Azijske vzpenjajoče zvezde simfoničnega black metala Chthonic, odetega v folklorne prijeme, izmed katerih izstopa najbolj uporaba in zvočna integracija dvo-strunske violine "Er-hu", obeležujejo prvo 10 letnico obstoja z izdajo koncertnega DVDja in dvojnega CD-ja. Gre za impresivno embalažo, ki na prvi pogled deluje kot kakšna Tibetanska knjiga smrti. Platnice so odete v črno blago iz platna, na njem so izrisane tradicionalne pismenke, v bleščeče rdečem odtisu. V notranjosti so izrezljani žepi, v katerih se nahajajo zgoščenke, kartonaža notranjosti, pa je prežeta s fotografijami koncertnega dogodka, ki izvira iz, dne 03.02.2006 in lokacije Huashan Culture Park (Taipei). Torej iz domačega Tajvana. Chthonic so v vzhodnem delu Azijske celine trenutno silno vroči, saj so osvojili v tamkajšnji konkurenci nagrado Golden Melody Award - vrsto Grammyja, ki ga podeljujejo vsako leto v Vzhodni Aziji!
1. DVD
Slika: DVD je posnet v celoti z uporabo ročnih kamer. Seveda to približa gledalca v prvo vrsto in naravnost pod oder. Torej prikaz je realističen. A posnetek po drugi strani večinoma ne dosega želene ostrine in "zoom" je mnogokrat opazno granuliran. Zlasti to moti pri "close up-ih" (zoomiranje obrazov, instrumentov). Oder je med koncertom odet v gosto meglo, katere bi bil vesel tudi palček Smuk. Kamera zelo hitro skače s prikazovanja izbranih kadrov, tako da mnogokrat, ko določen kader gleadlcu ravno dodbra vzbudi zanimanje, kaj se dogaja odru, kamera že zamenja osnovni kader. Splošni občutek, ki ga dobiš med gledanjem posnetka je tako silno konfuzen. Kaj kdo natančno počne na odru izmed glasbenikov v samih detajlih, ki so najbolj privlačni v tovrstnih posnetkih, zato mnogokrat ni povsem jasno.
Zvok: Ta je za kriterij živega posnetka odličen. Celo sumljivo predober, tako da brez over-dubov brez dvoma ni šlo. Instrumenti so odigrani z neverjetno natančnostjo, prav tako ekstremni Freddyjev black metal vokal ne zataji na eni sami točki in je skozi 90 minutni nastop v strupenem vreščanju dinamičen in eksploziven. Klaviature in Er-hu so odlično slišne, zvočno približane h klasičnim rock instrumentom (bas kitara, bobni, kitara) na jasno razločnost. Zvok je nadgrajen in razširjen s točkovnim vključevanjem ženskega pevskega zbora, kot tudi 5-članskega mini orkestra tradicionalnih instrumentov, ki ga prav tako gradijo brhke dekline. Eden večjih minusev je, v procesu rezanja posnetkov nastalo, ustvarjanje namernih premorov med skladbami, kar pomeni, da posnetek ne more približati poslušalcu pravega momenta, ledeno srhljive atmosfere grozot in žalovanja, ki je nujna v black metalu.
Scena: Chthonic so pristopili strogo profesionalno sledeč smernicam njihovih izkušenih guriuev in učiteljev skandinavske šole black metala. Vsi člani nosijo za žanr značilne "corpse paintings" poslikave na obrazih, nosijo oblačila šokantno skombinirana s sado mazohistično bizarnostjo usnja in vzvišeno gotsko čipkasto zadržanostjo. V tem prednjačita zlasti bobnar Dani z bodičastim nagobčnikom, ob katerem tudi Jagenjčki obmolknejo ter seveda neskončno privlačna seksi tarča basistka Doris, v pomanjkljivih čipkasto izzivalnih tančicah. Chthonic so mislili tudi na integracijo dveh velikih "screenov", na katerih se vrtijo prizori, ki se smiselno navezujejo na konceptualiziranost skladb v set listi. Osvetlitev odra je za zahteve gradnje mračne in tragične atmosfere pravšnja, v njej prednjačita rdeče vijolična barvna konrasta, ki se zavzeto prebijata skozi oder nasičen z meglo, ob čemur ne zaostaja tudi poudarjena uporaba stroboskopov med koncertom. Vzdušje nadgrajujejo tudi razbiti zidovi dvorane, preko katerih so položene bele zastave okrašene s tradicionalnimi pismenkami in kateri obdajajo sam oder. Ambient deluje tako na trenutke kot prava vojna ruševina. Napaka, ki je bila storjena, leži v previsokem odru in preveliki oddaljenosti varovalnih ograj (prva vrsta pod odrom, cca. 7-8m) od odra, kar onemogoča pristnejši, intenzivnejši in z energijo še bolj nabit stik na relaciji skupina – množica. Slednja med koncertom vidno popusti in se umiri. V začetnem delu koncerta je vročično togotni značaj publike eden izmed pomembnih elementov gradnje intenzivnega vzdušja, ki pa v nadaljevanju močno upade. Azijska publika tudi ne skriva velike naivnosti, saj delujejo pobje in dekline v primerjavi z evropskimi kolegi, ki so vzgajani v zdravem duhu tradicije black metala, pravi nedonošenčki. Prav hecno je primerjati "headbanganje" kratkolase "naželirane" publike z zahodno evropsko black metalsko nošnjo in vedenjem.
Nastop: Skupina se lahko pohvali iz izredno vživetostjo posameznikov v svoje vloge. Chthonic, skupina velikega glasbenega znanja, delujejo v svojem delu kompaktno, komponistično razsvetljeno, izvedbeno visoko usklajena enota in v svojem neprikrito pristnem zagonu, želji po dokazovanju izredno posrečeno ter sveže! Seveda je najbolj pomemben element povezovanja glasbe Chthonic s publiko pevec Freddy, ki deluje agresivno, šokantno in besneče dovolj prepričljivo, skozi celoten koncert skupine. Zlasti godi njegova visoka samozavest s katero avoritativno poveljuje skupini na odru in brezkompromisno podžiga publiko. Izbrane solo točke so skoraj vsa po vrsti navadna nepotrebna mašila, saj izražajo veliko neukost Chthonic v strežbi tega elementa. Z izjemo solo točke na dvo strunski violini Er-hu, niti ena od preostalih solo točk ne premore atmosferičnega trenutka, ki bi se vtisnil v zavest poslušalca. Bobnar Dani pokaže veliko več znanja med izvedbo skladb, prav tako kitarist Jesse, medtem ko solo točka na klaviaturah pevca Freddyja ne koristi resnično ničemur drugemu, kot nekajminutnemu počitku ostalih članov skupine.
2. DVOJNI KONCERTNI CD:
Kar ne vidiš, ne boli. Po tej plati sta oba avdio zvočna nosilca v veliko večji prednosti pred DVD-jem, ki prikaže neposredno šibke točke skupine. Prav tako pustita oba zvočna nosilca poslušalčevi domišljiji, da se ta prosto svobodnjaško razbohoti, kar razblini neokusnost DVDja, ki ti položi naravnost na pladnju in vse pred nos. Velika prednost obeh ploščkov pred DVDjem je tudi v tem, da ni umetno nastavljenih prekinitev med skladbami npr. v obliki dve-sekundnih pavz, pač pa koncert teče vseskozi v enem kosu, kar ohranja točno tisto česar DVD ni sposoben. Večjo atmosferično avtentičnost posnetka. Exultant Suicide pa je skladba, nastavljena na konec drugega ploščka, ki je na DVD-ju ni! Minus leži v predolgem instrumentalnem uvodu, ki po dveh minutah in pol zaradi svoje enoplastne motivske repetitivnosti klaviatur, postaja za uho kljuvajoče moteč. Sicer je zvok enak posnetku DVDja. Uravnovešen je praktično optimalno, brez zvočnih kiksov in je bil nedvomno dodatno pridno "izpran" v studiu. V zvoku je še mnogo prostora, toliko ga je, da bi Chthonic brez težav integrirali v zasedbo še enega kitarista. Sicer bogata in zvočno uravnovešena spektralno zapolnjena zvočna globina, deluje za black metal v forsiranju simfoničnosti, kar nekoliko prelepo, premalo strupeno, premalo tragično, premalo nabrušeno režeče in v primerjavi z zahodno evropskimi kolegi, so Chthonic v oživljanju pogube sodnega dne, še vedno pravi šolarčki. Kljub temu so Chthonic že v sami osnovi unikatno prepoznavni. Preprosto so si uspešno utrli to prepoznavnost z duhovito in posrečeno uporabo folklornih elementov, nekaj teh prednosti, ki jih skupina izkorišča, pa leži v preprostem dejstvu, da gre za skupino, ki prihaja iz daljnega Orienta, kjer vlada bazično dojemanje glasbe v povsem drugi podobi, kot to razume Zahod. Če to učenje od skupin, kot so Cradle Of Filth, Dimmu Borgir, Illdiposed, Immortal smelo združuješ s svojim elementarnim pogledom, uspeh ne izostane. Chthonic so v tem na dobri poti, ki lahko postane povsem zmagovita.
3. ZAKLJUČEK:
Skupina je leta 2006 izdala svoj četrti studijski album "Seediq Bale", ki je kvalitetno daleč najmočnejši doslej v primerjavi z predhodniki. Postava, ki je posnela album "Seediq Bale" se je tako predstavila tudi na tem koncertnem ploščku, torej z novim bobnarjem Danijem, ki je skupini prinesel nujno pravo ritmično dinamiko, ki jo zahteva black metal. Blast beati zlovešče držijo v tesnem objemu zvok in melodijo. Velik plus te izdaje je poudarjena set lista iz skladb albuma "Seediq Bale", pri katerih simfonično orkestralni aranžmaji skozi medsebojno posrečeno navezavo obeh ženskih zborov in skupine, izmed vsega materiala na "A Decade On The Throne" najbolj intenzivno oživijo.
"A Decade On The Throne" je zelo zanimiva reč. Predvsem zaradi elementa eksotike, ki je smelo skombiniran s posnemanjem standardov black metal kulture Zahodne Evrope. Chthonic so v tem posebneži in v tem privlačni ter si zaslužijo pozornost. Kdor jih sprejema neobremenjeno in brez dogmatičnega dovtipa sladko razmehkužene vzhodnjaške verzije Cradle Of Filth, bo lahko ure in ure užival v njihovem zvoku.
Ob zaključku bi priporočil še založbi SPV Records, ki se je odločila za distribucijo te izdaje v Evropi, da prične konkretno opremljati booklete tovrstnih izdaj s tekstualnimi deli v standardnem abecedariju, saj je človek sicer obsojen na nemočno opazovanje plejad barvite množice grabljic, ki lahko koristi le kuharskim mojstrom kitajskih restavracij.

na vrh