• Domov
  • Kontakt
  • Oglaševanje
Rockline - spletni portal za rockerje



  • Domov
  • Novice
  • Recenzije
  • Reportaže
  • Intervjuji
  • Rocklajna
  • Izvajalci
  • Dogodki
  • Nagradne igre
  • RockLine TV

Iskanje po strani

Koledar dogodkov

december 2025

Prejšnji mesec Naslednji mesec
 
December 2025
P T S Č P S N
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Aperion - ob vzniku izida studijskega prvenca Act Of Hybris (2011)

15. februar 2011 Aperion

Aperion - ob vzniku izida studijskega prvenca Act Of Hybris (2011)
Aperion so glasbeni posebneži v slovenskem prostoru. Pravkar so povili svoj studijski prvenec z naslovom "Act Of Hybris" (RockLine recenzija TUKAJ), ki so ga oblikovali v končno podobo več let. Bilo je vredno vsega čakanja, saj gre za izjemen artistični dosežek, s katerim Slovenija zapolnjuje žanrsko vrzel gotsko simfonične folk vsebine. In več. Aperion, na kar namiguje že samo ime skupine, se ne omejujejo v žanru. Gre za skupino, ki rada preizkuša in tako rada pozitivno preseneti. V zasedbi je osem glasbenikov! Sintetičnih ličil, kot so klaviature, Aperion ne poznajo. Njihov večplastno strukturiran zvok je v vsem organski, rdeča nit avtentične glasbene izpovedi skupine, pa skrbi za zahtevano visok nivo teatralnosti, motivske razgibanost in dinamike.

RockLine: Izdali ste studijski prvenec. Nastajal je več let in skladbe so v svoji podobi zrasle in se preoblikovale v končno podobo, ki je v marsičem precej drugačna glede na verzije prvih izvirnikov. Kako bi lahko pokomentirala ta postopni razvoj in sam poetk nastajanja vašega studijskega prvenca?

Črt: Že leta 2005 smo imeli material, ki smo ga želeli posneti, pa do tega nikdar ni prišlo. Tako smo material predelovali ves čas. Vendar pa je generalna predelava šele sledila. To pa v času, ko so stvari toliko dozorele, da smo vedeli da je pred durmi snemanje albuma. Preoblikovali smo zlasti najstarejše skladbe in jim vdahnili aktualnost. Takrat nam je postalo tudi povsem jasno kakšen zvok želimo na albumu. Pol leta je bilo treba le za to, da smo prearanžirali nekatere skladbe. To je v tem času tik preden smo šli zares v studio.

Zala: V skupino sem prišla leta 2005. Ko prispeš v skupino, se seveda nekaj časa sprva iščeš. Prva faza preoblikovanja materiala je bila seveda vezana na moj prihod v skupino, druga pa na obdobje tik pred snemanjem albuma. Postava drži skupaj že štiri leta in odnose smo med seboj v tem času dodatno utrdili, našli skupni jezik in precej bolje vemo danes, kaj hočemo v naši glasbi, kot je to veljalo na začetku.

RockLine: Vaš studijski prvenec ima nekaj silno močnih in jasno izpiljenih trenutkov v glasbenem oziru. Čuti, se da ste dolgo pilili aranžmaje. Album dosega  za nivo prvenca visok kakovostni standard. Posrečeno združuje v isti sapi smelo stopnjo motivske razgibanosti, obenem pa jasno drži rdečo nit kompaktnosti. Skladba Shine je denimo primer izredne graduirane rasti vzdušja, dramatičnega stopnjevanja,...

Črt: Ravno Shine je najmlajša skladba na albumu. Ta skladba nakazuje točko na kateri bomo gradili našo glasbo naprej. Od tu dalje bomo gradili naše bodoče glasbeno izrazoslovje. Doživel je tudi najmanj popravkov izmed vseh skladb albuma, kar seveda nakazuje na to, da smo v obdobju teh petih let že toliko dozoreli, da je najnovejša skladba doživela hiter nivo končne podobe, saj je naš fokus v smislu tega kaj želimo precej bolj jasen, kot pred nekaj leti. Recimo temu da smo bolj izkušeni.

Zala: Tu sem se tudi sama odlično znašla z vokalom. Kot študirana glasbenica priinašam v rock glasbo operetni vokal. Kot operni pevki mi tip skladbe, kot je Shine izjemno leži.

Črt: Odkar je prišla Zala v skupino, smo naredili le še pet skladb. Teh pet je prirrejenih na njen vokal, ostali pa so predelani. Nastali so še v obdobju s prejšnjo pevko, ki je imela povsem drugo barvo glasu. Za to je bilo potrebno kar precej dela.

RockLine: Čuti se slovenskost albuma. Prav nekaj folk trenutkov, ki jih vključujete v aranžmajih vnašajo pridih da hipoma lahko ugotoviš, da je to nastalo v Sloveniji. Normalno je pač da je to dejstvo, da  pišemo Slovenci pač glasbo, pa vseeno. Ali ste uporabili tudi kak določen narodni motiv in ga vgradili v glasbo, ali so ti posrečeni okrasni folk motivi povsem vaše ideje?

Črt: To me preseneča, ko slišim da ne kdo pravi za našoi glasbo da sesliši da je slovenska. Tega še nisem doživel doslej. Vsi pravijo ravno obratno.

Zala: V bistvu bi lahko rekli za dve skladbi tako. Za Dajte in The Truth. Ta dva sta najbolj slovenska, ostali pač manj.

Črt: Dajte je ljudska pesem, ki smo jo predelali in naredili svoj komad. Od tod ta občutek.

RockLine:  Fairytale Mind, pa je skladba, katere melos ti v hipu zleze pod kožo.

Črt: Slovenska verzija te pesmi se imenuje "Uspavanka". Ravno za to skladbo smo sedaj v dogovorih da jo izdamo kot single. Žal nam je da trenutno nimamo pripravljene tudi slovenske verzije te pesmi. Skušali bomo prodreti najprej z angleško verzijo, pa bomo videli, kako se bo ta sprva odrezala. Na koncertih pa tudi danes še vedno izvajamo slovensko verzijo. V mislih imam koncerte v Sloveniji.

RockLine: Že takoj za njo je na albumu skladba iz povsem drugega testa. Imenuje se Black Flies. Vanjo ste vpletli tudi didgiredoo.

Zala: Izredno nam je všeč ta instrument.

Črt: Da. Didgiredoo bomo uporabljali tudi v prihodnje, za novi album, na skladbi ali dveh. Čeprav daje le en sam ton, pa lahko z ritmiko počneš kar hočeš.

Zala: Je pa zvok tega tona edinstven.

Črt: Da. Ta zvok te odpelje nekam daleč stran,...

RockLine: Fenomen skupine Aperion je tudi ta, da ne uporablja klaviatur.

Črt: Namesto klaviatur uporabljamo klasične instrumente. Že na samo oko deluje lepše, ko se ozreš na oder. Smo pristaši naravnih zvokov, ki jih izvabljamo iz klasičnih instrumentov. Sintetika nam res ni pri srcu. Ne sodi v našo glasbo.

Zala: Iz mojega stališča pevke, lahko potrdim da sta čelo in glas v veliki meri zelo podobna. Igrati ga moraš po posluhu, poleg tega je to najbolj čustven instrument. Tudi klavir vsekakor. Čelo, pa tudi viola, pa sta še bolj čustvena instrumenta... Čelo je tudi zelo težko igrati, je zelo  romantičen instrument.

Črt: Čelo bolj čutiš. Že iz preprostega razloga. Če ga želiš igrati, ga moraš dati med nogi in ga dejansko objeti.

RockLine: V skupini vas je osem članov. Se kdaj zgodi da se sporečete ali težje uskladite v doseganju ciljev, ali pa neke glasbene ideje?

Črt: Mi ne delamo komadov tako kot tipične rock skupine, kjer prideš na vajo z riffom in rečeš bobnarju naj igra zraven. Violist Martin in jaz dobiva ideje in jih doma posnameva. Zraven dodava potrebne računalniške vzorce in jih "naklikava", od bobnov itn... ko nastane nek soliden demo, se dobimo na vaji in ga skušamo odigrat, da vidimo kako stvar funkcionira dejansko v živo, oziroma kako se obnese. Naknadno doda vsak član še malo svojih idej. Torej prva osnovna ideja pride od enega člana. Ta pripravi nek osnutek v MP3 datoteki. Nato skupina izpili skupaj komad do konca. Vedno so še kake naknadne spremembe. Idej je namreč kar veliko. Je pa seveda odvisno od situacije. Ne gre vse vedno kot po tekočem traku, včasih se pojavljajo tudi nesoglasja, a to je tako ali tako normalno v takem kolektivu.

RockLine: Vselej ste bili spretni tudi v gradnji zunanjega videza, vsekakor odrskega. Znano je da na vaših koncertih sodelujejo tudi plesne skupine. Kdaj ste začutili pomen teh dveh atributov v vašem glasbenem artizmu?

Zala: Sodelovanje s plesalkami je poseben projekt. Koreografija plesalk je delo Goge Erjavec, ona vodi Celjski plesni forum. Kostumografija naše skupine in plesalk, je delo moje sestre Nataše. Nataša je naša stilistka. Ona je poleg oblikovanja naše zunanje podobe, bila zadolžena tudi za oblikovanje zgoščenke. Smo teatralna skupina in naši koncerti so mišljeni v navednicah rečeno tudi kot nekakšne gledališke predstave. Torej obiskovalci naj ne bi prišli na koncerte zgolj poslušat našo glasbo, želimo jim ponuditi cel spektakel v enem. Ta ideja se je odlično obnesla in tudi za v bodoče bi zelo radi videli, da v kolikor bi lahko odrinili na večjo turnejo, da bi naše predstave bile sestavljene iz teh dveh segmentov. Kar se teatralnosti in kostumografije tiče, sta ta dva elementa pri nas na prvem mestu že od vsega začetka in ju zato jemljemo zelo resno. Videz je namreč zelo pomemben. Ti s samim videzom in z mimiko igranja nakažeš, kaj želiš nekomu povedati. Poleg naših akustičnih koncertov, naših električnih - torej rock koncertov, je to sodelovanje s plesalkami tretji segment naše koncertne dejavnosti. Projekt Ionosfera torej.

Črt: Ta ideja za Ionosfero se je ponudila preko ideje, ko smo se pogovarjali z eno izmed plesalk o možnostih sodelovanja. Bolj v šali kot zares. Kmalu potem me je poklicala direktorica plesnega foruma in prosila naj ji pošljem našo glasbo, češ da oni že delajo na scenografiji in se pripravljajo. Nismo veliko razmišljali in razglabljali o tem, preprosto se je zgodilo samo od sebe. In takšne stvari so navadno tudi najboljše.

RockLine: Kako ste prišli v kontakt z legendarnim finskim producentom Miko Jusillo?

Črt: Mika je poskrbel za mastering. Midva z Martinom (Martin Bezjak, viola, Aperion, op.p.) sva postorila vse na produkciji, album je miksal Martin. Navdušeni smo bili nad masteringom albuma "Once" zasedbe Nightwish. Nikakor se nismo želeli zgledovati po glasbi te zasedbe, pač pa po končnem masterju albuma. Martin je zbrskal kdo je bil kriv za tak zvok. Mika Jusilla. Priskrbeli smo si kontakte in ga vprašali, če je zainteresiran. Privolil je in poslali smo mu material. Zelo smo zadovoljni z rezultatom. Zadovoljni smo tudi zaradi preprostega dejstva, ker bi bilo verjetno sodelovanje s katerimkoli drugim producentom, ki bi se ukvarjal z masterizacijo naše plošče nezadostno našim potrebam in željam. Mika ima za seboj izjemno kilometrino. Delo je opravil s svetlobno hitrostjo. V enem dnevu je opravil predogled albuma, v enem tednu pa nam je poslal končni mastering albuma.

RockLine: Tujina zahteva Aperion in torej kliče po vas.

Črt: Da. Delamo na tem in vse sile usmerjamo v to, da prodremo v tujino. Album, ki je na tleh Slovenije izšel že v lanski jeseni, bo v sodelovanju z založbama G Records in Rough Trade izšel v nemško govorečih deželah, dne 04.03.2011. Z Gordeon Promotions smo v navezi, da poskrbijo za distribucijo našega albuma v Švici, Avstriji in Nemčiji. Promocija albuma poteka na tleh nemško govorečih dežel že od začetka letošnjega januarja. Upamo, da se bo album čim bolje prodajal. V dogovoru smo tudi z eno večjih "booking" agencij, ker še nimamo uradnih potrditev, ne smem obelodaniti njenega imena za enkrat, da bi se odpravili na večjo turnejo po Evropi v Aprilu in Maju letos. Če se vse to uresniči, postanemo evropski bend. To nam bi vsa vrata odprlo na stežaj v prihodnje.

Zala: Sedaj čutimo, da smo prišli na nek zrelostni nivo, ki zahteva afirmacijo na širšem prostoru. Smo perfekcionisti in vselej kritični do našega dela. Naše ambicije so visoke in ne moremo se zadovoljiti na tej točki, za katero smo garali, da bi na njej obstali. Za Evropo smo se pripravljali dalj časa in rasli. Dejansko si ne bi drznili stopiti na tla tujega tržišča s povprečnimi demo posnetki.

Črt: Zanimivo je ko berem tuje recenzije našega albuma. Vsi nas primerjajo z najvidnejšimi predstavniki gothic simfonic metal scene od Nightwish, Epica-e, Within Temptation. Nemara si stvari jemljejo preveč k srcu, saj so te top skupine v omenjenem žanru izdale že lep ducat albumov , medtem ko smo mi komaj pri prvencu. A če bo šlo to tako dalje, bomo kmalu dosegli nivo prepoznavnosti omenjenih skupin. Vsekakor bi ga ob takšnih primerjavah na samwem začetku, morali preseči v prihodnje.

RockLine: Po drugi plati pa je to precej mačehovski odnos do Aperion, saj so vaši aranžmaji, bolj zahtevni, zvok toplejši in precej bolj organski od instantne sintetizacije albumov citiranih skupin.

Zala: Da. Aranžmaji so kar zahtevni i album ne gre takoj v uho. Treba ga je večkrat poslušati. Spominjam se ko sem prišla v skupino, se mi je zdela skladba Uspavanka takoj domača, v hipu mi je prirasla k srcu, medtem ko je recimo skladba Ü grajena tako, da potrebuješ zanjo več časa, da se uleže v uho. To velja npr. tudi za skladbo Black Flies. Po drugi plati pa ti to predstavlja dodaten izziv, ki te le podžiga in to je zelo dobro.

Črt: Mi ne skladamo skladb po klasičnem principu: kitica-refren, kitica- refren, solo, refren. Nekako nas ta kalup milo rečeno dolgočasi. Zato se trudimo, da se tega okvirja ne držimo ter da tako dosegamo večjo zanimivost naših skladb.

RockLine: Kako deluje naveza med Aperion in šefom slovenske branže revije Rock Hard Pascalom Roglom?

Črt: Pascal je naša veza z booking agencijo, z založbami , z distribucijo. Tam kjer je Pascal sedaj, torej trenutno v Nemčiji, v Berlinu, bi morali biti sedaj Aperion namesto njega. On je naša veza s tujino, pravzaprav okno v svet. Zaradi te požrtvovalnosti ter vere v Aperion  ga zelo cenim in spoštujem. Hecno pri tem je to, da on naše glasbe sploh ni pred tem slišal. Zvedel je le to da smo pridni. Bil je že dva meseca v Nemčiji, potem pa se je odločil, da nam pomaga. Nam in skupini Dekadent. Ko je Pascal slišal naš album, ga je dva tedna nepretrgoma poslušal, tako je bil nad njim navdušen.

RockLine: Prej sta omenjala "single". Kdaj natanko izide?

Črt: Z evropsko izdajo albuma bo hkrati, dne 04.03.2011 izšel tudi ta "single" za skladbo Fairytale Mind. Upam da ga bodo slovenske radijske frekvence vrtele, kajti za slovenske skupine, sploh mlade in neuveljavljene, je silno težko prodreti na radio.

RockLine: Kaj se skriva za naslovom vaše plošče? Kaj pomeni "Act Of Hybris"?

Črt: Hybris je grška boginja. Torej podobno kot ime naše skupine, ki prav tako izhaja iz Grškega jezika in zajema pojem "neomejenosti". Hybris je boginja arogance, oholosti, egoizma. Album nosi rdečo nit med vprašanji dobrega in zlega. Seveda je izhodiščna tarča človeštvo. "Act Of Hybris" pomeni torej nekakšno refleksijo, odsev odnosa do planeta Zemlje skozi dejanja človeštva. Dejanja človeštva pa poosebljajo pravzaprav boginjo Hybris. Veliko slabih stvari je storilo človeštvo. Ob tem pa ostaja upanje, da bo šla stvar na bolje. Dovolj je že, da se obrnemo k ljubezni.

RockLine: Kaj pa besedilo skladbe Ü? Kateremu narodu pripada?

Zala: Nobenemu. Verzi so povsem izmišljeni. Glavno je bilo, da te izmišljene besede v verzih klapajo v glasbo skladbe. To smo hoteli doseči.

RockLine: Enkratna ideja.

Črt: Besedilo za skladbo Ü je povsem izmišljeno, medtem ko smo za verze besedila skladbe Urma uporabili sanskrt. Dovolili smo si nekaj eksperimentiranja na tej točki.

Zala: Za skladbo Dajte pa smo uporabili slovenski jezik, ker je ta pesem v osnovnem izročilu slovenska ljudska pesem. Prav je da dobi tudi tujina priložnost in lahko na tak način prisluhne skozi to našo skladbo slovenskemu jeziku.

Črt: Hecno je tudi to, da za vse tri skladbe, ki niso napisane v angleškem jeziku, tujci mislijo, da so v slovenskem jeziku. V resnici pa je samo ena sama v slovenščini.

fotografije pripadajo uradnemu foto arhivu skupine Aperion

Galerija slik


 


 

Komentarji



 

Sveže vsebine

  • Novica
    Raven bodo izdali novi koncertni dokument!
  • Novica
    Burning Witches predstavljajo besedilni...
  • Novica
    Mark `Shark`Shelton in David T. Chastain...
  • Novica
    CoreLeoni predstavljajo video za skladbo `All...
  • Novica
    Mark Knopfler & Band, sobota, 29.06.2019,...

Hitre povezave

  • Zadnje novice
  • Prihajajoči dogodki
  • Oglaševanje na našem portalu
  • Kontakt

Naši partnerji

  • Seolution
  • Concertica
  • Inside Out
  • Van Records
  • Agencija 19
  • MC Krško

©2006-2025 www.RockLine.si. Vse pravice pridržane.

na vrh