RockLine: Kje ste izbrskali informacijo, da poteka tu v Postojni natečaj Epic RockLine Contest in kaj vas je privedlo do želje, da se udeležite natečaja?
Jure: Zadevo smo odkrili preko MySpacea.
Matej: Enkrat za spremembo smo hoteli preizkusiti kako zgleda, če nastopamo izven domačih Jesenic.
Urban: Pa tudi nagrada je kar mamljiva.
RockLine: Kakšna je situacija na Jesenicah za rock glasbo? Jesenice so znane po nekaterih odličnih kitaristih, kot sta npr. Grega Habič ali pa Domen D.Y.Z. Justin iz Negligence....
(vsi: krohot)
Urban: Kako je svet včasih majhen. Ravno D.Y.Z. nam je miksal naš EP. D.Y.Z. nas je opazoval na enem od naših nastopov in se je ponudil sam od sebe, da nam priskoči na pomoč pri demo posnetkih. Nekega dne me je poklical in vprašal, če smo zainteresirani za sodelovanje.
RockLine: Pri Chill Out je zanimivo to, da odkrivate zvok starejših rock skupini iz sedemdesetih in osemdesetih let.
Urban: Prva stvar je da ne želimo zveneti enolično. Naši prvi vplivi so bile res skupine iz sedemdesetih in osemdesetih. Sami pa skušamo tem vplivom dodati moderen zvok in pravzaprav ustvarjati lastno glasbeno prepoznavnost. Tisto obdobje glasbe je preteklost in treba je iti v korak s časom, odkrivati nove stvari. Vsake toliko časa nam zadiši tudi metal. Ne ekstremne oblike metala, pač pa metal v stilu Iron Maiden, ki so nam vsem v skupini všeč.
RockLine: Lahko bolj podrobno predstavite svoj demo, oziroma EP "If You Can"?
Matej: Osnovna ideja je bila ta, da si na tak način čim prej zagotovimo bolj konkretno obliko same promocije skupine. To je bil projekt, ki smo ga izpeljali skozi poletje 2009. Na tem demu, se nahajajo tudi uporabne datoteke z dodatnim promo materialom in predstavitvijo skupine Chill Out. A bistvo vsega so seveda tri skladbe.
RockLine: Med vašim nastopom v Postojni sem zasledil, da ni vselej nujno, da Urban prevzame vodilni vokal, pač pa se ga loteva tudi Jure. Kako se odločata oba kitarista, kdaj bo kdo pel določen komad?
Jure: Pri skladbi, ki jo pojem jaz, igra Urban zahtevnejše kitarske linije. Na tak način ga jaz razbremenim dela na vokalu in Urban se lahko lažje osredotoči na igranje kitare. To prispeva tudi k večji raznolikosti naše glasbe.
Urban: Pri tem je pomembna tudi barva glasu. Moj vokal paše bolj k tršim skladbam. Juretov prihaja do izraza bolj v mirnih, baladnih skladbah.
RockLine: Jure te tudi na nek način razbremeni v smislu, da varčuješ z močmi pri vokalu.
Urban: Tudi to je res. V ta namen mnogokrat vključimo v naš repertoar tudi kakšno instrumentalno skladbo.
RockLine: Opazil sem, da dodajate v izraz tudi vokalne harmonije.
Urban: To je eden izmed vplivov poslušanja glasbe sedemdesetih let. Vse to počnemo v prid popestritve naših avtorskih skladb.
RockLine: Kdo med vami je glavni iniciator idej. Kdo prinese prvi idejo, ki jo potem sooblikujete v neko določeno skladbo?
Urban: Glasbo piševa pretežno midva z Juretom. Glasbo delava tako, da napiševa v celoti vsak svoje skladbe, ali pa skupaj, tako da se navezujeva z riffi. Včasih se zgodi da imam jaz eno idejo in mi zmanjka zamisli, pa se potem vključi s svojo idejo Jure in tako nastaja neka skladba. Sicer pa ideje prihajajo do nas zelo spontano. Od tod tudi zelo različne skladbe. Zavedamo se , da mora imeti "kompliciranje" neko mejo, pri vsej stvari, do kamor nas lahko še popelje ugodje glasbenega preizkušanja. Stvar mora pravzaprav iti v uho, obenem pa mora ponujati nam užitek v živih izvedbah. Se pravi, ko skladbe igramo na koncertih.
RockLine: Zasnova solaž je precej klasična. Raje v špuri, kot jo je nekoč urezal Michael Schenker za razliko od Joe Satrianija, ne?
Urban: Da. Poslušam tudi Michaela Schenkerja. Vendar je pomembna stvar ta, da si mi vselej zamislimo, kako bo stvar zvenela. Ta mora imeti nek smisel v melodiji. Melodija mora zlesti v uho. Ne prisegamo na igranje na silo in na hitrost. Raje varčujemo s toni. Tudi ti metalski bendi v Sloveniji, danes. Vsi se trudijo zveneti, kot njihovi vzorniki. Pevci hočejo biti James-i Hetfield-i, kitaristi Kirk-i Hammet-i, v končnem seštevku, pa te skupine izgubijo originalnost.
RockLine: Glede tega, se mi dozdeva, da je to že vrsto let problem Slovenskih glasbenikov. So odlični, a preveč obremenjeni z dosežki drugih, zlasti tujih, izvajalcev.
Urban: Vsa stvar deluje, kot da bi jih bilo včasih strah pokazati nekaj svojega. Ne upajo se preizkušati stvari.
RockLine: Kako vidva Urban in Jure, zložita solaže v nekem komadu?
Jure: Hja,... Za skladbe, ki smo jih posneli za demo "If You Can", sva solaže napisala. Sicer jih pa igrava precej iz glave.
Urban: Da. Solaže tudi sam večinoma igram iz glave. Praktično se jih nikoli ne naučim na pamet. Kakšne dve ali tri že, sicer pa ne.
RockLine: Gojite melodični princip. Se vam zdi da je situacija v svetu in Sloveniji naklonjena rock pristopu Chill Out.
Urban: Trenutno v svetovnem merilu niti ne. Je pa kar se Sloveniji tiče, situacija pri nas precej boljša, kot je bila pred 10. leti. Čas trenutno ni pravi za trženje rock glasbe, kot jo gojimo mi. A če bomo dolgo vztrajali, bomo pričakali tudi obdobje, ko se situacija obrne. Okej, Siddharto lahko slišiš po radiu, a tu je še kopica drugih kvalitetnih skupin, ki ne dobijo priložnosti.
RockLine: No, vendar pa imate Chill Out angleška besedila, brez "cmerjenja" v slovenskem jeziku...
Urban: No preizkušamo tudi slovenski jezik. Trenutno še ugotavljamo, kaj nam najbolj odgovarja. Bomo videli kaj bo najbolj vžgalo. Besedila lahko naknadno vselej spremenimo, če bo treba. Skladbe tudi precej variirajo. Nekatere so zelo trde, druge posedujejo tudi dobršen dotik pop glasbe. Vsekakor sledimo tistemu, kar čutimo, da nam najbolj odgovarja, hkrati pa ciljamo tudi na okus publike. Kot pravim, trenutno še nekoliko previdno "tipamo", kam nas bo odnesla glasbena usmeritev v prihodnje.
RockLine: Ste zadovoljni s polnostjo zvoka, ki ga generirata obe kitari, ali ste kdaj razmišljali tudi o vključitvi klaviatur v vaš zvok?
Urban: O klaviaturah smo razmišljali. A to v začetni fazi naše skupine. Vendar pa se nihče izmed nas ni imel časa ali volje poglabljati v klaviature. Pa tudi to, da nismo imeli pravih idej, kako klaviature sploh uporabiti v naši glasbi. V eni izmed skladb, ki smo jih danes odigrali tu v Postojni, smo uporabili v studijski verziji, ki se nahaja na našem demu "If You Can" klaviature in flavto. To je skladba Daydream. Tu se nemara občutijo vplivi rocka sedemdesetih, tudi progresivnega rocka, ki ga zelo cenim in rad poslušam....
RockLine: Katere skupine?
Urban: King Crimson, Gentle Giant, Canterbury-jska scena. Tudi na začetku, ko smo uporabljali klaviature, sem se posluževal tistega starega orgelskega zvoka.
RockLine: Se je kdo med vami kalil že v kakšnem bendu pred nastankom Chill Out?
Jure: Ne. V začetku smo se po dva in dva dobivali skupaj in igrali ločeno.
Martin: Kasneje smo se šele našli in stvari preizkusili skupaj.
RockLine: Ne smemo zapostaviti ritem sekcije. Matej, kje si se ti prvič srečal z bobni?
Matej: Že od nekdaj sem si želel postati bobnar. Nekega dne sem opazil na medmrežju ugodno cenovno ponudbo za set bobnov. Z Urbanom sva skočila v trgovino in kupila bobne. Trgovina je zato podaljšala za 15. minut svoj delavnik, ha, ha, ha... Sicer pa sem imel palčke v rokah že 5. Let pred prvimi bobni. Tolkel sem z njimi prav po vsem, kar mi je prišlo na pot. Bobnanja sem se naučil sam. V skupini smo sicer vsi samouki.
RockLine: Pa ti Martin, kdaj si se odločil opasati bas kitaro?
Martin: Pred dvema letoma. V začetku sem se preizkušal na klaviaturah. Bas kitara pa me je že od nekdaj privlačila.
RockLine: Kakšni so načrti za prihodnost?
Jure: Čim več koncertnih nastopov.
Urban: Osnovni problem pri nas je, da si ne znamo zrihtati špilov. V okolici Jesenic, se pravi na Gorenjskem, smo si že nabrali nekaj publike, ki nas pozna in spremlja. Sicer pa kako prodreti ven iz Jesenic, to bo še zanimiva štorija.
Matej: Ker so Jesenice dobesedno mrtve.
RockLine: Z izjemo D.Y.Z.-a in njegovega studia?
Matej: Da. Ha, ha, ha...
Jure: Že dejstvo, da prihajamo iz Jesenic, kjer vlada bolj ali manj mrtvilo, kar se kulturnega utripa tiče, je za nas že to lep uspeh, da smo pod streho spravili na tem koncu nekaj nastopov, z zelo lepim obiskom in konkretnim žurom.
RockLine: Domnevam, da ste člani zasedbe Chill Out rasli skupaj od malih nog. Nekako na podlagi razgovora domnevam. Koliko je resnice?
Matej: Urban in Martin sta brata, Jure in Urban sta sošolca, jaz pa sem bil njihov sosed...
Jure: Urban in jaz sva že v drugem letniku osnovne šole skupaj igrala v razredu na ravnila in šestila. Vsak odmor sva zaplenila šolski radio in igrala poleg.
Urban: Pa tepla punce, ker so hotele poslušati svojo glasbo, ha, ha, ha...
Jure: K temu naju je spodbujala tudi učiteljica, ki je bila naklonjena najini dovzetnosti do glasbe. Večkrat nama je dovolila, da sva pred tablo skupaj odpela recimo Yellow Submarine ali Yesterday od The Beatles. To se je večkrat ponavljalo in na koncu je že cel razred obvladal Yesterday.
RockLine: In potem sta imela same petice in starši so bili zelo ponosni...
Urban: Sva imela to srečo, da je bila učiteljica velika oboževalka skupine The Beatles.
RockLine: Bi kdo med vami še kaj dodal za konec?
Urban: Da. Rad bi samo poudaril, da bomo poizkušali v letošnjem letu posneti naš studijski prvenec, ki bo vseboval deset ali enajst avtorskih skladb.
fotografije: Aleš Podbrežnik

na vrh