RockLine: Za začetek naj pozdravim prvi obisk Obscure v Sloveniji!
Christian: Hvala, z bendom smo tukaj res prvič, sam pa sem lani igral na istem festivalu, ko se je imenoval še Metal Mania in sicer s Stormwarrior.
RockLine: Saj res, se mi je zdelo, da sem te že videl pri nas. Pred kratkim ste izdali ploščo Cosmogenesis, ki je bila odlično sprejeta tako pri fenih kot pri kritikih. Trajalo pa je kar nekaj časa, da je prvenec Retribution dobil naslednika.
Christian: Pravzaprav niti ne, saj je bilo po izdaji albuma Retribution precej težav s postavo benda, tako da je edini originalni član še Stefan. Po odhodu ostalih članov je potreboval kar nekaj časa, da je okrog sebe spet zbral novo ekipo. V tej postavi smo skupaj od začetka leta 2008. Januarja smo se zbrali v tej postavi, junija pa smo začeli s snemanjem albuma, tako da vse skupaj ni trajalo tako dolgo.
RockLine: Od izdaje prvenca se je v bendu zvrstilo kar lepo število članov, če se ne motim kar 14, 15?
Christian: Ja mislim, da res, a me takrat še ni bilo v bendu tako da ne bi vedel točno.
RockLine: Kako pa je potekalo snemanje albuma Cosmogenesis?
Christian: Snemali smo v Woodshed studiu v Nemčiji, ki je v lasti Victorja Santure, vokalista nemških black metalcev Dark Fortress. Predhodno smo v Guitar Pro programu pripravili vse komade, nato je Hannes najprej posnel bobne, za tem smo posneli ritem kitare, Jeroen bas linije, kitarske solaže in nazadnje še vokale. V studiu smo posneli vse razen kitarskih solaž, ki sem jih posnel sam doma.
RockLine: Victor je album produciral, zmiksal in posnel, poleg tega pa na albumu gostuje tudi kot vokalist.
Christian: Res je, Victor je odličen glasbenik z odličnim ušesom, povrh vsega pa je še izredno kreativen. Mislim, da je zaradi njega album še boljši, saj je imel nekaj odličnih idej glede vokalnih linij. Predvsem čiste vokalne linije so bile njegova ideja. Če bi imeli drugega producenta bi album zvenel čisto drugače.
RockLine: Na albumu so dobro slišni vplivi velike štirice progresivnega death metala - Death, Atheist, Cynic in Pestilence. Misliš, da se nove tehnične death metal bende "krivično" primerja z veterani žanra?
Christian: Ja, nedvomno. A obenem je v glasbi danes ogromno novih elementov, nenazadnje je med albumi teh bendov preteklo 13 let, medtem se je spremenila tudi sama glasba. Izredno radi imamo te bende, ob njih smo zrasli in brez dvoma so ogromen vpliv, a na nas so vplivali tudi bendi za katere si ne bi mislili. V Obscuri so dobro slišni elementi black metala bendov kot so Dissection in Emperor.
RockLine: Predvsem v vokalih.
Christian: Ja, točno. Pa tudi v določenih kitarskih delih. Brez dvoma lahko slišiš tudi vplive power metala in vplive death metal bendov devetdesetih. A tako pač je, bende bodo vedno primerjali z drugimi bendi in sam sem čisto sprijaznjen s tem.
RockLine: Ko si že omenjal death metal zasedbe devetdesetih, tudi ime benda je sposojeno po albumu veteranov Gorguts kajne?
Christian: Ja mislim, da so si fantje ob nastanku ime sposodili od Gorguts. A mislim, da ne zvenimo prav nič podobno Gorguts, zvenimo popolnoma drugače. Ljudlje zaradi imena morda pričakujejo, da bodo slišali kaj podobnega, a ostaja samo ime.
RockLine: Ob poslušanju albuma se mi je na trenutke zdel še posebno močen vpliv Cynic, sploh zaradi občasnih "spacy" nezemeljsko sintetičnih vokalnih linij. Pravzaprav ima tudi celoten album povezno tematiko vesolje, vključno z naslovom albuma. Kako ste prišli prav do teh tem za besedila?
Christian: Vedno smo bili veliki feni Cynic in všeč nam je bila ideja "vokoder" vokala. Če poslušaš na primer komad Choir of Spirits so ravno v refernu uporabljene te robotske vokalne linije in zlahka te takoj spomnijo na Cynic. A, če poslušaš o čem govori komad hitro vidiš, da ne gre za to da bi poskušali posnemati Cynic. Nekateri komadi vsebujejo zelo očitne Cynic vplive, npr. Noospheres, a vedno nam je bil pač všeč nekakšen ZF koncept z modernim zvokom. Brskali smo po Wikipedii in naleteli na tematiko geneze kozmosa in mislim, da se odlično sklada z zvokom naše glasbe. Sprva smo hoteli album poimenovati Noospheres, a je Jeroen že igral na albumu z imenom Spheres (Pestilence op.p.) in to verjetno ne bi bila dobra ideja. Skratka, mislim da ZF tema odlično predstavlja našo glasbo.
RockLine: Kaj bi rekel, da je globlja ideja za Cosmogenesis, saj izpade skoraj kot konceptualna plošča?
Christian: Ni čisto konceptualna plošča, prej bi rekel, da je album tematsko povezan. Vsa besedila se nekako dotikajo geneze vesolja, bistvo pa je vprašenje izvora človeštva in nastanka vesolja ter vsega življenja. Ideja je, da obstaja le nekakšna kolektivna zavest, individualnih misli ni, obstaja le enoten kolektiv zavesti. Ta kolektiv zavesti je obstajal pred pojavom življenja in iz njega je nastalo življenje.
RockLine: Cosmogenesis je precej drugačna plošča kot prvenec. Ste šli zavedno v bolj kompleksen, tehničen death metal ali je do tega prišlo spontano, zaradi novih članov v bendu?
Christian: Brez dvoma je do tega prišlo povsem naravno. Prvi album res ni bil tako tehničen kot ta, a vplivi so že bili slišni. Stari člani so bili veliki feni Death, Cynic, Pestilence in Atheist, novi člani benda pa igramo še res dolgo. Sam kitaro igram že 15 let in jasno je, da smo bolj izkušeni in s tem je prišla tudi bolj kompleksna in tehnično zapletena glasba. A vseeno obstaja neka rdeča nit med obema ploščama.
RockLine: Verjetno pa je prav Jeroen, ki je igral na zadnji Pestilence plošči pred razpadom in vidva, ki sta igrala v Necrophagist (Christian in bobnar Hannes op. p.) v bend prinesla ogromno vplivov tehničnega death metala?
Christian: Gotovo. Ogromno se naučiš ko snemaš albume z drugimi bendi in ko si na turnejah in vse skupaj spremeni način tvojega igranja in mišljenja. Starejši ko si bolj izkušen si in upam, da se to na albumu tudi sliši.
RockLine: Kako pa pišete komade glede na to, da se izredno kompleksno zgrajeni? Napišete najprej riffe, pa nato bobne...
Christian: Ne, drugače je. Večinoma je tako, da različni člani napišejo celoten komad. Steffen je imel pred našo pridružitvijo že pripravljenih nekaj komadov, nekaj jih je imel pripravljenih že Hannes, saj igra tudi kitaro, en komad sem napisal jaz. Vsi komadi pa so imeli enake vplive in so se hitro in mislim, da dobro poklopili. Dva komada na albumu pa smo napisali vsi skupaj. Večinoma pa je tako, da ima eden od članov idejo za celoten komad, ga v celoti tudi napiše, ostali pa morda dodamo kakšno malenkost sem in tja.
RockLine: Na Cosmogenesis pa gostite tudi nekaj eminentnih gostov kot sta Tymon Kruidenier (Cynic) in Ron Jarzombek (Watchtower, Spastic Ink, Gordion Knot, Blotted Scienc, idr.). Kako ste prišli v kontakt z njima?
Christian: Ron je eden mojih najljubših glasbenikov. Steffen je imel že za prvi album idejo, da bi gostujoči solo odigral Paul Masvidal (Cynic), a je bil zaseden in do tega ni prišlo. Za Cosmogenesis smo ga spet povabili, a se žal časovno spet ni izteklo po načrtih, tako da smo stopili v stik s Tymonom. Z Jeroenom sta namreč dobra prijatelja, poslal nam je naš demo in napisal in odigral je lep solo pri komadu Choir of Spirits. Pravzaprav ta solo niti ni bil načrtovan, a je izpadel tako dobro, da smo ga obdržali. Pri naslovnem komadu, Cosmogenesis, pa igra Ron. Solaće naj bi sprva posnel jaz, a nihče od nas ni imel pretirano dobre ideje za solo, ali pa so bili vsi poskusi kvalitetno na precej nižjem nivoju kot ostale solaže na albumu. Nikakor nam ni uspelo napisati primerne solaže in rešitev je bila lahko le v bolj izkušenem kitaristu. Jeroen je imel Ronov e-mail, vprašali smo ga če bi bil pripravljen odigrati solo, všeč mu je bilo kar je slišal in čez dva dni nam je že poslal ta nori solo.
RockLine: Za tako kompleksen album kot je Cosmogenesis je precej nenavadno, da so komadi zares "catchy", v uho pridejo precje hitro. Ste imeli že od začetka namen, da napišete "catchy"komade?
Christian: Ja. Vsi komadi imajo tehnične dele, ki so zahtevni za igranje, a imajo tudi dele lažje za igranje, ki zvenijo kot 80' heavy metal. Vse je v strukturi, komad že ima posamezne kompleksne dele, a sama struktura ni tako zapletena. Vse skupaj skušimo ohraniti kar se da logično, ne pa da v komad umestimo 20 riffov. Komadi imajo največ 5, 6 riffov, struktura pa je precej tradicionalna in si jo hitro zapomniš. Ko igraš inštrument več let je logično, da postajaš vedno bolj tehnično izpopolnjen, poslušaš bolj tehnične bend in igraš težje kitarske dele. A starejši kot si vedno manj pomena ima tehničnost in kompleknost, začneš igrati glasbo, ki ti je pač všeč.
RockLine: Kaj pa misliš o tej novi prog death sceni? Poslušaš kakšne novejše bende ali še vedno prisegaš na pionirje? Glede na to, da so dobro slišni tudi vplivi jazza in fusiona verjetno poslušaš tudi drugačno glasbo?
Christian: Ja, ogromno naših vplivov prihaja iz jazza in fusiona. Jeroen je velik fen jazza, sam pa poslušam ogromno fusion glasbe. V solaže poskušam vnašati bolj kompleksne harmonične vsebine, Hannes je prav tako fen mnogih jazz in fusion bobnarjev. Trenutna tech death scena nas ne navdihuje, mnogi od teh bendov se ne osredotoča dovolj na samo pisanje komadov, njihovi komadi zvenijo kot tehnična vaja in mislim, da je trenutno vse skupaj nekoliko preveč napihnjeno. A nekaj bendov je vseeno odličnih. Všeč so mi Psycroptic pa Spawn of Possession.
RockLine: Ja, mnogi novodobni tehnični death metal bendi res zvenijo preveč tehnično, na Cosmogenesis pa je dobro slišno, da je poudarek na skladanju komadov.
Christian: Točno tako! Ne želimo, da bi na primer solo prevzel bistvo celega komada. Pravzaprav se niti ne smatramo za tehničen death metal bend. Bolj na nas vplivajo starejši bendi kot so Death, Dissection in celo heavy metal a la Judas Priest. Tudi ti bendi kot so Priesti in Megadeth so tehnično izredno dovršeni, a teh elementov niso postavljali v ospredje. Vedno je bil prvi na vrsti komadi, ki so ga obogatili s občasnimi tehničnimi dotiki. Mislim, da je to pravi način pisanja komadov in morda niti nočemo, da se nas označuje za tech death.
RockLine: Vikend pred Paranoid Open Air sem vas videl na Brutal Assaultu, kjer ste v največji vročini uspeli pod oder privabiti lepo število ljudi in odigrati odličen koncert. Če se ne motim vas čaka precej naporen koncertni urnik v prihodnosti.
Christian: Hvala!Trenutno smo na turneji z Atheist, igramo po nekaj velikih evropskih poletnih festivalih, vmesne datume pa polnimo s posameznimi koncerti. Po vrnitvi domov imamo šest tednov pavze, nato pa se začne evropska turneja s Cannibal Corpse, v prihodnosti pa čaka še nekaj turnej, ki še niso 100% potrjene. Januarja naslednje leto nas čaka še ena turneja po Evropi (Obscura se bodo v okviru Bonecrusher turneje ustavili tudi v Kinu Šiška), odšli pa bi radi tudi v ZDA. Za headlinersko turnejo še ni pravi čas, trenutno je pomembno to, da album predstavimo čim širšemu krogi ljudi.
RockLine: Je neprijetno za bend kot je Obscura ali zate osebno kot kitarista, da se ga primerja z veliki bendi kot je na primer Death? Ali pa je to le dodaten izziv, da še izboljšaš svoje igranje?
Christian: Ne, absolutno je to velika čast. Ob teh bendih sem zrastel in jih imam rad. Vsi ti bedni - Death, Cynic, Atheist in Pestilence - so bili pred svojim časom. Mislim, da se jih takrat ni razumelo, a se jih danes toliko bolj ceni. Res smo počaščeni, da se nas omenja v družbi takih bendov in počaščeni smo, da smo lahko na turneji z Atheist. To nam pomeni ogromno in pravi navdih je, da hočeš biti zaradi takih bendov še boljši in boljši.
RockLine: Misliš, da je možno, ne le v žanru tech death metala, temveč v celotnem metalu sploh doseči še kaj novega, nekaj kar še ni bilo slišano?
Christian: Mislim, da trenutno celotna scena stagnira, in mislim, da počasi že ugaša, preprosto je vse ga preveč in scena je postala prenasičena.Ostaja samo še to, da pišeš res dobre in poslušljive komade. Ni mi pomembno izumljati toplo vodo, rad bi pisal le dobre komade.
RockLine: Kdo pa so tvoji vplivi kar se tiče igranja kitare?
Christian: Začel sem igrati zaradi Angusa Younga, še danes je zame kitarski heroj (smeh). Ko sem imel 11 let sem hotel biti Angus in pika (smeh). Kasneje so bili zame izredno pomembni Iron Maiden kitaristi, zaradi dvojnih harmonij in načina kako so si delili solaže. Nato se odkril bolj tehnične kitariste, Malmsteena, pa Dream Theater, Martyja Friedmana, Steve Vaija, Paula Gilberta, Tonyja MacAlpinea, jasona Beckerja, Michaela Romea. Hitro sem vzljubil tudi jazz kitariste, Johna McLoughlina npr. In jasno kitaristi, ki so pisali dobre riffe, Chuck Schuldiner, Jeff Waters, Dave Mustaine, James Hetfield, Jon Schaffer. Lahko še bi nadaljeval, a ti kitaristi so name pustili največji vtis.
RockLine: Zadnje klasično vprašanje. Kaj čaka Obscuro v prihodnosti?
Christian: Trenutno je pomembno, da nadaljujemo s turnejami in predstavimo Cosmogenesis. Upam, da nam bo uspelo igrati po celem svetu. Trenutno že pišemo material za novo ploščo...
RockLine: Bo ta v stilu Cosmogenesis?
Christian: Ja, rdeča nit bo podobna, a bo vseeno drugačna. Melodičnost in nalezljivost bo gotovo ostala, trudimo pa se ustvarjati Obcura zvok in nekako najti lastno nišo. Tako, da nas ne bodo le primerjali z drugimi bendi temveč tudi spoznali zvok Obscure. Mislim, da se ta s progresivnimi strukturami, kitarskimi solažami, melodičnimi riffi, fretless basom in akustičnimi kitarami že oblikuje, a radi bi zvok še razširili in poglobili.
RockLine: Nazadnje je nabolj važno prav to, da ima bend svoj "trademark" prepoznaven zvok.
Christian: Točno tako! Cosmogenesis je bila bolj plošča napisana po filingu, o tem kar hočemo napisati nismo preveč razmišljali.

na vrh