Prvi motociklistični sejem, ki bo potekal na zagrebškem velesajmu, med 27.04.2012 in 29.04.2012, bodo oplemenitli tudi zvoki dveh klasično treniranih rocokovskih skupin iz prosotra bivše Jugoslavije in sicer Divlje Jagode in Atomsko Sklonište!
kdo: Divlje Jagode, Atomsko Sklonište, Preki sud
kje: Zagreb / Zagrebški velesajam (paviljon št. 11) / Hrvaška
kdaj: petek, 27.04.2012, koncert se prične ob 21.00 uri
več koristnih informacij na: www.udruga-veronika-vere.com/
DIVLJE JAGODE:
Idejni vodja in ustanovitelj Divljih Jagod je virtuoz na kitari Sead Lipovača - Zele (na fotografiji desno). Skupina je bila ustanovljena konca leta 1977 v Zagrebu. Prvi album Divlje jagode so pripravili leta 1978, na njem pa lahko najdemo pesmi kot sta ˝Jedina moja˝ in ˝Krivo je more˝. Album pa žal ni naletel na razumevanje tedanjega Jugotona. Zele se je - nezadovoljen z Jugotonovo promocijo albuma - preselil v Sarajevo in podpisal pogodbo s tedanjim Diskotonom. Tam je z novo postavo Jagod ustvaril drugi album Stakleni hotel, ki je doživel velik komercialni uspeh. Na njem so tudi odlične uspešnice, kot sta Autostop in Kako si topla mila. Pravi mejnik v karieri skupine pa je njihov tretji kultni album Motori. Naslovna pesem s tega albuma je še dandanes kultna in je postala abeceda igranja kitare za mnoge kitarske naraščaje. Album ˝Motori˝, ki je bil posnet v nemškem ˝Music Park Studiju˝ pod taktirko izvrstnega producenta Tea Werdina, se danes uvršča med rock klasike.
V sodelovanju z istim producentom sta nastala še Vatra in Čarobnjaci. Divlje jagode s pomočjo odlične produkcije in kvalitete ter z visokimi nakladami in dobro prodajano trilogijo ˝Divlje jagode˝ v tem obdobju dosežejo neverjeten komercialni uspeh. Leta 1986 so se uresničile tudi dolgoletne sanje Divljih jagod, in sicer so prejeli ponudbo slovite londonske diskografske hiše Logo Records in z njo podpisali ekskluzivni ugovor. To je bila prva tovrstna pogodba v prostoru bivše Jugoslavije - nihče ni še dosegel takšnega uspeha!
Tako so Divlje jagode postali Wild Strawberries. Velike sanje so postale resničnost. Anglija, London, pubi, klubi in koncerti so postali del vsakdanjika. Na turneji po Angliji se jim je pridružil še klaviaturist Don Airey ki je sicer igral v zasedbah ˝Rainbow˝, ˝Whitesnake˝, "Colosseum II˝ in ˝Cozy Powell Band˝. Še istega leta 1986 so izdali album Wild Strawberries. Sledil je album Konji, na katerem je tudi priredba Mozarta Turski marša, v kateri je Zele pokazal vso svojo virtuoznost pri igranju kitare.
V devetdesetih je Zele živel v Veliki Britaniji in Nemčiji, kjer sta bila izdana albuma Labude, kad rata ne bude in 100 vijekova. Po dolgih letih se je končno vrnil v Zagreb, kjer je leta 2002 ponovno aktiviral Divlje Jagode.
Leta 2003 so izdali album ˝Od neba do neba˝, ki brez dvoma potrjuje, da je Zele izbral prave glasbenike kot so Pero Galić, bivši pevec skupine Opča opasnost, bobnar Thomas Balaž in basist Dejan Orešković, ki ga je kasneje zamenjal Zlatan Čehić. Trenutni vokalist Divljih Jagod je Marko Osmanovič.
ATOMSKO SKLONIŠTE:
Bruno Langer je svojo glasbeno kariero začel kot basist v skupini Beat Stones, ki so predstavljali pionirje pulskega rock'n'rolla. Iz tega sodelovanja se je rodila Langerjeva prva skupina – Fantomi, ki pa se ni prav dolgo obdržala. Še istega leta je Langer postal basist v skupini Logaritmi, ko so se Logaritmi razšli, pa je nastala skupina Hush, ključna r'n'r skupina tega obdobja v Puli in predhodnica Atomskega Skloništa. Bruno Langer je igral bas, Dragan Gužvan kitaro, Saša Dadić bobne, Branko Umković pa je pel. Leta 1972 se je Hushu pridružil še Sergio Blažić, ki je najprej igral bobne, kasneje pa je začel peti skupaj z Brankom. Istega leta se je Umković preselil v Split, Blažić pa je postal vokalni solist. A skupina Hush kljub temu, da je predstavljala veliko atrakcijo v Puli, ni zabeležila prav velikega uspeha. Langer se je leta 1974 priključil koprski skupini Bumerang, ki je dosegla velik uspeh kod predskupina legendarni angleški zasedbi Status Quo na njihovi jugoslovanski turneji.
Bumerang so prenehali z delom jeseni leta 1976, Blažić in Langer pa sta se vrnila v Pulo in si pozno jeseni leta 1976 zamislila sodelovanje s puljskim pesnikom Boškom B. Obradovićem, ki se je poleg s pisanjem pesmi ukvarjal tudi z režijo in različnimi umetniškimi manifestacijami. Leta 1968 je med drugim režiral tudi predstavo ˝Atomsko Sklonište˝. Obradović je pristal na sodelovanje in obljubil, da jim bo predal svoje tekste, kar se je zgodilo 26.02.1976, kar velja za datum uradnega nastanka Atomskega Skloništa. Čeprav takrat ni bilo prav dosti skupin v SFRJ, ki bi se lahko primerjali s Skloništem, pa so prinesli tudi popolnoma nov pristop s svojim multimedijskim projektom: s teksti, s scensko pojavo ter umetniškimi fotografijami, s katerimi so se predstavljali javnosti. Na koncertih so nastopali obdani z bodečo žico, v razparani obleki, s pirotehnično spremljavo, občasno pa so znali scenografijo obogatiti z več stotimi odprtimi dežniki, kot simboli zaščite… Iz čisto marketinških razlogov so se Atomci proglasili za punk skupino, čeprav niso imeli pojma, kaj je to punk. Klub temu so s tem uspeli vzbuditi zanimanje javnosti.
Po intenzivnih vajah so se odločili, da je čas za prvi album. Album prvenec ˝Ne Cvikaj Generacijo˝ so posneli konec leta 1977. Poleg prvih albumov skupin Time in Drugi Način, velja ta album za enega od najuspešnejših prvencev rocka bivše Jugoslavije. Glasba na njem je klasični hard rock, z intenzivnimi kitarami, izjemnim zvokom in čvrsto produkcijo. Boško Obradović je v svojih tekstih - za razliko od ostalih skupin, ki so večinoma nudile ljubezenske tematike - obravnaval socialne, politične in anti-vojne teme. Petnajst let kasneje pa je vse to, o čemer je pisal, na Balkanu na žalost postalo surova realnost.
Leta 1978 so izdali drugi album ˝Infarkt˝, ki velja za njihov najboljši album in za absolutno mojstrovino. Zvok je tu še bolj čvrst in močan, ritem pa še hitrejši, kot na prvencu. Teksti so malce manj pretresljivi, a še vedno enako ostri. Na osnovi uspešnih albumov in izjemnih koncertov so v tem obdobju Sklonište pridobili mnogo novih oboževalcev. Občinstvo je drlo na njihove koncerte in na veliko kupovalo plošče. Po treh izdanih albumih se je Sklonište odločilo za snemanje albuma v živo, ki je izšel jeseni 1980, pod naslovom ˝Atomska Trilogija˝. V rock'n'rollu je staro pravilo, da se šele na živem nastopu vidi, koliko je skupina vredna. In Atomci so brez dvoma pokazali svojo vrednost!
Leto 1981 je prineslo pomembne spremembe. Skupino je zapustil bobnar Saša Dadić, na njegovo mesto je prišel Zdravko Širola. Tako je nastala najbolj znana postava skupine: Langer, Blažić, Gužvan in Širola. Na novem albumu, ki je bil izdan tega leta, je Langer prevzel kompletno pisanje glasbe, skupina pa je prekinila s tradicijo, da se album začne z recitacijo Boška Obradovića. ˝Extrauterina˝ je tudi zadnji album, na katerem so Atomci sodelovali z Obradovićem. Istega leta pa so realizirali tudi film v režiji Miroslava Jokića.
Leto kasneje je sledila vrhunska plošča ˝Mentalna Higijena˝, ki je postala najbolje prodajani in najpopularnejši album. Atomsko sklonište je postavil na sam vrh tedanje jugoslovanske rock scene, leta 1982 pa so prejeli tudi nagrado za skupino leta. V manj kot mesecu dni so prodali več kot 150.000 primerkov in na koncu dosegli platinasto naklado.
Ta uspeh je skupino spodbudil, da je poskusila prodreti tudi izven meja naše tedanje države. Rezultat tega poskusa je album ˝Space Generation˝ iz leta 1983, s pesmimi v angleščini. Šesti studijski album ˝Zabranjeno Snivanje˝, je bil posnet in izdan leta 1984, med neumornimi nastopi po Jugoslaviji pa so se Atomci odločili še za live album ˝Jednom U Životu˝.
Langer in Gužvan sta pripravila album ˝This Spaceship˝, na katerem se je znašlo 8 starih pesmi z novimi aranžmaji in dve novi pesmi. Album je bil izdan brez večjega uspeha in predstavlja konec prvega, legendarnega obdobja delovanja skupine.
V letih ki so sledili, je Langer sodeloval z raznimi umetniki tako doma, kot tudi v tujini. Konec osemdesetih je sestavil novo postavo Atomskega Skloništa, v kateri so se našli bobnar Nikola Duraković in kitarist Ranko Svorcan, vlogo pevca pa je ponovno prevzel Langer. Prvi album nove postave ˝Criminal Tango˝ je bil posnet v začetku leta 1990, leta 1992 pa je izšel album ˝East Europe Man˝, na katerem so pesmi, ki so bile ustvarjene in objavljene v zgodnjih letih delovanja skupine. Najzanimivejša je vsekakor ˝Chinese Bike˝, s katero je Sklonište skočilo na ameriško listo ˝Top 100˝! Atomci so bili zato celo med potencialnimi kandidati za nastop na prireditvi Woodstock 1994.
Na domačem tržišču je leta 1995 izšel album ˝Terra Mistica˝, istega leta pa je RTV Slovenija izdala CD kompilacijo ˝1976 – 1986˝, z vsemi hiti skupine, malo zatem pa še ˝Vol.2˝ te izdaje.
Po koncu vojne so Atomsko Sklonište, na veliko veselje oboževalcev, začeli ponovno intenzivno nastopati. Ob pričakovanju leta 2001 so na novoletni zabavi igrali na beograjskem Trgu Republike, s čimer so prepričljivo najavili veliki povratek na koncertno sceno bivše Jugoslavije. Vsekakor pa so vredni omembe tudi nastopi z legendarnimi hard rock skupinami na njihovih nastopih po Hrvaški: Motorhead, Uriah Heep in Whitesnake, kot tudi številni nastopi na motorističnih zborih, na katerih so Atomci postali eden od zaščitnih znakov.
Leta 2007 je ZKP RTV Slovenija izdala CD paket 7 plošč ˝Ne cvikaj generacijo˝, v katerem so naslednje digitalno obnovljene studijske plošče: ˝Ne cvikaj generacijo˝ (1977), ˝Infarkt˝ (1978), ˝U vremenu horoskopa˝ (1980), ˝Extrauterina˝ (1981), ˝Mentalna higiena˝ (1982), ˝Zabranjeno snivanje˝ (1984) in ˝Criminal Tango˝ (1990).

na vrh