Založba Dallas Records v zadnjih letih s ponovnimi izdajami iz bogate zakladnice jugoslovanskega rocka skrbi, da mnoga imena tega nekoč pestrega glasbenega okolja ne obtičijo na pokopališču zgodovine. Bajaga zaradi svoje velike priljubnosti tam še dolgo ne bo končal, vseeno pa je izdaja njegovih prvih štirih albumov na dvojnem CD-ju za vse ljubitelje srbskega glasbenika izjemno dobrodošla poteza.
Momčilo Bajagić – Bajaga je svoj glasbeni talent začel uriti že sredi sedemdesetih, ko se je kalil v različnih beograjskih skupinah, predno ga je njegov prijatelj Rajko Kojić povabil k novoustanovljeni skupini Riblja Čorba. Tam je imel glavno vlogo Bora Đorđević, in preteklo je kar nekaj vode, predno se je Bajagi pri Čorbi uspelo uveljaviti do te mere, da je začel soustvarjati njeno glasbo. A bazičen hard rockerski zvok je utesnjeval Bajaginovo stremenje k lahkotnejšim ritmom. Že pesmi iz albuma »Buvlja pijaca« (1982) Baby, Baby, I Don't Wanna Cry ter Pravila, Pravila, katerih avtor je Bajaga, nakazujeta rahel odmik od surovega Čorbinega zvoka, ki se je z naslednjimi albumi (tudi po Bajaginem odhodu) le še potenciral.
Ker se je ustvarjalni prepad med Čorbo in Bajago le še stopnjeval, je Momčilo leta 1984 v tistem trenutku izredno popularne srbske rockerje zapustil in se popolnoma posvetil lastni zasedbi Bajaga i Instrukturi, katere prvenec je medtem že postajal mini jugoslovanski hit. Bajagine lastne glasbene ideje so naposled dobile prosto pot, kot tudi nesojeno rivalstvo obeh vpletenih skupin.
V naslednjih petih letih so izšli albumi »Pozitivna geografija« (1984), »Sa druge strane jastuka« (1985), »Jahači magle« (1986) in »Prodavnica tajni« (1988), ki so Bajago in njegove Instruktore izstrelili med zvezde jugoslovanske glasbe. Četverica albumov kljub hitremu medsebojnemu sledenju ponuja kvalitetno vsebino. Skupina se je ustalila v polju radiju prijaznega pop rocka, v njihovem zvoku pa je moč slišati še vplive številnih drugih glasbenih žanrov: jazza, folka in svetovne glasbe. Bajaga je preko lahkotnejših melodij lažje začel prikazovati svojo čustvenejšo plat in se tako distanciral od Čorbinih kontroverznih tematik o problematičnem življenju brezdelnega človeka na robu zakona. Tako je Bajaga postal velik mojster balad.
Kdo ne pozna hitov kot so Berlin, Sa druge strane jastuka, Verujem-ne verujem, Plavi safir, Zažmuri, Godine prolaze in vse ostale. Naštevanje vseh njegovih hitov bi bilo predolgo, kot tudi naštevanje ostalih uspehov, ki jih je prinesel uspešen začetek samostojne glasbene poti. Dobro obiskani koncerti so si sledili kot po tekočem traku, Bajagin glas je segel celo do Sovjetske zveze, kamor je bil vabljen na turnejo. Vsak nov album je bil med ciljno publiko odlično sprejet in za časa izdaje ploščka »Prodavnica tajni« so se Instruktori že lahko kosali s popularnostjo Riblje Čorbe, katere zvezda ni več svetila s tolikšno močjo, kot nekaj let pred tem.
Četrt stoletja kasneje smo torej dobili kompilacijo, na kateri so ujeti zvoki začetka še vedno trajajoče zgodbe Bajage in Instruktorov. Starejši ljubitelji glasbe se bodo ob njenem poslušanju nostalgično spominjali preteklih časov, mlajši pa bodo sočasno spoznavali glasbo svojih staršev. Hkrati kompilacija premošča tudi vrzel do Bajaginega studijskega povratka, na katerega zdaj čakamo že debelih sedem let, kar je samo še en plus te retrospektivne zgodbe na dveh nosilcih zvoka.

na vrh