Bodi večno blažen in hvaljen ameriški »old school speed/thrash metal«. Tu je še en monument legendarne skupine, ki izhaja iz dognanj ameriškega metalskega pionirstva nastanjenega v zlatih osemdesetih sredi področja imenovanega Bay Area v mestu San Francisco. Govorimo torej o novem ablumu zasedbe, ki deluje na metalskem prizorišču že nepretrgoma celih sedemintrideset let, imenovanem »Concussion Protocol«.
V letu 2013 je neminljivi vodja skupine Geoff Thorpe znova opravil nekaj menjav v Vicious Rumors postavi. Tako sta postala nova člana nizozemski pevec Nick Holleman in slovenski basist Tilen Hudrap, medtem ko je v fazi snemanja albuma zamenjal Boba Capko na kitari povratnik in izvrstni Thaen Rasmussen. To kar ste prebrali v gornjem stavku, da so Vicious Rumors postali glede na zadnje osvežitve postave, prvikrat v karieri mednarodna zasedba (v eni petini postave tudi Slovenska), je za slovenski metal v svetovnem merilu nemara mogoče šteti, kot za največji dosežek (do tega dne). Še več. Tilen, ki je s svojim karakterjem polnokrvno prepričal svojega novega delodajalca GeoffaThorpea, se je vpisal na polovico novih skladb kot soavtor, trem je podelil celo naslov. Te skladbe so Victims of a Digital World, Every Blessing is a Curse, Last of Our Kind, naslovna skladba albuma in pa prvi single skupine Take it Or Leave It, ki je celo prva skladba v dolgoživi karieri skupine, ki se odpira z bas linijo. In več. V srednji pasaži je Geoff celo ohranil bas solažo Tilena Hudrapa, bas linije pa so jasno izpostavljene tudi v posameznih prehodnih pasažah. Že samo po teh dejstvih je jasno, kako cenjen je Tilen Hudrap s strani velikega Geoffa Thorpea, ki je imel pri izbiri novega basista na dlani roke nepregledno kolono interesentov, iz česar sledi, da je bil Hudrap izbran v resnično najhujši konkurenci svetovnih metal basistov.
Po »Warball«, ki je album vrnitve skupine k svojemu klasično prepoznavnemu slogu, so se Vicious Rumors znova vzdignili. Zrelostno artistično, pa tudi v smislu večje prepoznavnosti, doživljajo novo renesanso. Z vsakim albumom so v zvoku rasli, postajali bolj robati, še bolj nasršeni, ekstremnejši. Veliko riffov jezdi po neverjetni sredinski črti med elementi »Bay Area thrash« metala in speed metala stare ameriške šole, kar je sicer skozi leta zadržana in negovana zaščitna znamka skupine, v novih časih evolucijsko razvita do unikatne edinstvenosti, kateri je zapisan glasbeni značaj skupine. »Concussion Protocol« je glede na predhodnik »Electric Punishment«, ki si je privoščil nekaj več eksperimentiranja, znova bolj kompakten in jedrnato fokusiran album. Tudi zato ker povezuje skladbe med seboj koncept. Človeštvo je zapisano uničenju zavoljo bližajočega se orjaškega asteroida, ki bo neizogibno treščil v naš planet. V vso to poanto je skozi besedila skupina vseskozi družbeno kritično angažirana. Na tak način je učinkovito izlila svoj gnev nad zablodami krasnega novega sveta, ki mu (roko na srce) more biti zapisan konec. Drugače preprosto ne gre, saj nas zgodovina ničesar ne nauči.
Geoff in kompanija ostajajo izredni kovači kitarskih fraz. Ti so znova vgrajeni v kompozicije z nezmanjšano izvedbeno ihto in strastjo ter tako ustvarjajo pogorišče besnečega viharja, ki vam lahko potrga uhlje inglave. Novi vokalist Nick Holleman je pisan na kožo skupini. Je izjemen kričač (zaključni scream v Take or Leave It ali uvodni v Every Blessing is a Curse, vas bo slekel iz kož), čiste vokalno melodične eksplozivnosti, ki z lahkoto premošča vse višine ter v vokalni eksekuciji mojstrsko zadržuje razvito vokalno moč. Ti vokali so znova kontrastno harmonizirani z dodatnimi linijami. Večkrat jih podpira robati srednje intonirani diktativni pristop Thorpeovih zloveščih vokalov, fantje pa zlasti refrenske napeve umetelno preoblikujejo v zborovske vzklike uličnih tolp, kar je njihova siceršnja stalnica. Skladbe razvijajo znotraj zakoličenega izraza skupine všečno idejno in izvedbeno razgibanost in »Concussion Protocol« je nov dosežek izrednega dinamičnega razvoja dogodkov, poln nebrzdano pljuskajoče eruptivne energije, kjer je kreacija napeto mračnega kataklizmičnega vzdušja obči spremljevalec albuma. Ko te preplavi ta »grabežljivost« in »popadljivost« same kompaktnosti tega izdelka, se ponudi hipoma pritrdilni odgovor, o izvrstnem zaznavanju in delovnem medsebojnem komuniciranju med novim članstvom skupine. Nemara je prav zaključna Life For a Life primer kako znajo Vicious Rumors na mojstrski način zgraditi neverjetno mračnost in pogubnost. Ta skladba, ki je v vlogi stopnjevanja mračne atmosfere k vrhuncu postavljena na sam rep albuma, te s svojo podobo preprosto tako očara, da si želiš album »Concussion Protocol« zavrteti vedno znova (in znova). Tudi, ko skupina nekoliko izpreže s stopalke za plin in se zavrti srednje hitra do udarno baladno zagledana Circle of Secrets, kompenzirajo Vicious Rumors te trenutke, z vnosom višje stopnje muzikaličnosti in sofisticiranosti, ki jo zahteva sama kompozicija. Ko smo pri vnosu muzikaličnost, je ta vseskozi jasno zaznavna. In to ob neverjetno zvočno produkcijskem pohujšanju, ki ga v ekstremno nasršeni drži tudi tokrat preko albuma razvijajo Vicious Rumors. Energija albuma je zelo podobna energiji albuma »Razorback Killers«, čeprav albuma še zdaleč nista enaka.
Solaže so znova prava poezija in prava gurmanska pojedina za vse uživače vratolomnega kitarskega brzenja, ki odpira eskapadam kreativne domišljije vseskozi prosto pot. Poleg Geoffa in Thaena, sta se vključila, kot posebna gosta na album tudi nekdanja Vicious Rumors člana in sicer Brad Gillis (Night Ranger) in Steve Smyth (ex-Nevermore, ex-Testament, ex-Forbidden). Celotno delo kitar je tudi to pot poglavje zase tega albuma.
»Concussion Protocol« je izvrsten album in novo triumfalno dejanje legendarnih Vicious Rumors. Pravi božji bič edinstvene refleksije pionirskih časov stare ameriške šole metala, prenesene v nove čase. Osvežena ekipa, jasen fokus glasbene vizije in strast do glasbe. Kljubovalnost in moč ohranja srce skupine na energetskem nivoju ambicioznih najstnikov željnih dokazovanja. Album srčnega ekipnega duha in ob »Razorback Killers« najmanj enakovreden, če ne še boljši novi »post-Warball« studijski album skupine!
Vicious Rumors - Take It Or Leave It (uradni video):

na vrh