. Cut To The Chase (4:48)
4. Nobody's Hero (4:54)
5. Between Sun And Moon (4:37)
6. Alien Shore (5:45)
7. Speed Of Love (5:02)
8. Double Agent (4:51)
9. Leave That Thing Alone (4:05)
10. Cold Fire (4:26)
11. Everyday Glory (5:11)

Glasbeniki

Geddy Lee - vokal, bas kitara, bas pedala, synthesizerji
Alex Lifeson - kitara
Neil Peart - bobni, tolkala

GOSTUJOČI GLASBENIK:
John Webster - klaviature

Komentarji



 

Sveže vsebine

  • Novica
    Raven bodo izdali novi koncertni dokument!
  • Novica
    Burning Witches predstavljajo besedilni...
  • Novica
    Mark `Shark`Shelton in David T. Chastain...
  • Novica
    CoreLeoni predstavljajo video za skladbo `All...
  • Novica
    Mark Knopfler & Band, sobota, 29.06.2019,...

Hitre povezave

  • Zadnje novice
  • Prihajajoči dogodki
  • Oglaševanje na našem portalu
  • Kontakt

Naši partnerji

  • Dirty Skunks
  • Contabo
  • Agencija Gig
  • neoserv
  • Agencija Antonov
  • MoonJune Records

©2006-2025 www.RockLine.si. Vse pravice pridržane.

na vrh