Big Foot Mama se te dni vračajo s povsem novo , že šesto studijsko ploščo Važno, da zadane. Njihova skoraj dvajset let trajajoča pot je zanimiva in razgibana – s prvencem Nova pravila so znova oživili slovenski rock'n'roll, z drugo ploščo Kaj se dogaja? So v svojo glasbo vnesli nekaj več raznolikosti, Tretja dimenzija je bilo rockovsko žanrsko zelo raznolika, Doba norih se je do rocka pošteno oddaljila in nato šok – skupino je zapustil kitarist in glavni avtor Miha Guštin – Gušti, ki je odšel na solistično pot. Na njegovo mesto je stopil Zoran Čalić, bivši član Majk in Holderjev, s skupino posnel najprej dve novi skladbi Vrn' se k men' in Brez meja, sledila je plošča 5ing, s katero se je skupina znova vrnila k čistokrvnemu rock'n'rollu. Na Gospodarskem razstavišču so ob svoji petnajstletnici priredili veličasten koncert s številnimi zanimivimi glasbenimi gosti, ki so ga obeležili z izdajo dvojne plošče Big Foot Mama 15 Let V Živo Z Gosti. O vsem tem in seveda tudi o novi ploščo Važno, da zadane, smo se pogovarjali z basistom, spremljevalnim pevcem in avtorjem Alenom Steržajem.
RockLine: Šesta studijska plošča Važno, da zadane je končno tukaj. S prihodom Zorana Čalića ste BFM znova v klasičnih rockerskih vodah – se je glede na prejšnjo ploščo 5ing karkoli spremenilo?
Alen: "Že s 5ingom smo se vrnili k rokerskim koreninam, vendar je bil na trenutke še vedno malo popovsko melanholičen. Važno, da zadane pa je precej bolj hedonističen projekt, prinaša novo dozo pravovernega rokenrola direktno v čelo, brez pretiranega jamranja, besedila so daleč bolj žurerska, kot se za BFM najbolj spodobi, predvsem pa je več melodičnih kitarskih fraz."
RockLine: Imate na plošči kakšne zanimive goste, kakšno nenavadno predelavo, posebno presenečenje?
Alen: "Album smo ustvarili predvsem iz sebe ven, poudarek je na novih komadih, ki prinašajo precejšnjo svežino, je pa res, da smo kot bonus track dodali predelavo legendarne Moje mame od Videosexa, ki smo jo prispevali za 35. obletnico Vala 202."
RockLine: Naslov plošče Važno, da zadane je slovnično nepravilen. Človek je "zadet", torej ga lahko nekaj "zadene"… pa bo rock spet kvaril mladino?
Alen: "Naslov je namenoma slovnično nepravilen, ker je povzet iz pogovornega jezika mladih. Če te zadene ljubezen, strasti, adrenalin, naravne snovi – kaj je v tem kvarnega?"
RockLine: In kaj vas "zadeva" v teh dneh in kaj na splošno?
Alen: "Karkoli iskre vname, karkoli dan odpre, karkoli dušo gane – važn' da zadane! Tako pripoveduje pesem. Vsak posameznik sam zase ve, kaj ga v življenju zadane, katerim stvarem se želi prepuščat in zdi se nam, da je v družbi vse preveč zavor in zapovedi, ki mu preprečujejo neobremenjeno uživanje. Nas zadevajo, kot pripoveduje pesem, ljubezen, strasti, adrenalin, naravne snovi, novi komadi, čokolada, fuzbal."
RockLine: Za mnoge je bila veliko presenečenje vaša dvojna plošča Big Foot Mama 15 Let v živo, kjer so zanimive in priznane slovenske skupine predelale vaše skladbe – kako je bilo poslušati Kataleno, Šukarje, Ansambel Lojzeta Slaka, Srečno Mladino, ki so zagotovo najbolj izstopali pri drugačnosti?
Alen: "Občutki so bili fenomenalni, ker je bilo zelo zanimivo slišati, kako drugi glasbeniki vidijo Big Foot Mamo, oziroma kako si oni razlagajo naše komade. Predvsem nam je bilo seveda v ponos, da je pesem Neki sladkega priredil Lojze Slak, ker je res legenda v pravem smislu, in to ne samo iz vljudnosti do nas, pač pa so njegov ansambel in njegovi oboževalci priredbo tako zapopadli, da jo obvezno igrajo na vsakem koncertu, celo po trikrat na večer."
RockLine: V preteklosti je tako glasbo kot besedila bolj ali manj ustvarjal Miha Guštin – Gušti, svoje si dodal tudi ti. Kdo je zdaj tisti glavni ustvarjalec besedil in glasbe?
Alen: "Pomembna novost, ki jo prinaša novi album, je gotovo tudi bolj razpršeno avtorstvo: poleg moje malnekosti je dva komada prispeval tudi Zoran Čalič, enega pa Daniel Gregorič, tako da album dejansko predstavlja delo celotnega benda."
RockLine: Kaj vam ob izdaji plošče predstavlja največji izziv, če vemo, da je diskografska industrija na psu? Razprodali ste Križanke in Gospodarsko razstavišče – je to kakšna super vseslovenska klubska turneja, nastopi po večjih športnih dvoranah, stadionih, prodor v tujino? Morda prodati 50 000 plošč?!
Alen: "Albuma nismo izdali iz kakšnih blaznih komercialnih nagibov, da se razumemo – sicer bi posneli album, ki bi bil precej bolj pop. Slovenija ima svoje meje in mi se natančno zavedamo, kaj lahko dosežemo. Nenazadnje se v tem prostoru gibljemo že 17 let. Turneja po večjih športnih dvoranah je iluzija, ki prinese samo izgubo. Za prodor v tujino je treba imeti čisto drugačno strategijo, pa še to ni garancija... Naš cilj je samo eden: našim fanom v vsakem slovenskem kraju, pa naj jih bo 5.000 ali pa 200, dati dozo rokenrola, kot jo potrebujejo – oni in mi! Seveda pa Križanke za prihodnje leto niso izključene."
RockLine: Če pogledamo na petnajst in več let nazaj… vi ste bili tisti, ki ste obdržali slovenski rock('n'roll) na površju. Vam in vaši popularnosti so sledili Requiem, Sausages, Prisluhnimo tišini, tudi Res Nullius, Dicky B. Hardy, Hic et Nunc, posledično Siddharta. Kako gledate na BFM v vlogi pionirjev novega vala slovenskega rocka?
Alen: "Veseli nas, da nas vidite kot pionirje. Želimo si samo, da si nas bo tako zapomnila tudi slovenska zgodovina. Dejansko je bilo pred desetletjem na slovenski glasbeni sceni (še posebej v rocku) totalno mrtvilo, vsi so nas čudno gledali, češ rock je trenutno popolnoma nekomercialen. Ampak mi smo rekli, ne jebemo. In uspelo nam je – tako smo pokazali, da lahko, če si dober bend, uspeš tudi v rocku. Zaorali smo ledino, je pa logično, da je bend, ki je prišel za nami, moral imeti višje cilje, če je hotel to ledino nadgraditi. In to je pač uspelo samo enemu."
RockLine: Ste imeli kdaj občutek, da bi lahko dosegli več? Ste si recimo kdaj želeli biti v čevljih kakšne druge slovenske zasedbe?
Alen: "Takrat, ko nam je Tomi M. rekel, da smo bili mi pred Siddharto tudi tako močni, da bi lahko takrat razprodali stadion. Ampak ne, nikoli si nismo želeli biti v čevljih kake druge skupine, ker, verjemite, za nič na svetu ne bi zamenjali Big Foot Mame. Se imamo preveč dobro."
RockLine: Na koga v slovenskem glasbenem prostoru gledate z občudovanjem in spoštovanjem, koga prezirate in na koga ste morda vsaj malce ljubosumni?
Alen: "Vsekakor občudujemo Siddharto, Neisho in Lojzeta Slaka. Prezir ni lepa vrlina, se pa z veseljem nasmejemo raznim izborom mladih talentov ali pa nastopajočim na določenih pop festivalih."
RockLine: Rock je v svojih koreninah seveda uporniški, pogosto tudi političen, vi ste ostali pri žurerskem uporništvu? Mislite, da politika ne sodi v rock ali to preprosto ni del vaše zgodbe?
Alen: "Mislimo, da nismo strokovno usposobljeni, da bi javno ocenjevali delo politikov. Na splošno seveda lahko iskreno povemo, da bruhamo ob tem, kaj se dogaja na tej sceni, še posebej, ko vidimo, kako kapitalisti ravnajo z delavci. Ker od glasbe v Sloveniji ni varno živeti, hodimo Daniel, Jože in jaz tudi v službe, kjer se srečujemo s kapitalističnim sistemom – iz tega je nastal komad Vse se mi upira – že naslov pove veliko."
RockLine: Člani BFM ste bili na začetku v študentskih letih, zdaj ste bolj ali manj vsi v tridesetih. Vaši oboževalci pa so v povprečju še vedno stari 15, 16 let?
Alen: "Največje veselje našemu bendu predstavlja dejstvo, da vsako leto na koncertih v prvi vrsti vidimo nove obraze, ki so stari toliko, kot so bili tisti, ki so v prvih vrstah stali leto pred njimi. In vidimo, da mladi med 15 in 25 letom še kako potrebujejo dober, energičen in melodičen rokenrol, da se jim vsaj za dve uri odpne. Ker jih samo to zadane. In starost ni važna – važno je, da zadane!"
RockLine: Kdaj premišljujete o koncertu, kjer bi zbrali vse bivše člane – tudi originalnega pevca Andreja Kosa in seveda Miho Guština – Guštija?
Alen: "Morda se bo kdaj v prihodnosti zgodil kakšen antologijski koncert, morda takrat, ko ne bomo imeli več kaj povedati in se bomo šlepali samo na preteklost. Trenutno na obzorju ni prav nič takega."
RockLine: Obstaja v repertoarju BFM kakšna skladba, ki je v živo niste še prav nikoli odigrali?
Alen: "Ja, nekaj skladb z albuma Doba norih je tudi ostalo tam. Uf, pa Eksplozija – intro v prejšnji album 5ing... Morda ga vklopimo v prihajajoči repertoar."

na vrh