Deep Purple sodijo v glasbeni zgodovini med pionirje hard rocka, torej ob bok velikanom kot so Led Zeppelin in Black Sabbath. Od leta 1968 so nanizali morje skladb, plošč in koncertov. Veliko je bilo padcev, morda še več vzponov. Na vprašanja Jerneja Veneta so odgovarjali basist Roger Glover, klaviaturist Don Airey in kitarist Steve Morse.
Zakaj so potrebovali pet let, da so posneli novo studijsko ploščo Bananas:
Roger Glover: "Pravzaprav nismo potrebovali veliko časa. Vsega skupaj tri tedne in štiri dni, vendar vem, na kaj namigujete. Plošča Abandon je izšla leta 1998, leto pozneje smo posneli Concerto for group and orchestra v dvorani Royal Albert Hall, Jon Lord je posnel solistično ploščo, precej drugačno od albumov Deep Purple. Ta usmeritev mu je blizu, tako glasbo je imel rad vse življenje. Vedno ga je neznansko zanimala orkestralna glasba. Takrat je imel dovolj časa, da je realiziral projekt. Vendar je še vedno blizu ansambla. Plošča Concerto for group and orchestra je bila zelo uspešna, šli smo tudi na turnejo z orkestrom, kar je nenavadno. Igrali smo z različnimi orkestri, kar je trajalo leto dni ali še malo več. Medtem smo imeli nekaj sestankov, na katerih smo pisali nove skladbe. Mislil sem, da bo Jon Lord po koncu turneje zapustil Deep Purple, kar se ni zgodilo. Njegova glasbena usmeritev je postala očitna, nove plošče skupine pa se ne da posneti, če nekdo ni za to. Naredili smo dobro potezo s tem, ko smo novo ploščo snemali brez njega. To pa vzame kar nekaj časa. Posneti ploščo z novim klaviaturistom Donom Aireyem je vsekakor bolje, kot posneti ploščo brez njega. Počakali smo, da smo bili vsi pripravljeni, in nato posneli ploščo Bananas."
O snemanju plošče Bananas:
Steve Morse: "Vsi člani skupine smo bili zato, da produkcijo nove plošče opravi nekdo, ki ima rad zgodovino in usmeritev skupine. Producent Michael Bradford je hotel narediti rock ploščo, ki bi mu bila pri srcu. Rekel nam je, da imamo pravi zvok in da ga zna ujeti v studiu. Zato smo se lotili dela. Izbral je skladbe in je tako kot jaz, ki sem bil najprej fan, šele potem član skupine,hotel slišati neposreden, udaren zvok orgel. Hotel je malo več nasilja v njem. Vsakdo lahko zaigra karkoli, pritisne na gumb in to je to. Don Airey pa zaigra naravno, njegov pristop je tak, da se z zvokom skupine popolnoma ujema. Producent Bradford ni uporabljal veliko nasnemavanj, dodal je nekaj prostorskih učinkov na kitari, orglah in bobnih, Prepričal je pevca Iana Gillana, naj poje sproščeno. Gillan je namreč vsak dan prihajal v studio pod pritiskom, da mora peti kot na odru, samo da bi ugajal producentu. Moral bi peti tako kot zna. Bil je malce na trnih, kar je bilo zelo primerno za delo v studiu."
Kako se je Don Airey vključil v delo skupine?
Don Airey: "Pred letom dni smo začeli v Burbanku s pripravami za snemanje plošče Bananas. Zame je bil to velik dan, skoraj nisem verjel, da se to dogaja. Vadili smo tri tedne, poducent Bradford je prihajal vsak dan in razlagal svoje poglede na nove skladbe. Znal nas je usmerjati pri delu. Glasbeniki smo radi menjavali tonalitete ali uvode skladb, Michael Bradford pa je rekel: ""Ne, tako bo, kot je."" In tako je ostalo. Vesel sem, da sem lahko sodeloval z njim. Življenje je bil tako veliko lažje. Večino klaviatur sem posnel v prvem poizkusu."
Kaj menijo o novejših rock izvajalcih, na primer Strokes ali White Stripes:
Roger Glover: "Moram priznati, da sem kupil ploščo dueta White Stripes, vendar sem rahlo razočaran. Vidim pa, kaj je privlačno pri njuni glasbi. Danes je vse popolno, ko govorimo o tehnologiji produciranja glasbe. Ljudje, ki niso glasbeniki, se lahko izražajo s pomočjo tehnologije, kar je včasih dobro, drugič ne. White Stripes pa igrata na prave inštrumente, ne uporabljata računalnikov in to cenim. Njuno ustvarjanje je nešolano, naivno, krhko pa tudi sveže. Meni, da poslušalci to svežino slišijo na plošči. Večinoma ne poslušamo take glasbe, ploščo sem kupil iz radovednosti."
Steve Morse: "Poslušal sem nekaj njunih skladb. Če bi nastopala v kakšnem klubu, bi rekel – fantastično, ta dva bi morala biti na televiziji. Na plošči pa mi manjka nekaj inštrumentov in harmonij. Tako bi jo lažje poslušal. Razlika je v zvoku v živo, ki te prepriča v kaotičnem okolju in med tako glasbo, ki jo poslušaš s slušalkami, za kar se moraš skoncentrirati."
Steve Morse in njegovi pogledi na nagrade Grammy.
Morse: " Razložil vam bom, kako deluje celotna procedura. S skupino The Dregs smo imeli pred časom kar nekaj uspeha. Tudi s solo skladbami sem bil nominiran šestkrat zapored. Založba nadzoruje doočeno število glasov članov akademije Grammy in jih potrebuje, da si zagotovi nominacijo. Zmagovalci so ponavadi najbolj znani glasbeniki tistega leta. Za manj znane zmanjka glasov. Glasbena založba te mora podpirati in promovirati, sicer ne moreš biti nominiran. Tudi založba mora v posameznih kategorijah nekaj pomeniti. Da bi prejel grammyja, moraš biti pomemben glasbenik v sklopu založbe. Verjemite, da je to v večini primerov resnica. Nevarno je posploševati, vendar sem prisostvoval kar nekaj podelitvam in videl, kako to teče."
Roger Glover o drugih glasbenikih:
Glover: " Sex Pistols niso znali ne vem kako dobro igrati, vendar so bili dober rock band. Rolling Stones so že pred leti dokazali, da niso briljantni glasbeniki, toda ko igrajo skupaj so dinamit. Šteje končni rezultat, ko neka skladba najde svoje občinstvo, ni treba, da je odigrana popolno. Biti mora odigrana s predanostjo. Lahko pa igraš predano in dobro obenem. To počnemo pri Deep Purple."
Kaj jih žene k ustvarjanju nove glasbe?
Roger Glover: "To je lepa služba, tudi zabavna. Redko se zgodi, da lahko vse življenje počneš tisto, kar te veseli. Zabava je morda čudna beseda v tem primeru, naše delo je sestavljeno tudi iz drugih opravil. To je posel – glasbena plat je zabavna, poslovna pa ne. Temu ne moremo ubežati. Dokler sta v naši skupini duh prijateljstva, posebno zdaj, čeprav ni bilo vedno tako, ter skrb za Deep Purple kot pomembno ime v glasbi, sem zadovoljen."
Kako izbirajo skladbe za koncert?
Roger Glover: " Na začetku turneje menjavamo vrsti red skladb, po nekaj koncertih pa zaradi napornega urnika koncert – vožnja- spanje- koncert sploh nimamo več želje po tonskih vajah ali ustvarjanju novih skladb. Včasih zamenjamo nekatere skladbe z drugimi ali pa obsotječim kaj dodamo, da v živo zvenijo drugače. To se zgodi iz šale, pet minut, preden gremo na oder."
Kako se je skupini priključil klaviaturist Don Airey.
Roger Glover in Don Airey: "Njegov priimek je bil prvi v imeniku – Airey":-))). Don doda, da ne računa veliko. Glover nadaljuje:" No, poznava se še iz skupine Rainbow, v kateri sva igrala leta 1979 in posnela ploščo Down to earth. Don slovi kot velik glasbenik. Ko je postalo jasno, da bo Jon Lord prej ali slej nehal nastopati v živo, smo začeli razmišljati, kako bi prebrodili ta prehod. Odločili smo se na hitro, ker so nas v to prisilile razmere. Pred letom in pol smo imeli na začetku turneje načrtovane štiri koncerte v Skandinaviji, Lorda pa je koleno tako hudo bolelo, da ni mogel hoditi. Rekel je, da teh štirih koncertov ne more odigrati, da pa se nam bo pridružil pozneje. To so bili pomembni veliki poletni festivali, kar je pomenilo, da občinstvo pijano in nihče ne bo opazil zamenjave klaviaturista. Koga torej poklicati? Don je najboljši v našem poslu. Ko sem ga poklical, je rekel, da bo delo sprejel. Čez dva dni smo že uspešno odigrali prvi koncert. Jon Lord je bil še vedno bolan in tako je Don ostal z nami."

na vrh