Polona Janežič: Sinbadove muze - knjiga in zgoščenka
V lanskem decembru je v sodelovanju med Pripovedovalskim Varietejem iz Ljubljane in mariborsko Založbo Pivec izšel literarni prvenec glasbenice Polone Janežič (Katalena, Melodrom). Romanu je priložena tudi zgoščenka z avtorsko glasbo, ki je integralni del knjige, saj se vsebinsko vklaplja vanjo - je neke vrste »soundtrack« za zgodbo, ki se razgrinja pred bralcem.
Spremno besedo za roman, ki se poigrava z možnostjo konca sveta, je napisal filozof in glasbenik Boštjan Narat, ki je hkrati tudi eden izmed treh avtorjev glasbe za zgoščenko - druga dva sta Polona Janežič in Matevž Kolenc. Za oblikovanje knjige je poskrbel Ivian Kan Mujezinović.
Polona Janežič je javnosti najbolj znana kot glasbenica. Poznamo jo iz zasedb, kot so Katalena, Melodrom in Narat. V zadnjih letih je kot glasbenica in soustvarjalka intenzivno sodelovala tudi s pripovedovalskim kolektivom za 2 groša fantazije, je pa tudi članica pripovedovalsko-glasbene skupine Tri zdrave Marije in en oče naš. Je tudi avtorica glasbe za film Blaža Kutina Nikoli nisva šla v Benetke. Sinbadove muze so njen literarni prvenec.
Gre za kratek roman, ki se poigrava z mislijo o možnosti konca sveta, kakršnega poznamo. Šesterica ljudi, prebivalcev (in njihovih naključnih gostov) ene izmed stanovanjskih hiš v neimenovanem mestu, se nehote znajde v vlogi, kakršno je imel svetopisemski Noe: ko se spomladanska nevihta prevesi v neskončno serijo deževnih dni, v katerih se svet bolj in bolj polni z vodo, se hiša spremeni v novodobno Arko, natančneje v Sinbada 0016, eno izmed plovil, katerih namen je, da prebivalce rešijo gotove smrti v drugem vesoljnem potopu. Naključni izbranci – od stare gospe v pritličju, ki je od vojne naprej nič več ne more zares presenetiti, prek mladega para ter strica in nečaka v prvem nadstropju do mlade nihilistke, skrivnostne Tistezgoraj v mansardi – se po prvotnem šoku združijo v skupni aktivnosti, ki osmisli absurdost situacije, v kateri so se znašli: pod taktirko strica – glasbenika začnejo pisati soundtrack h koncu sveta.
Bistveni del romana je zgoščenka, ki mu je priložena: ta vsebuje komade, ki jih pišejo junaki knjige. Glasba ni namenjena samostojnemu poslušanju (vsaj ne izključno); roman bralca jasno vabi, naj ji nameni čas in mesto med samim branjem. Šele kombinacija besede in glasbe v vsej polnosti obudi Sinbada 0016 v življenje. Avtorja glasbe sta Polona Janežič in Matevž Kolenc, razen komada Konec sveta vedno pride nenapovedano, ki ga je prispeval Boštjan Narat (zgolj kot zanimivost naj povemo, da je omenjeni komad, ki je sicer že izšel na Naratovem istoimenskem albumu, ime našel ravno v rokopisu Polone Janežič).
Knjiga je izšla v sozaložništvu KD Pripovedovalski Variete in Založbe Pivec.
Sodelujoči:
Urednica: Ana Duša
Avtor spremnega besedila: Boštjan Narat
Avtorji glasbe: Matevž Kolenc, Boštjan Narat, Polona Janežič
Avtorji besedil: Miha Žargi, Boštjan Narat, Matevž Kolenc
Aranžmaji: Matevž Kolenc
Glasbeniki:
Metod Banko – vokal,
Blaž Celarec – bobni, tolkala;
Polona Janežič – klaviature, klavir;
Matevž Kolenc – kitara, bas;
Sabina Magajne – rog;
Boštjan Narat – vokal, kitara,
Tanja Pirc – mandolina;
Mina Špiler – vokal,
Jelena Ždrale – viola

na vrh