V torek se je v ljubljanski Kino Šiška odvila medijska konferenca ob izdaji posebne vinilne plošče slovenskih The Toronto Drug Bust in njihovih hrvaških kolegov Voodoo Lizards. Gre za projekt založbe Subkulturni azil, ki si ga je zamislil Dušan Hedl in mdr. odgovarja na probleme sodobnega založništva. V zadnjih letih je na področju glasbenega založništva in produkcije prišlo do velikih premikov. Navadni CD-ji so za tržišče vedno manj zanimivi in počasi postajajo nepotrebni glasbeni vmesniki oz. posredniki. Digitalni doba je naredila svoje. Za množično potrošnjo (in produkcijo) zadostujejo mp3, ki ga lahko kadarkoli potegneš s svetovnega spleta (legalno ali nelegalno) in zadovoljiš svoje poslušalske interese. A dandanašnja potrošniška družba ima vseeno več odvodov, kot bi se zdelo na prvi pogled. Prvi izmed teh vsekakor služi njeni(=potrošniški družbi) kontradikciji, tj. oddihu od hitrega tempa življenja in oziranju v preteklost, ko nas čas še ni tako močno pri(/e)ganjal kot danes. Med ljudmi se dogaja množična rehabilitacija ''retro'' izdelkov, kar s seboj v paketu logično prinese tudi zbirateljsko vnemo. Zbirateljstvo pa je prava definicija oddiha od trenutnega tempa življenja. Zahteva zbranost, potrpežljivost in celostno posvetitev eni sami stvari. Njegova dodatna vrednost so spomini in nostalgična občutja. Če zgornjemu tekstu dodamo kvalitetni glasbeni zapis, dobimo staro dobro vinilno ploščo (in njenega partnerja - gramofon). Ta je že zaradi svoje limitirane izdaje naklade idealna za zbiratelje. Poleg tega zaradi kvalitete zapisa in celotnega postopka poslušanja pričara povsem drugačno glasbeno izkušnjo. Pomen in vloga glasbe se s tem spremeni. Ta način konzumacije pomeni glasbi dati čas in prostor, se ji posvetiti, jo začutiti in se hkrati notranje umiriti. Glasba pridobi na resnični veljavi in vrednosti.
Subkulturni azil je založba, ki jo že od nekdaj zanimajo kvalitetni in posebni izvajalci ter ne brezdušne muhe enodnevnice. Iskanju takšnih izvajalcev je bil namenjen tudi ta vinilni projekt. S tem so samo še enkrat potrdili dejstvo, da stojijo na tisti stran založb, ki jih ne zanima kvantiteta (mp3-ji), temveč kvaliteta in osebni pristop. Da pa bi projekt še dodatno oplemenitili so iskali raritetne vsebine. Voodoo Lizards so bili kot naročeni za to. Pred leti so veljali za ''next big act'' na Balkanu in tudi širše, prvenec so snemali z Jimmyjem Ripom v Los Angelesu, a na žalost v preveliki želji izgoreli ter se razšli. Demo posnetki so ostali in še danes opozarjajo na velik potencial, ki ga (je) v sebi skriva(/la) zasedba. Gre za fante, ki se očitno ozirajo po rock'n'rollovski zapuščini anglo-ameriškega glasbenega izročila, a tisto kar pri njih preseneča je (za današnje čase) neverjeten emotiven naboj, ki ga v sebi nosijo skladbe. Nič revolucionarnega, a iskreno, žmohtno in kvalitetno. Njihova stran vinilne plošče se imenuje From demo to rip in vključuje skladbe, ki so bili posnete tako v ZDA kot tudi na hrvaškem. Med petimi skladbami lahko zasledimo tudi odličen cover, in sicer skladbe ''Bad Romance'' od Lady Ga Ga. Gonilna člana zasedba sta (bila) Zack Dust in Jura Geci.
Žanrsko podobno (a hkrati precej drugačno), a še vedno delujočo skupino na slovenskem sestavljajo fantje, ki slišijo na ime The Toronto Drug Bust. Dušan Hedl se je na njih spomnil, ko je razmišljal kateri bend iz Slovenije bi lahko vključili v projekt ter bi ustrezal kriterijom in politiki, ki jo zastopa Subkulturni azil. The Toronto Drug Bust so več kot pravi odgovor. Gre za polnokrvno rock'n'roll skupino, ki se spogleduje z značilnim brit-popovskim zvokom, hkrati pa jih odlikuje dinamičen nastop v živo. Zato tudi izbor posnetka Live in Helsinki ni presenečenje. Njihova pot je v Sloveniji že precej znana. Gre za internacionalno zgodbo, ki sega v leto 2007 in v kateri so najprej sodelovali Slovenec Izak Košir, Kanadčan Neil Leyton, Finec Rami Helin in Anglež Rich Ragany. Iz tega projekta se je dve leti pozneje rodil bend, kot ga poznamo danes. Izak Košir je prevzel vlogo kreativnega vodje in frontmana skupine, Rami Helin pa deluje kot producent zasedbe. Ta je danes popolnoma slovenska, a na tem posnetku sta se Koširju, Helinu in kitaristu Vidu Polončiču Ruparčiču pridružila še dva Finca, na basu Tommi Sodo in za bobni Aku Raivio. Posnetek iz nastopa v Helsinkih razkriva vso surovo moč in energijo, ki jo na odru tvori zasedba. Poleg treh avtorskih skladb s prvenca Enfant Terrible (2010), je mogoče slišati tudi dve priredbi (The Jean Genie – Bowie in Teenage Kicks – The Undertones). Rock'n'roll v žilo na živo!
Subkulturni azil je s projektom uspešno uresničil začetno vizijo: ponuditi poslušalcem kvalitetno in obenem redko vsebino, ki jo zapakiraš v medij, kateri bo dovoljeval poglobljeno in sproščeno konzumiranje.
Ploščo je mogoče dobiti v ploščarni SpinVinyl v Ljubljani, dodatne informacije o skupinah pa si lahko preberete še na naslovu spletne strani Subkulturnega azila.